Έτοιμη η Ferrari 488 Challenge

Έτοιμη η Ferrari 488 Challenge

Παρουσιάστηκε σήμερα στο Fianali Mondiali, η Ferrari 488 Challenge η οποία θα αντικαταστήσει την 458 Challenge, ως μοντέλο αποκλειστικά για χρήση σε πίστες

Από το 1992, οπότε και ξεκίνησε το Ferrari Challenge, έχουν γίνει ήδη πάνω από 1.000 αγώνες, με επίσης πάνω από 1.000 οδηγούς να απίρνουν μέρος σε τρία διαφορετικά Πρωταθλήματα που διοργανώνονται σε τρεις Ηπείρους.

Με την πάροδο των ετών το Ferrari Challenge αναδείχτηκε σε μια ιδανική πλατφόρμα για όσους οδηγούς επιθυμούν να αγωνιστούν σε διεθνή Πρωταθλήματα GT και Πρωτοτύπων και ένας εντυπωσιακός αριθμός από αυτούς έχουν νικήσει σε αγώνες Grand-AM, IMSA, WEC αλλά και στις 24 Ώρες του Le MansH 488 Challenge κινείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα 3,9 λίτρων, ο οποίος κέρδισε τον τίτλο του Καλύτερου Κινητήρα του 2016.

Φυσικά η 488 Challenge δέχτηκε εκτεταμένες βελτιώσεις, τόσο στον κινητήρα, όσο και στην ανάρτηση, αλλά και την αεροδυναμική. Στην πίστα του Fiorano γυρίζει εύκολα μισό δευτερόλεπτο κάτω από την 458 Challenge, θέτοντας μάλιστα νέο ρεκόρ στα 1’15”5.

Σε σχέση με την εργοστασιακή 488 GTB η Challenge έχει διαφορετική χαρτογράφηση, ειδικά γραμμένη για οδήγηση σε πίστα και πιο κοντές σχέσεις ταχυτήτων, Το σύστημα Variable Torque Management είναι επίσης ρυθμισμένο περισσότερο για πίστα ώστε να δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό για αλλαγή σχέσης ακριβώς την κατάλληλη στιγμή κατά τη διάρκεια της διαμήκους επιτάχυνσης και να εκμεταλλευτεί με αυτό τον τρόπο την τεράστια ροπή από τον τούρμπο κινητήρα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε τη Ferrari 488 Spider


Το κιβώτιο F1 DCT έχει μια νέα στρατηγική αλλαγών των σχέσεων η οποία επιτρέπει στο αυτοκίνητο να επιταχύνει από στάση μέχρι τον κόφτη με 4η σχέση στο κιβώτιο σε μόλις έξι δευτερόλεπτα. Επίσης έχει γίνει μέριμνα και για περαιτέρω μείωση του βάρους του κινητήρα και της μετάδοσης.

Το σύστημα Side Slip Control, αποκλειστικότητα της Ferrari εφαρμόζεται επίσης για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο Challenge. Πρόκειται για τη  Για την δεύτερη γενιά του προγράμματος που ελέγχει κάθε ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου τη γωνία του τιμονιού, το ρυθμό περιστροφής του αυτοκινήτου και τη θέση του γκαζιού. Και επεμβαίνοντας στα φρένα, στο αβάνς και στη λειτουργία του E-DIFF3, διατηρεί τη γωνία της ουράς στο ιδανικό φάσμα.

Για να δώσει στους οδηγούς του Πρωταθλήματος τη δυνατότητα να φέρουν ακόμα περισσότερο το αυτοκίνητο στα μέτρα τους η Ferrari έχει τοποθετήσει τρία διαφορετικά «manettinos», ένα μόνο για τη ρύθμιση των φρένων και από ένα σε κάθε μεριά του τιμονιού, που ελέγχουν την πρόσφυση και το ηλεκτρονικό διαφορικό.

