Νέο Citroën C-Elysée WTCC για το πρωτάθλημα 2014, αποκάλυψη
Ένα μήνα αφού επιβεβαίωσε τη συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τουρισμού 2014, η Citroën αποκαλύπτει το αυτοκίνητο που θα οδηγήσει στις πίστες ο Sébastien Loeb.
Το Citroën C-Elysée WTCC θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε με τους νέους κανονισμούς που θέσπισε η FIA για την κατηγορία του επόμενου έτους.
Στις 26 Σεπτεμβρίου του προηγούμενου χρόνου, στα εγκαίνια του Σαλονιού Αυτοκινήτου στο Παρίσι, οι Frédéric Banzet, Yves Matton and Sébastien Loeb ανακοίνωσαν ότι η Citroën σκέφτεται σοβαρά να πάρει μέρος στο World Touring Car Championship. Λίγα μόλις λεπτά νωρίτερα, το C-Elysée είχε αποκαλυφθεί στο διεθνή Τύπο. Και δεν πέρασαν καλά καλά δέκα μήνες και η γαλλική εταιρεία δημοσιοποίησε τις πρώτες φωτογραφίες του Citroën C-Elysée WTCC.
Η εμπορική επιτυχία του C-Elysée, ιδιαίτερα στις αναπτυσσόμενες αγορές, δίνει και το στίγμα της επιλογής του ως βάσης για το αυτοκίνητο της Citroën στο WTCC: «Η επιλογή του C-Elysée ως βάσης για το αυτοκίνητό μας στο WTCC αντανακλά ξεκάθαρα την αποφασιστικότητά μας να χρησιμοποιήσουμε τους αγώνες ως ενεργό μέσο για να υποστηρίξουμε την εμπορική εξέλιξή μας», δήλωσε με έμφαση ο Frédéric Banzet, διευθύνων σύμβουλος της Citroën. «Με αγώνες στη Λατινική Αμερική, στο Μαρόκο, στην Κίνα και στη Ρωσία, το καλαντάρι του WTCC είναι πραγματικά παγκόσμιο και θα αποτελέσει σημαντικό πλεονέκτημα για τη εταιρεία μας να βάλουμε σε αυτό το C-Elysée, ένα εκπρόσωπο της ανάπτυξής μας, μπροστά στο μεγάλο πλήθος των ενθουσιωδών φίλων του motorsport.
Διαλέξαμε το ιδανικό αυτοκίνητο
«Από καθαρώς τεχνική σκοπιά, η επιλογή ενός αυτοκινήτου τριών όγκων είναι η ιδανική όσον αφορά την αεροδυναμική. Έτσι το C-Elysée ήταν η ιδανική επιλογή», πρόσθεσε ο Xavier Mestelan-Pinon, τεχνικός διευθυντής της Citroën Racing. «Επιπλέον αυτής της οπτικής όμως, κατορθώσαμε να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα σχετικά εύκολα. Στο βαθμό που το C-Elysée είναι το πρώτο αγωνιστικό μας για πίστα, διαρκώς αναρωτιόμασταν για την σημασία των επιλογών μας, αλλά αυτό είναι και που το κάνει συναρπαστική πρόκληση».
Με χαμηλό πάτημα στο δρόμο πάνω στις 18άρες ζάντες του, το C-Elysée WTCC δείχνει ιδιαίτερα εντυπωσιακό. Το αεροδυναμικό σπλίτερ εμπρός, ο προφυλακτήρας που αναδεικνύει τη μεγάλη μάσκα, και τα φουσκωμένα εμπρός και πίσω φτερά δίνουν στο αμάξωμα μια ισχυρή αγωνιστική εικόνα. Ενώ πίσω η φαρδιά στιλάτη πτέρυγα θα διασφαλίζει ικανή κάθετη δύναμη για να πατά με σφρίγος η ουρά του C-Elysée στην άσφαλτο.
Κάτω από το καπό, το Citroën C-Elysée WTCC θα φορά τον ίδιο 1.600άρη τούρμπο άμεσου ψεκασμού με το DS3 WRC, αλλά με φαρδύτερο στόμιο που ανεβάζει την ισχύ πάνω από τους 380 PS. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 6αριού σειριακού σασμάν.
Το Citroën C-Elysée WTCC, αφού έκανε πριν λίγες μέρες την πρώτη έξοδό του στην πίστα, έχει ήδη ξεκινήσει ένα πρόγραμμα εξέλιξης. Το C-Elysée WTCC θα ντεμπουτάρει επίσημα στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκούρτης -12 έως 22 Σεπτεμβρίου.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Citroën C-Elysée WTCC
ΣΑΣΙ | |
Δομή | Ενισχυμένο αμάξωμα με συγκολλήσεις, roll cage πολλών σημείων |
Αμάξωμα | Ατσάλινο και συνθετικές ίνες |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Τύπος | Citroën Racing - 1.6-lt τούρμπο, άμεσου ψεκασμού |
Διάμετρος x Διαδρομή | 82x75.5mm |
Κυβισμός | 1.598 cc |
Ισχύς | 385 PS @ 6,000 rpm |
Ροπή | 40,8 kgm @ 4,500 rpm |
Ειδική ισχύς | 241 PS/λίτρο |
Διανομή | 2 ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός με διαχείριση Magneti Marelli |
ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ | |
Τύπος | Ανθρακονημάτινος διπλός δίσκος |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Τύπος | Στους εμπρός τροχούς |
Κιβώτιο | 6άρι σειριακό χειροκίνητο σασμάν Sadev |
Διαφορικό | Αυτόματο μηχανικό μπλοκέ |
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 380 mm με 4πίστονες δαγκάνες |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι 300 mm με 2πίστονες δαγκάνες |
Κατανομή | Ρυθμιζόμενη από τον οδηγό |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Τύπος | MacPherson (εμπρός και πίσω) |
Αμορτισέρ | Ρυθμιζόμενα |
ΤΙΜΟΝΙ | |
Τύπος | Υδραυλική κρεμαγέρα |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διαστάσεις | Ζάντες 10J x 18”, λάστιχα Yokohama (Ø 660 x 275) |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΒΑΡΗ και ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΕΣ | |
Μήκος/πλάτος | 4.577 mm/1.950 mm |
Μεταξόνιο | 2.700 mm |
Μετατρόχια | 1.750 mm (εμπρός και πίσω) |
Ρεζερβουάρ | 50 lt |
Βάρος | 1.100 kg με τον οδηγό (κανονισμοί) |