WEC: «Αντίο» της Audi με «1-2» στο Μπαχρέιν
Η Audi αποχαιρέτισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής κυριαρχώντας στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς.
Η Porsche όμως ήταν αυτή που εξασφάλισε και τον παγκόσμιο τίτλο των οδηγών, μετά από αυτόν των κατασκευαστών.
Πάντως οι Loic Duval, Oliver Jarvis και Lucas di Grassi πήραν τη δεύτερη φετινή νίκη για την Audi στο WEC, ώστε να πάρουν και τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα οδηγών μετά τους Neel Jani, Marc Lieb και Romain Dumas, που τερμάτισαν στην 6η θέση μετά από καθυστερήσεις, αλλά αυτό ήταν αρκετό για να τους δώσει τον τίτλο.
Ο Di Grassi τερμάτισε 16” μπροστά από το άλλο Audi των Marcel Fassler, Andre Lotterer και Benoit Treluyer, μετά από έναν αγώνα όπου για τη νίκη έδωσαν μάχη μόνο τα δύο R18 e-tron quattro, μεταξύ τους.
O Duval ξεκίνησε από την pole position και μπήκε αμέσως επικεφαλής, αλλά στη συνέχεια ο Lotterer έφτασε και πέρασε τον Jarvis. To Audi με το Νο.7 έμεινε μπροστά μέχρι ένα αργό τρίτο pit-stop, όπου ο Lotterer παρέδωσε στον Treluyer, να αλλάξει την κατάταξη στην κορυφή. Ο Γάλλος ξαναπέρασε μπροστά χάρη σε διαφορετική στρατηγική σε περίοδο εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, αλλά ο συμπατριώτης του ο Duval τον έφτασε και τον πέρασε, πριν μια διπλή βάρδια με τα ίδια λάστιχα την προτελευταία ώρα εξασφαλίσει τη νίκη για το Audi No.8.
«Αυτός είναι ο τέλειος τρόπος για να κλείσεις την πόρτα, και σημαίνει πολλά για μας να είμαστε οι τελευταίοι που κερδίζουμε αγώνα για την Audi Sport», δήλωσε ο Duval. O Di Grassi πρόσθεσε: «Η μάχη με το άλλο αυτοκίνητο ήταν αμφίρροπη όπως πάντα, αλλά νομίζω πως είχαμε το πλεονέκτημα στη μέση του αγώνα και πήραμε τη σωστή απόφαση όταν βγήκε η κίτρινη σημαία».
Την 3η θέση πήρε η Porsche 919 Hybrid No.1 των Mark Webber, Timo Bernhard και Brendon Hartley, που όμως ποτέ δεν ήταν σε θέση να διεκδικήσει τη νίκη και τερμάτισε σχεδόν 80” πίσω από το νικητή.
Ο Jani με την άλλη Porsche ήταν μπροστά από τον Bernhard όταν τον χτύπησε μια Porsche 911 της κατηγορίας GTE Am, σπάζοντάς της τον πίσω αριστερό τροχό. Ο χρόνος που έχασε στα pits για επισκευές την έριξε 3 γύρους πίσω και στην 6η τελικά θέση.
Οι οδηγοί της Toyota, Kamui Kobayashi, Stephane Sarrazin και Mike Conway, που είχαν μια μικρή πιθανότητα για τον τίτλο, δεν ήταν ποτέ σε θέση να διεκδικήσουν τη νίκη ή τη 2η θέση που χρειάζονταν. Τελικά τερμάτισαν στην 5η θέση, πίσω από την άλλη Toyota TS050 HYBRID των Sebastien Buemi, Anthony Davidson και Kazuki Nakajima.
Η ομάδα Rebellion Racing πήρε ξανά μια άνετη νίκη στην LMP1 για ιδιώτες, με τους Alexandre Imperatori, Dominik Kraihamer και Matheo Tuscher.
Η G-Drive ORECA-Nissan 05 των Rene Rast, Alex Brundle και Roman Rusinov, αφού έχασε την pole λόγω τεχνικής παρατυπίας και ξεκίνησε από πίσω, πήρε την τρίτη στη σειρά νίκη της στην κατηγορία LMP2, για μόλις 4” από την RGR Sport Ligier-Nissan JSP2 of Bruno Senna, Filipe Albuquerque and Ricardo Gonzalez μετά από ένα συναρπαστικό φινάλε.
Οι Nicki Thiim και Marco Sorensen της Aston Martin Racing πήραν τον τίτλο των οδηγών στην κατηγορία GT, με τη δεύτερη φετινή νίκη τους στην κατηγορία GTE Pro. Τερμάτισαν μόνο 12” μπροστά από την AF Corse Ferrari 488 GTE των Gianmaria Bruni και James Calado.
