Η Peugeot το σκέφτεται να επιστρέψει στο Le Mans
Η Peugeot δέχεται ισχυρές πιέσεις να συμμετέχει το 2017 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC), του οποίου η κορωνίδα είναι οι 24 ‘Ώρες του Le Mans, προκειμένου να αναπληρώσει το μεγάλο κενό που άφησε η αποχώρηση της Audi
Μέχρι τώρα μόλις δύο επίσημοι κατασκευαστές έχουν δηλώσει συμμετοχή το WEC για την επόμενη χρονιά:
H Porsche, που είναι και η κάτοχος του Τίτλου και η Toyota, με την οποία μάλιστα είχαν έναν συγκλονιστικό αγώνα για το ποιος θα επικρατήσει στο Le Mans του 2016. «Παρασκηνιακά ασκούνται πολλές πιέσεις στην Peugeot αυτή τη στιγμή προκειμένου να πειστούν οι Γάλλοι να επιστρέψουν στο Le Mans και σύμφωνα με πληροφορίες η γαλλική εταιρεία το σκέφτεται σοβαρά, επενδύοντας μάλιστα 80 με 90 εκατομμύρια ευρώ». Αυτό αποκάλυψε σε δημοσιογράφους πηγή μέσα από μια ομάδα που συμμετέχει στο WEC. «Αν αυτό όντως αληθεύει, δεν νομίζω ότι το ποσό είναι αρκετό. Για να γίνει πραγματικά ανταγωνιστική χρειάζεται κοντά στα 150 εκατομμύρια. Τα μισά από αυτά αφορούν τις αμοιβές του προσωπικού» συνέχισε η ίδια πηγή.
Η Peugeot συμμετείχε για χρόνια στο Le Mans, το οποίο κέρδισε για τελευταία φορά το 2009 με ένα 908 HDi FAP, αλλά αποσύρθηκε το 2012, αντιμετωπίζοντας τότε μία πολύ δύσκολη οικονομική κρίση. Ωστόσο ο νυν CEO του Ομίλου PSA, Carlos Tavares, στον οποίο οφείλεται η οικονομική ανάκαμψη του PSA από το 2014 που ανέλαβε, είναι γνωστός για τη μεγάλη αγάπη του για τους αγώνες αυτοκινήτου. Υποστηρίζει δε ότι οι αγώνες παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάδειξη της διαφορετικότητας της μάρκας.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Η Peugeot ετοιμάζει υβριδικό 4κίνητο 308 R με πάνω από 350 PS
Σύμφωνα με δηλώσεις του τη χρονιά που μας πέρασε στην Automotive News Europe «η συστηματική συμμετοχή στους αγώνες είναι επίσης ένα πολύ καλό εργαλείο για να δώσεις υπεραξία στη μάρκα σε ορίζοντα χρόνου». Ο ίδιος δηλώνει ότι ούτε η Peugeot, ούτε η Citroën, ούτε και η DS είναι υποχρεωμένες να συμμετέχουν σε αγώνες, επειδή «Ο CEO τους είναι εθισμένος στο σπορ». Υπογραμμίζει ωστόσο ότι είναι αδύνατον κάποια μάρκα να θεωρείται σπουδαία, χωρίς ένα μερίδιο επιτυχιών στις πίστες ή στα Ράλι, σε κάποιο σημείο της Ιστορίας τους.
Αλλά και οι εναπομείνασες ομάδες βλέπουν με θετικό μάτι την είσοδο ενός –τουλάχιστον – ακόμα μεγάλου «παίκτη» στο WEC. «Σίγουρα θα θέλαμε να προσελκύσουμε έναν νέο κατασκευαστή» είπε σε δημοσιογράφους ο επικεφαλής της ομάδας της Porsche, Andreas Seidi, λίγο πριν τον τελευταίο αγώνα του WEC στις 6 Ώρες του Bahrain. «Σίγουρα δεν είναι καλό να χάνουμε αυτοκίνητα από το Πρωτάθλημα, ειδικά έναν κατασκευαστή όπως η Audi, με τέτοια επιτυχία σε αυτό. Αλλά όπως είδαμε στο παρελθόν και με την Audi και με την Peugeot, οι μάχες ήταν έντονες και γι αυτό τόσο ελκυστικές στο κοινό».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ H Porsche 911 RSR, το κεντρομήχανο αγωνιστικό για το Le Mans αποκαλύφθηκε [video]
Εκπρόσωπος της PSA είπε ότι προς το παρόν είναι επικεντρωμένοι στο Rallye Dakar, ωστόσο αναγνώρισε πως ο Όμιλος θα ενδιαφέρονταν να συμμετέχει στο Πρωτάθλημα Αντοχής, υπό τρεις προϋποθέσεις. Η πρώτη θα ήταν η πλήρης ανάκαμψη των οικονομικών της μάρκας. Η δεύτερη είναι η κατάρτιση ενός αυστηρού προϋπολογισμού για το κόστος εξέλιξης ενός Πρωτότυπου Le Mans. Η τρίτη θα ήταν ένα σεβαστό χρονικό διάστημα προετοιμασίας, δεδομένου ότι η Porsche και η Toyota έχουν σαφές προβάδισμα. Παραδέχτηκε πάντως πως «η Peugeot έχει μεγάλο πάθος για τον αγώνα του Le Mans και το Πρωτάθλημα Αντοχής γενικότερα».