Αυτά τα δύο manettino καθορίζουν τις δύο φάσεις του traction control, πράγμα που σημαίνει ότι λειτουργούν ανεξάρτητα το ένα από το άλλο στο πότε και πως ενεργοποιούνται. Πιο συγκεκριμένα το manettino που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του τιμονιού (TC1) καθορίζει το «πότε», με άλλα λόγια το χρονικό σημείο παρέμβασης κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης. Το αριστερό manettino (TC2) καθορίζει το «πως», ελέγχοντας το βαθμό ελέγχου της ροπής, σε σχέση με το βαθμό ολίσθησηςτων πίσω τροχών.

Σε μια εφαρμογή προσανατολισμένη για αγώνες σε πίστα, η συνδυασμένη χρήση των δύο διαφορετικών συστημάτων ελέγχου προσφέρει εντυπωσιακά καλή επικοινωνία ανάμεσα στις προσδοκίες του οδηγού και την ανταπόκριση του οχήματος, ειδικά όταν κατά τη διάρκεια του αγώνα μπορεί να υπάρξουν μικτές καιρικές συνθήκες. Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι ότι η μέση επιτάχυνση στην έξοδο μιας στροφής αναφοράς (όπως της Monza) είναι βελτιωμένη κατά 11,6%, χάρη στην καλύτερη κατανομή της ροπής η οποία ελέγχεται από ένα εξελιγμένο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και ένα πίσης πιο «εξειδικευμένο» μπλοκέ διαφορικό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Έτσι κάνει 7’21’’63 στο Nürburgring η Ferrari 488 GTB [video]

Οι πιο διακριτές αλλαγές της 488 Challenge σε σχέση με το αυτοκίνητο παραγωγής είναι το αεροδυναμικό πακέτο, Οι μηχανικοί έπρεπε να αυξήσουν την αεροδυναμική αποδοτικότητα του αυτοκινήτου, αλλά και να σεβαστούν το σχεδιασμό του. Για να το πετύχουν αυτό συνεργάστηκαν πολύ στενά με το Centro Stile Ferrari, το οποίο άλλωστε είχε κάνει θαύματα με την «απλή» 488, καταφέρνοντας να αυξήσουν την κάθετη δύναμη κατά 50%, χωρίς να χαλάσουν την οπισθέλκουσα.

Στην περίπτωση της 488 Challenge άλλαξαν το σχέδιο του εμπρός ψυγείου, με τις γρίλιες να είναι κεκλιμένες προς τα πίσω. Αυτή η λύση βελτιώνει τη ροή του αέρα σε συνθήκες αγώνα, ενώ την ίδια στιγμή μειώνει και την οπισθέλκουσα. Αυτή η νέα διάταξη απαιτούσε και νέες εισαγωγές αέρα στις κάτω γωνίες του εμπρός προφυλακτήρα.

Ο οποίος εμπρός προφυλακτήρας έχει επίσης ανασχεδιαστεί εκ βάθρων με πιο έντονο splitter. προκειμένου να ενισχυθεί η αρνητική άντωση και η ισορροπία του πίσω μέρους. Σε σχέση με την 458 Challenge EVO, η βελτίωση είναι της τάξης του 7%Το καπό είναι επίσης ολοκαίνουργιο με τρεις εισαγωγές αέρα και ενσωματωμένα φλαπς που κατευθύνουν τον αέρα από τα ψυγεία προς τα πίσω. Για να αυξηθεί η σταθερότητα σε υψηλή ταχύτητα η 488 Challenge έχει μια ακόμα μεγαλύτερη πίσω αεροτομή, με προφίλ παρόμοιο με αυτό της 488 GTE που κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής του 2016 στην κατηγορία των GT. Αυτή η αεροτομή είναι 9% πιο αποδοτική σε σχέση με το την αντίστοιχη της 458 Challenge EVO.

Τέλος οι εισαγωγές στις πίσω πλευρές διοχετεύουν τον αέρα στα πίσω φρένα και ενισχύουν την κάθετη δύναμη. Οι εισαγωγές αέρα του κινητήρα είναι τοποθετημένες πλευρικά, κάτω από την πίσω αεροτομή, εκμεταλλευόμενες την υψηλή πίεση που δημιουργείται σε εκείνη την περιοχή.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube