BMW Z4 2003-2009

BMW Z4 2003-2009

Ανοιχτή επιστολή: Η Ζ4 κατεβάζει την κουκούλα και σε προσκαλεί σε μια ξεχωριστή εμπειρία οδήγησης Η BMW Ζ4 είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο σέξι αυτοκίνητα παραγωγής. Χαρακτηριστικά της, ο ιδανικός συνδυασμός ακμών και κυρτών επιφανειών. Και οι εξωτικές αναλογίες που φέρνουν τους επιβάτες σχεδόν πάνω από τους πίσω τροχούς, με ένα μακρύ καπό για το οποίο ο Φρόιντ θα είχε πολλά να σχολιάσει. Όμως δεν την επιλέγεις μόνο για το φαίνεσθαι.
Zuper
Η κίνηση μεταδίδεται φυσικά πίσω, το βάρος κατανέμεται ιδανικά και η ανάρτηση απέχει παρασάγγας από τους απαρχαιωμένους ημιυστερούντες της Ζ3. Με την BMW στο ρόλο του μαέστρου για το συντονισμό των παραπάνω, δύσκολα το αποτέλεσμα δεν θα ικανοποιούσε. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι είναι από τα καλύτερα του είδους, ειδικά για την περίοδο που παρουσιάστηκε.
Για την κίνηση της Ζ4 φροντίζει ως επί το πλείστον κάποιο εν σειρά 6κύλινδρο διαμάντι της BMW. Αρχικά διαθέσιμος στις Ζ4 2.5 και 3.0 με απόδοση 192 και 231 PS αντίστοιχα, ο Μ54 συνέχισε την καριέρα του στις δυνατότερες εκδόσεις 2.5si (218 PS) και 3.0si (265 PS), αλλά και στη μικρότερη 2.2 (170 PS). Η γραμμική απόδοση σε όλο το φάσμα στροφών, η μεταξένια λειτουργία και φυσικά ο ήχος ήταν οι παράγοντες που τον έκαναν αγαπητό σε όλους. Παράλληλα έκαναν τον 4κύλινδρο 2λιτρο των 150 PS της βασικής έκδοσης να μοιάζει λίγος για το όμορφο roadster.
Αγοράζοντας κάποια εκ των Ζ4 2.5 και 3.0 μπορούσες να επιλέξεις αντί του χειροκίνητου εξατάχυτου το ημιαυτόματο 6άρι SMG. Παρότι δεν πρόκειται για κιβώτιου διπλού συμπλέκτη αλλά για αυτοματοποιημένο χειροκίνητο, δεν είναι παράταιρο με το σπορ χαρακτήρα της Ζ4. Στο ίδιο μήκος κύματος και η ανάρτηση, με ξεκάθαρο προσανατολισμό στη σπορ συμπεριφορά. Τα λάστιχα run flat με τα οποία ερχόταν η Ζ4 από το εργοστάσιο δίχασαν τους ιδιοκτήτες. Κάποιοι προτιμούν τα συμβατικά, απολαμβάνοντας ένα καλύτερο επίπεδο άνεσης. Άλλοι υποστηρίζουν πως αυτή η αλλαγή χαλάει το καλό στήσιμο της Ζ4. Σε κάθε περίπτωση, η Ζ4 είναι ένα αυτοκίνητο που δύσκολα αποχωρίζεσαι αλλά εύκολα, πλέον, αποκτάς.


Στα 6κύλινδρα, κατανάλωση λαδιού μέχρι 700 ml ανά 1.000 km είναι αποδεκτή σύμφωνα με την BMW. Η Ζ4 δεν έχει δείκτη λαδιού, όταν θέλει συμπλήρωμα (1 lt) εμφανίζεται σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων.
Η μίζα είναι συχνά υπεύθυνη για περίεργους ήχους με το που βάζεις εμπρος, ιδίως με χαμηλή θερμοκρασία. Δεν χρειάζεται αλλαγή, αλλά καθαρισμό.


Η Ζ4 διαθέτει ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι (EPS). Με το Dynamic Driving Control στη θέση Sport, το τιμόνι πρέπει να βαραίνει. Αν η διαφορά δεν είναι αντιληπτή, ελέγξτε το σύστημα. Τις ζεστές μέρες ή μετά από πολύωρη οδήγηση, το τιμόνι μπορεί να κολλάει στη θέση του και να θέλει δύναμη τόσο για να στρίψει όσο και για να επανέλθει στη θέση της ευθείας. Το EPS είναι σχεδιασμένο να βγαίνει off όταν υπερθερμαίνεται, όμως αυτό δεν θα έπρεπε να συμβαίνει συχνά... Σ’ αυτή την περίπτωση απλώς... τρέχεις μακριά. Η αλλαγή κολόνας τιμονιού δεν είναι κάτι που θέλεις να κάνεις εκτός εγγύησης.


Η κουκούλα της Ζ4 είναι ποιοτική και δεν πρέπει να έχει ξεθωριάσει από τον ήλιο, ούτε να έχει προβλήματα στεγανότητας. Κάποιοι τριγμοί που προέρχονται από την κουκούλα εξαφανίζονται με τη σωστή ρύθμισή της.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube