Le Mans 24h: «Ένα-δύο» της Audi [videos]
H Audi πήρε την πρώτη και τη δεύτερη θέση μετά από ένα δραματικό αγώνα όπου όλα τα εργοστασιακά πρωτότυπα LMP1 αντιμετώπισαν προβλήματα σε κάποια φάση.
Οι Benoit Treluyer, Marcel Fassler και Andre Lotterer τερμάτισαν μπροστά από το αδελφό R18 e-tron quattro των Tom Kristensen, Lucas di Grassi και Marc Gene, καθώς η Audi νίκησε σε έναν πόλεμο φθοράς τις Toyota και Porsche.
Και τα δύο Audi αντιμετώπισαν πρόβλημα με τα τούρμπο σήμερα (Κυριακή) το πρωί, πράγμα που έδωσε την ευκαιρία στο Porsche 919 Hybrid No.20 των Mark Webber, Brendon Hartley και Timo Bernhard να περάσει επικεφαλής μόλις τρεις ώρες πριν τον τερματισμό.
Όμως το Porsche No.20 (επάνω) δεν είχε το ρυθμό του Audi No.2 που ανέβαινε θεαματικά με τον Lotterer στο τιμόνι. Το Audi είχε ήδη πάρει την πρώτη θέση όταν ο Webber έκοψε ταχύτητα λόγω βλάβης στο τέλος της 22ης ώρας.
Τα προβλήματα του Porsche επέτρεψαν στο Audi No.1 –που πήγαινε για τη νίκη την 20ή ώρα πριν σταματήσει για να αλλάξει τούρμπο– να ξαναπάρει τη 2η θέση, αλλά 3 γύρους πίσω από τον πρώτο.
Το Toyota No.8 των Anthony Davidson, Nicolas Lapierre και Sebastien Buemi (κάτω) κατάφερε να πάρει μιαν ανέλπιστη 3η θέση όταν και τα δύο Porsche αναγκάστηκαν να σταματήσουν για επισκευές (το Νο.14 για αλλαγή κιβωτίου προς το τέλος του αγώνα, αλλά επέστρεψε για να τερματίσει). Όμως η θέση στο βάθρο ήταν πενιχρή ανταμοιβή για την ιαπωνική εταιρεία που έλεγχε με άνεση τον αγώνα για πάνω από τη μισή του διάρκεια.
Το Toyota Νο.8 είχε βγει νωρίς εκτός διεκδίκησης της νίκης, όταν ο Lapierre είχε πέσει με δύναμη στην μπαριέρα εν μέσω δυνατής βροχής – ένα ατύχημα που κόστισε την εγκατάλειψη από καραμπόλα του Audi No.3 που οδηγούσε ο Marco Bonanomi. To Toyota No.7 όμως έδειχνε αχτύπητο στην πρώτη θέση.
Το Audi No.2 απείλησε το επικεφαλής Toyota κατά τη διάρκεια της νύχτας, αλλά η διαφορά μεταξύ τους ήταν πάντα μεγαλύτερη από λεπτό.
Ο Nakajima, που είχε διαδεχτεί τον Sarrazin στο τιμόνι του Toyota Νο.7, άνοιγε τη διαφορά όταν το TS040 HYBRID σταμάτησε στην πίστα με πρόβλημα στα ηλεκτρικά, στερώντας την Toyota από μια νίκη που τόσο περίμενε.
Η Jota παίρνει μια δύσκολη νίκη στην LMP2
Η Jota Sport, μετά από μάχη, πήρε την πρώτη θέση στη μικρή κατηγορία πρωτοτύπων, με το Zytek-Nissan Z11SN.
O Harry Tincknell, που οδηγούσε μαζί με τους Simon Dolan και Oliver Turvey, ήταν αρχικά επικεφαλής στην κατηγορία, έχοντας προσπεράσει το TDS Ligier No.46, αλλά έχασε αρκετές θέσεις μέσα στο χάος που έφερε η μπόρα.
Με την εξέλιξη του αγώνα όμως το Zytek-Nissan Νο.38 (επάνω) ανέβαινε και, με τον Turvey στο τιμόνι, πέρασε μπροστά από το Ligier στο προτελευταίο pit-stop.
O Tristan Gommendy ήταν επικεφαλής στην LMP2 μέχρι την τελευταία ώρα του αγώνα, αλλά το TDS Ligier έπρεπε να σταματήσει για αλλαγή ελαστικών και οδηγού, έχοντας χάσει προηγουμένως χρόνο με ένα κλατάρισμα που έκανε ζημιά και στην ανάρτηση.
Όταν ο Turvey έκανε το δικό του pit-stop, δεν χρειάστηκε να αλλάξει λάστιχα και έμεινε στο τιμόνι, βγαίνοντας μόλις μπροστά από το Ligier που οδηγούσε τώρα ο Ludovic Badey.
Αν και ο Badey είχε φρέσκα λάστιχα, ο Turvey απομακρύνθηκε και δεν απειλήθηκε ξανά.
To Signatech Alpine ORECA No.36 των Nelson Panciatici, Paul-Loup Chatin και Oliver Webb ήταν για ένα διάστημα πρώτο στην κατηγορία, αλλά έχασε χρόνο όταν έσπασε η εμπρός αριστερή ανάρτηση.
Το αστέρι της LMP2 ήταν όμως το G-Drive OAK Ligier-Nissan, που ήταν επικεφαλής με μεγάλη διαφορά πριν χάσει χρόνο πρώτα με έναν σπασμένο πίσω δίσκο και μετά με απώλεια δύναμης του κινητήρα.
Με οδηγούς τους Alex Brundle, Jann Mardenborough και Mark Shultzhitskiy, το No.35 έδειχνε παρ’ όλα αυτά να έχει περισώσει την 4η θέση, αλλά ένα σκασμένο λάστιχο στο τέλος το έριξε στην 5η θέση.
Η Ferrari κερδίζει τον μεγάλο πόλεμο των GTE
H AF Corse Ferrari 458 των Giancarlo Fisichella, Gianmaria Bruni και Toni Vilander (κάτω) πήρε τελικά μια σχετικά άνετη νίκη στην επαγγελματική κατηγορία GTE Pro, αφού οι αντίπαλοί της αντιμετώπισαν προβλήματα.
Ο Bruni, που ξεκίνησε από την “pole” της κατηγορίας, τερμάτισε δύο γύρους μπροστά από την πρώτη Corvette C7.R, η οποία ξεπέρασε τις καθυστερήσεις από το safety car κι ένα σπασμένο γρύλλο για να επικρατήσει της πρώτης Manthey Porsche 911 RSR στη μάχη για τη 2η θέση.
Ο Frederic Makowiecki ήταν 2ος προς το τέλος του αγώνα με την Porsche No.92, που μοιραζόταν με τους Marco Holzer και Richard Lietz, αλλά καθυστέρησε στο προτελευταίο του pit-stop και έπεσε πίσω από την Corvette No.73 των Antonio Garcia, Jan Magnussen και Jordan Taylor.
Η άλλη Corvette, των Oliver Gavin, Richard Westbrook και Tommy Milner, τερμάτισε στην 4η θέση, απογοητευμένη αφού η προσπάθειά της για τη νίκη εκτροχιάστηκε λόγω προβλημάτων με τον εναλλάκτη τη νύχτα.
Ένας σωλήνας του υδραυλικού τιμονιού μετέτρεψε των πρώτη θέση που κρατούσε για σεβαστό διάστημα η Aston Martin των Darren Turner, Stefan Mucke και Bruno Senna, σε μια πικρή 19η θέση στην κατηγορία, 27 γύρους πίσω από την επικεφαλής Ferrari. Όμως η Aston Martin πήρε την ερασιτεχνική κατηγορία GTE Am (κάτω).
H Aston Martin πήγαινε για το «ένα-δύο» στην GTE Am με τη Vantage Νο.98 των Paul Dalla Lana, Pedro Lamy και Christoffer Nygaard να είναι αρχικά επικεφαλής.
Όταν αντιμετώπισαν το ίδιο πρόβλημα με το υδραυλικό τιμόνι, η άλλη Aston No.95 των Kristian Poulsen, David Heinemeier-Hansson και Nicki Thiim πέρασε μπροστά, και, παρά ένα πρόβλημα ισχύος και κάμποσα λεπτά στο γκαράζ για επισκευές, νίκησε με άνεση την Porsche No.88 και τη Ferrari Νο.61.
|