WEC: H Porsche ξανά πρωταθλήτρια Αγώνων Αντοχής
Οι Webber, Bernhard και Hartley κυριάρχησαν στον 6ωρο αγώνα στη Shanghai, αλλά δεν εξασφάλισαν και τον τίτλο των οδηγών.
Η Toyota διατήρησε τις λιγοστές ελπίδες της για το πρωτάθλημα οδηγών, αφού οι Kamui Kobayashi, Stephane Sarrazin και Mike Conway τερμάτισαν στη 2η θέση, παρότι καθυστέρησαν με δύο σκασμένα λάστιχα.
Οι πρωταθλητές Mark Webber, Timo Bernhard και Brendon Hartley με την Porsche 919 Hybrid μπήκαν επικεφαλής από τα μισά του πρώτου γύρου και έλεγξαν τον αγώνα για να πάρουν τη νίκη με διαφορά 56”.
O Hartley άνοιξε διαφορά από τους άλλους στην πρώτη του διπλή βάρδια στο τιμόνι, και ο Bernhard την αύξησε κι άλλο από τον Marc Lieb με την άλλη Porsche. Έτσι οι νικητές πέρασαν ξανά μπροστά από τους Lieb, Dumas και Neel Jani πριν τα τελευταία pit-stops.
Και τα δύο Toyota TS050 HYBRID έκαναν διπλή τελευταία βάρδια με τα ίδια λάστιχα, πράγμα που επέτρεψε στους Sebastien Buemi, Anthony Davidson και Kazuki Nakajima να περάσουν τη δεύτερη Porsche.
«Δεν ήταν εύκολος αγώνας, στην πρώτη μου βάρδια πίεζα πολύ για να ανοίξω διαφορά», είπε ο Hartley. «Ήταν δύσκολος αγώνας από άποψη τακτικής, και αν το Toyota No.6 δεν είχε τα σκασμένα λάστιχα, θα ήταν πολύ αμφίρροπα τα πράγματα στο τέλος».
Η Audi είχε έναν καταστροφικό αγώνα, αμέσως μετά την ανακοίνωσή της ότι αποσύρεται από το πρωτάθλημα.
Οι Loic Duval, Lucas di Grassi και Olivier Jarvis δεν μπόρεσαν να διατηρήσουν τις ελάχιστες ελπίδες τους για τον τίτλο, αφού τερμάτισαν μόλις 5οι, και πολύ πίσω.
O Duval ήταν 2ος στις πρώτες δύο βάρδιες, αλλά ένα πρόβλημα ανεφοδιασμού στο πρώτο pit-stop, καθώς το αυτοκίνητο δεν πήρε όλο το καύσιμο, τον ανάγκασε να ξανασταματήσει νωρίς. Το αυτοκίνητο έχασε χρόνο και σε όλους τους επόμενους ανεφοδιασμούς, και τελικά τερμάτισε 3 γύρους πίσω, στην 5η θέση.
Το άλλο Audi δεν είχε το ρυθμό, έχασε και χρόνο στο γκαράζ και τερμάτισε στην 6η θέση μετά από μια σύγκρουση του Treluyer με το άλλο Audi του Jarvis.
Η G-Drive Racing κυριάρχησε στην κατηγορία LMP2, με τους Will Stevens, Alex Brundle και Roman Rusinov να παίρνουν τη δεύτερη φετινή νίκη τους με το ORECA-Nissan 05.
Η 4η θέση ήταν όμως αρκετή για να εξασφαλίσουν οι οδηγοί της Signatech Alpine, Nicolas Lapierre, Stephane Richelmi και Gustavo Menezes, τον τίτλο στη μικρή κατηγορία των πρωτοτύπων, παρότι τερμάτισαν πίσω από τους ανταγωνιστές τους, Bruno Senna, Filipe Albuquerque και Ricardo Gonzales, με το Ligier της RGR Sport.
Τα Ford GT κυριάρχησαν ξανά στην κατηγορία GTE Pro, κάνοντας ένα δεύτερο στη σειρά «ένα-δύο». Οι Andy Priaulx καιd Harry Tincknell ήταν και πάλι νικητές, αφού οι Stefan Mucke και Olivier Pla καθυστέρησαν από σκασμένο λάστιχο.
