Μια μεγάλη νίκη για ένα μικρό αυτοκίνητο

Μια μεγάλη νίκη για ένα μικρό αυτοκίνητο

Πενήντα χρόνια πριν το κλασικό Mini κέρδιζε το Ράλι Monte Carlo για πρώτη φορά με τον Paddy Hopkirk

Ενα μικρό αυτοκίνητο, μια μεγάλη νίκη. Αυτός θα μπορούσε να είναι ο τίτλος που θα συνόδευε την αναφορά στην πρώτη νίκη του ΜΙΝΙ σε ένα από τα πλέον φημισμένα Ράλι, αυτό του Monte Carlo.

Hταν 21 Ιανουαρίου 1964, όταν το Mini Cooper S με οδηγό τον Paddy Hopkirk και συνοδηγό τον Henry Liddon έκανε τη μεγάλη έκπληξη και ανέβαινε πρώτο τη ράμπα του τερματισμού στο σκληρό Monte Carlo.
Κόντρα σε όλα τα προγνωστικά το μικρό ΜΙΝΙ αντιστάθηκε σε πολύ πιο ισχυρούς αντιπάλους της εποχής σε ειδικές γεμάτες πάγο και χιόνι στην ορεινή Γαλλία και έθεσε τις βάσεις για να ονομαστεί αργότερα σαν το αυτοκίνητο "φονέας γιγάντων".

Η νίκη αυτή, όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια μόνον περιστσιακή δεν ήταν, αφού ακολούθησαν και άλλες με τους Timo Mäkinen και Rauno Aaltone, το 1965 και το 1967 που έδωσαν στο ΜΙΝι μια θέση στις πιο λαμπρές σελίδες του Παγκομσίου Πρωταθλήματος Ράλι.

Ο 80χρονος σήμερα Paddy Hopkirk μιλάει με θέρμη όταν θυμάται τα οδηγικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου του : Παρόλο που το ΜΙΝΙ ήταν μόνον ένα μικρό αυτοκίνητο, από τεχνική άποψη, είχε πολλά πλεονεκτήματα. Δύο από αυτά ήταν η κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και ο κινητήρας τοποθετημένος εμπρός και εγκάρσια. Το αυτοκίνητο ήταν μικρότερο και ελαφρύτερο του ανταγωνισμού και καθώς οι δρόμοι είχαν οργωθεί από τα άλλα αυτοκίνητα, αυτό για εμάς ήταν ένα μέαλο πλεονέκτημα.

Η τελευταία νύχτα πριν τον τερματισμό ήταν η "νύχτα των μεγάλων μαχαιριών" με το ΜΙΝΙ να μπαίνει μπροστά στην προτελευταία ειδική και να τερματίζε πρώτα εμπρός από τον Bo Ljungfeldt που οδηγούσε το πολύ πιο ισχυρό Ford Falcon με V8 κινητήρα. Τη χρονιά εκείνη, η νίκη αυτή σε συνδυασμό με το πολύ καλό πλασσάρισμα Timo Mäkinen (4ος) και Rauno Aaltonen (7ος) έβαλε το ΜΙΝΙ στην εποχή όπου διέπρεψαν οι «Τρεις Σωματοφύλακες».
Η νίκη του κλασικού Mini εορτάστηκε με ιδιαίτερη συγκίνηση στη μητρική Βρετανία. Ο Hopkirk έλαβε συγχαρητήριο τηλεγράφημα από τη βρετανική κυβέρνηση αλλά και τους Beatles!

Οι χρονιές αλλά και οι νίκες που ακολούθησαν "έχτισαν" μια διαφορετική εικόνα για το ΜΙΝΙ που ξέφυγε από αυτήν του μικρού δημιουργήματος του Alec Issigonis και πέρασε σε άλλες διαστάσεις, που το συνοδεύουν ακόμη και σήμερα.
Όμως, εκείνη η πρώτη νίκη στον πιο δύσκολο και σκληρό αγώνα Ράλι, σημάδεψε το μικρό αυτό αυτοκίνητο όσο τίποτε άλλο. Και δικαιολογημένα η επέτειός της γιορτάστηκε με τη δέουσα μεγαλοπρέπεια. 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube