ERC, Ράλι Ακρόπολις: Τρίτοι οι Αθανασούλας-Ζακχαίος, νίκη και πρωτάθλημα για τον Kajetanowicz [video]
Ο Kajetan Kajetanowicz κέρδισε τον συντομευμένο λόγω καιρού αγώνα, παίρνοντας και τον ευρωπαϊκό τίτλο. Τρίτος ο Λάμπρος Αθανασούλας.
Οι ακραίες καιρικές συνθήκες με καταιγίδες και ομίχλη ανάγκασαν τους οργανωτές να ματαιώσουν τις τρεις τελευταίες ειδικές διαδρομές. Έτσι τα τελικά αποτελέσματα ήταν αυτά μετά την Ε.Δ.6, όπου ο Kajetanowicz είχε μόλις ξαναπάρει την πρώτη θέση από τον Craig Breen.
Καθώς είχε συμπληρωθεί το 69% του αγώνα, απονεμήθηκαν πλήρεις βαθμοί, πράγμα που σημαίνει ότι ο Kajetanowicz, με 230 βαθμούς, δεν μπορεί πλέον να ξεπεραστεί από τον Breen που έχει 162 βαθμούς.
Ο Kajetanowicz είναι ο τρίτος Πολωνός που παίρνει το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι, μετά τους Sobiesław Zasada και Krzysztof Hołowczyc. O συνοδηγός του, Jarek Baran, είχε έρθει δεύτερος στο πρωτάθλημα του 2002 με οδηγό τον Janusz Kulig.
«Ναι, τα καταφέραμε!», δήλωσε περιχαρής ο Πολωνός. «Ήταν ένα όνειρο, αλλά έγινε τώρα πραγματικότητα. Και το καταφέραμε κερδίζοντας το Ράλι Ακρόπολις, ένα από τα πιο δύσκολα ράλι στον κόσμο».
Ο 36χρονος Πολωνός έχει πάρει τρεις νίκες φέτος με το Ford Fiesta R5, όσες και ο Breen με το Peugeot 208 T16, αλλά ήταν πιο σταθερός, έφτασε τον 25χρονο Ιρλανδό στη βαθμολογία και τον πέρασε χτίζοντας μεγάλη διαφορά.
Ο Breen (κάτω) έμεινε απογοητευμένος που ο αγώνας έληξε πρόωρα. Ήταν 10” πίσω όταν αναγγέλθηκε η διακοπή, όμως ήταν μισό λεπτό μπροστά πριν αναγκαστεί να κόψει όταν του άνοιξε το καπό και του έκλεισε την ορατότητα στην τελευταία ειδική.
«Παλιόκαιρος, ήταν μια καταστροφή, αλλά κανένας δεν μπορεί να κάνει κάτι γι’ αυτό», δήλωσε. «Δεν ξέρω αν ήταν σωστή η απόφαση να ματαιωθούν οι υπόλοιπες ειδικές διότι δεν ήμουν εκεί. Ήταν μια απογοητευτική απόφαση, αλλά δεν μπορώ να κάνω τίποτε».
O Λάμπρος Αθανασούλας (κάτω) πολέμησε στα ίσια τους πρωτοπόρους του ERC με το Skoda Fabia R5 και τερμάτισε 3ος, μόλις 5,3” πίσω από τον Breen. Επιχείρησε να επιτεθεί στην Ε.Δ.5, Κεφαλάρι, αλλά ένα τετακέ του κόστισε πολύ χρόνο. Πάντως η θέση στο βάθρο είναι ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα για τον Έλληνα οδηγό.
Η κακοκαιρία ήταν η αιτία για πολλές εγκαταλείψεις, με πιο σημαντικές εκείνες των Alexey Lukyanuk (Ford Fiesta R5) και Charles Martin (Peugeot 208 T16) μετά από εξόδους. Έτσι, ο Τσέχος Jaromir Tarabus (Skoda Fabia S2000), οδηγώντας συντηρητικά, τερμάτισε στην 4η θέση, μπροστά από τον Ούγγρο David Botka (Mitsubishi Lancer Evo IX) που κέρδισε την κατηγορία ERC2.
Δεύτερος Έλληνας ο Λάμπρος Κύρκος (Mitsubishi Lancer Evo IX) μπροστά από τον Βασίλη Βελάνη και τον (Κύπριο) Πέτρο Παντελή, με ίδια αυτοκίνητα.
Η ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΜΕΤΆ ΤΗΝ Ε.Δ.6:
Θ. | Οδηγός | Ομάδα | Αυτ/το | Χρ./Διαφ. |
1 | Kajetan Kajetanowicz | Lotos Rally Team | Ford | 1h32m11.1s |
2 | Craig Breen | Peugeot Rally Academy | Peugeot | 10.0s |
3 | Lambros Athanassoulas | Laskaris Foundation Team Greece | Skoda | 15.3s |
4 | Jaromir Tarabus | T&T Czech National Team | Skoda | 3m12.5s |
5 | David Botka | Botka Rally Team Kft. | Mitsubishi | 3m54.5s |
6 | Raul Jeets | MM Motorsport | Ford | 4m30.9s |
7 | Dominykas Butvilas | Subaru Poland Rally Team | Subaru | 4m40.6s |
8 | Antonin Tlustak | Tlust'ak Racing | Skoda | 8m48.2s |
9 | Petros Panteli |
| Mitsubishi | 11m44.0s |
10 | Jourdan Serderidis |
| Citroen | 11m45.8s |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ERC:
Θ. | Οδηγός | Βαθ. |
1 | Kajetan Kajetanowicz | 230 |
2 | Craig Breen | 162 |
3 | Alexey Lukyanuk | 124 |
4 | Robert Consani | 79 |
5 | Jaromir Tarabus | 75 |
6 | Bruno Magalhaes | 68 |
7 | Dominykas Butvilas | 45 |
8 | Siim Plangi | 43 |
9 | Jan Kopecky | 36 |
10 | Freddy Loix | 35 |