Τέλος, οι Emmanuel Collard, Francois Perrodo και Rui Aguas στέφθηκαν πρωταθλητές της «ερασιτεχνικής» κατηγορίας GTE Am, με μια AF Ferrari 458 Italia, αφού οι μόνοι άλλοι διεκδικητές, οι Pedro Lamy, Mathias Lauda και Paul Dalla Lana, με την Aston Martin, εγκατέλειψαν με σπασμένο κινητήρα.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ 6 ΩΡΩΝ ΤΟΥ ΜΠΑΧΡΕΪΝ:
ΘΕΣΗ | ΚΛΑΣΗ | ΟΔΗΓΟΙ | ΟΜΑΔΑ | ΑΥΤ/ΤΟ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
---|---|---|---|---|---|
1 | LMP1 | L.di Grassi, L.Duval, O.Jarvis | Audi Sport Team Joest | Audi | 6h00m12.387s |
2 | LMP1 | M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer | Audi Sport Team Joest | Audi | 16.419s |
3 | LMP1 | T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley | Porsche Team | Porsche | 1m17.001s |
4 | LMP1 | A.Davidson, S.Buemi, K.Nakajima | Toyota Gazoo Racing | Toyota | 1 Lap |
5 | LMP1 | S.Sarrazin, M.Conway, K.Kobayashi | Toyota Gazoo Racing | Toyota | 1 Lap |
6 | LMP1 | R.Dumas, N.Jani, M.Lieb | Porsche Team | Porsche | 3 Laps |
7 | LMP1 | M.Tuscher, D.Kraihamer, A.Imperatori | Rebellion Racing | Rebellion/AER | 10 Laps |
8 | LMP1 | S.Trummer, O.Webb, P.Kaffer | ByKOLLES Racing Team | CLM/AER | 14 Laps |
9 | LMP2 | R.Rusinov, R.Rast, A.Brundle | G-Drive Racing | ORECA/Nissan | 17 Laps |
10 | LMP2 | R.Gonzalez, F.Albuquerque, B.Senna | RGR Sport by Morand | Ligier/Nissan | 17 Laps |
11 | LMP2 | G.Menezes, N.Lapierre, S.Richelmi | Signatech Alpine | Alpine/Nissan | 18 Laps |
12 | LMP2 | R.Dalziel, L.Derani, C.Cumming | Extreme Speed Motorsports | Ligier/Nissan | 18 Laps |
13 | LMP2 | T.Dillmann, G.van der Garde, S.Gelael | Extreme Speed Motorsports | Ligier/Nissan | 18 Laps |
14 | LMP2 | D.Cheng, H-Pin Tung, P-L.Chatin | Baxi DC Racing Alpine | Alpine/Nissan | 19 Laps |
15 | LMP2 | J.Canal, R.Gonzalez, R.Merhi | Manor | ORECA/Nissan | 19 Laps |
16 | LMP2 | V.Petrov, K.Ladygin, V.Shaytar | SMP Racing | BR Engineering/Nissan | 22 Laps |
17 | LMP2 | N.Minassian, M.Mediani, M.Aleshin | SMP Racing | BR Engineering/Nissan | 25 Laps |
18 | LMP2 | M.Rao, R.Bradley, A.Lynn | Manor | ORECA/Nissan | 26 Laps |
19 | GTE Pro | N.Thiim, M.Sorensen | Aston Martin Racing | Aston Martin | 27 Laps |
20 | GTE Pro | G.Bruni, J.Calado | AF Corse | Ferrari | 27 Laps |
21 | GTE Pro | D.Rigon, S.Bird | AF Corse | Ferrari | 28 Laps |
22 | GTE Pro | A.Priaulx, H.Tincknell | Ford Chip Ganassi Team UK | Ford | 28 Laps |
23 | GTE Pro | J.Adam, D.Turner | Aston Martin Racing | Aston Martin | 28 Laps |
24 | GTE Pro | S.Mucke, O.Pla | Ford Chip Ganassi Team UK | Ford | 29 Laps |
25 | GTE Pro | R.Lietz, M.Christensen | Dempsey Racing - Proton | Porsche | 29 Laps |
26 | GTE Am | K.Al Qubaisi, D.H.Hansson, P.Long | Abu Dhabi-Proton Racing | Porsche | 30 Laps |
27 | GTE Am | C.Ried, W.Henzler, J.Camathias | KCMG | Porsche | 31 Laps |
28 | GTE Am | F.Perrodo, E.Collard, R.Aguas | AF Corse | Ferrari | 32 Laps |
29 | GTE Am | M.Wainwright, A.Carroll, B.Barker | Gulf Racing UK | Porsche | 33 Laps |
30 | GTE Am | P.Ragues, R.Taylor, R.Brandela | Larbre Competition | Chevrolet | 37 Laps |
- | GTE Am | P.D.Lana, P.Lamy, M.Lauda | Aston Martin Racing | Aston Martin | Retirement |