Οι Pedro Lamy, Mathias Lauda και Paul Dalla Lana πήραν την 5η τους φετινή νίκη στην «ερασιτεχνική» κατηγορία GTE Am, με την Aston Martin.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΤΙΣ 6 ΩΡΕΣ ΤΗΣ SHANGHAI:
ΘΕΣΗ | ΚΛΑΣΗ | ΟΔΗΓΟΙ | ΟΜΑΔΑ | ΑΥΤ/ΤΟ | ΓΥΡΟΙ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | LMP1 | T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley | Porsche Team | Porsche | 195 | 6h00m27.901s |
2 | LMP1 | S.Sarrazin, M.Conway, K.Kobayashi | Toyota Gazoo Racing | Toyota | 195 | 59.785s |
3 | LMP1 | A.Davidson, S.Buemi, K.Nakajima | Toyota Gazoo Racing | Toyota | 195 | 1m06.038s |
4 | LMP1 | R.Dumas, N.Jani, M.Lieb | Porsche Team | Porsche | 195 | 1m40.855s |
5 | LMP1 | L.di Grassi, L.Duval, O.Jarvis | Audi Sport Team Joest | Audi | 192 | 3 Laps |
6 | LMP1 | M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer | Audi Sport Team Joest | Audi | 181 | 14 Laps |
7 | LMP1 | S.Trummer, O.Webb, P.Kaffer | ByKOLLES Racing Team | CLM/AER | 181 | 14 Laps |
8 | LMP2 | R.Rusinov, A.Brundle, W.Stevens | G-Drive Racing | ORECA/Nissan | 180 | 15 Laps |
9 | LMP2 | A.Giovinazzi, T.Blomqvist, S.Gelael | Extreme Speed Motorsports | Ligier/Nissan | 179 | 16 Laps |
10 | LMP2 | R.Gonzalez, B.Senna, F.Albuquerque | RGR Sport by Morand | Ligier/Nissan | 179 | 16 Laps |
11 | LMP2 | G.Menezes, N.Lapierre, S.Richelmi | Signatech Alpine | Alpine/Nissan | 179 | 16 Laps |
12 | LMP2 | R.Dalziel, L.Derani, C.Cumming | Extreme Speed Motorsports | Ligier/Nissan | 179 | 16 Laps |
13 | LMP2 | N.Minassian, M.Mediani, M.Aleshin | SMP Racing | BR Engineering/Nissan | 177 | 18 Laps |
14 | LMP2 | V.Petrov, V.Shaytar, K.Ladygin | SMP Racing | BR Engineering/Nissan | 177 | 18 Laps |
15 | LMP2 | D.Cheng, H-Pin Tung, P-L.Chatin | Baxi DC Racing Alpine | Alpine/Nissan | 176 | 19 Laps |
16 | LMP2 | M.Rao, R.Bradley, A.Lynn | Manor | ORECA/Nissan | 174 | 21 Laps |
17 | GTE Pro | A.Priaulx, H.Tincknell | Ford Chip Ganassi Team UK | Ford | 170 | 25 Laps |
18 | GTE Pro | S.Mucke, O.Pla | Ford Chip Ganassi Team UK | Ford | 170 | 25 Laps |
19 | GTE Pro | G.Bruni, J.Calado | AF Corse | Ferrari | 170 | 25 Laps |
20 | GTE Pro | N.Thiim, M.Sorensen | Aston Martin Racing | Aston Martin | 170 | 25 Laps |
21 | GTE Pro | D.Rigon, S.Bird | AF Corse | Ferrari | 168 | 27 Laps |
22 | GTE Pro | R.Lietz, M.Christensen | Dempsey Racing - Proton | Porsche | 168 | 27 Laps |
23 | GTE Am | P.D.Lana, P.Lamy, M.Lauda | Aston Martin Racing | Aston Martin | 166 | 29 Laps |
24 | LMP1 | M.Tuscher, D.Kraihamer, A.Imperatori | Rebellion Racing | Rebellion/AER | 166 | 29 Laps |
25 | GTE Am | F.Perrodo, E.Collard, R.Aguas | AF Corse | Ferrari | 166 | 29 Laps |
26 | GTE Am | C.Ried, W.Henzler, J.Camathias | KCMG | Porsche | 166 | 29 Laps |
27 | GTE Am | K.Al Qubaisi, D.H.Hansson, P.Long | Abu Dhabi-Proton Racing | Porsche | 166 | 29 Laps |
28 | GTE Am | P.Ragues, R.Taylor, R.Brandela | Larbre Competition | Chevrolet | 164 | 31 Laps |
29 | GTE Am | M.Wainwright, A.Carroll, B.Barker | Gulf Racing UK | Porsche | 164 | 31 Laps |
- | GTE Pro | R.Stanaway, D.Turner | Aston Martin Racing | Aston Martin | 1 | Retirement |
- | LMP2 | T.Graves, R.Gonzalez, M.Beche | Manor | ORECA/Nissan | 0 | Retirement |