Ο καλύτερος ήχος κινητήρα ever; [video]
Ο V8 αυτής της αγωνιστικής Mercedes SLK για αναβάσεις είναι εύκολα μέσα στο top 3 των καλύτερων σε ήχο κινητήρων που έχουν ακούσει τα αυτιά μας.
Η Carlsson Mercedes-Benz SLK 340 παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2013. Κάτω από το καπό της βρυχάται ένας ατμοσφαιρικός V8 3,4 λίτρων.
Χαμηλή, φαρδιά και με ακραία αεροδυναμικά βοηθήματα, φαινόταν ότι είναι μια πολεμική μηχανή, που προορίζονταν για αναβάσεις. Με βασικό στόχο το Pikes Peak στο Colorado.
Ο Carlsson υπέβαλε την SLK σε εξαντλητική δίαιτα και το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό. Το αυτοκίνητο έφτασε να ζυγίζει 780 kg. Για να επιτευχθεί αυτό το αποτέλεσμα χρειάστηκε τα panels του αμαξώματος να κατασκευαστούν από ανθρακόνημα και να χρησιμοποιηθούν εξωτικά ελαφρά μέταλλα για την κατασκευή της ανάρτησης και των φρένων, ώστε να μειωθεί το βάρος της μη αναρτώμενης μάζας.
Στο τέλος ο Carlsson έβαλε το κερασάκι στην τούρτα. Έναν συγκλονιστικό ατμοσφαιρικό V8. Η έλλειψη ροπής χαμηλά, το βασικό μειονέκτημα ενός τέτοιου αγωνιστικού μοτέρ, έκανε επιτακτική την ανάγκη μείωσης του βάρους. Εκεί όμως είχε ήδη γίνει εξαιρετική δουλειά. Ευτυχώς για όλους εμάς, διότι κανένας τούρμπο δεν θα έβγαζε αυτό το πορωτικό ανατριχιαστικό μεταλλικό υψύσυχνο ουρλιαχτό, όσο αυτός ο Judd 3.4 V8. Ο οποίος, παρεμπιπτόντωβς, αποδίδει 610 ίππους και 44,5 kgm ροπή.
Αν δεν βλέπεις την SLK, ακούγοντας αυτό τον ήχο θα περιμένεις να εμφανιστεί μπροστά σου ένα μονοθέσιο F1. Και όχι άδικα, αφού η Judd κατασκεύαζε κινητήρες για την F1 στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και στις αρχές αυτής του ’90.
Τα λόγια είναι περιττά. Δυναμώστε την ένταση και απολαύστε αυτό τον ήχο. Κινητήρες σαν αυτόν είναι απειλούμενο είδος. Μια μέρα, ίσως όχι πολύ μακριά από τώρα, με την μανία της ηλεκτροκίνησης να εξαπλώνεται, να απαγορευτεί η κυκλοφορία τους. Ακόμη και στο διαδίκτυο.