Επίσημο: Η Audi αποσύρεται από το WEC

Επίσημο: Η Audi αποσύρεται από το WEC

Η Audi σήμερα ανακοίνωσε επισήμως ότι διακόπτει το εργοστασιακό πρόγραμμα LMP1 για το LeMans και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής.

Οι πληροφορίες είχαν κυκλοφορήσει εδώ και κάποιες μέρες. Είχαμε γράψει ότι μετά το τέλος της φετινής σεζόν η Audi είναι έτοιμη για το φετινό LeMans αλλά σκέφτεται να διακόψει το εργοστασιακό πρόγραμμα LMP1 μετά το τέλος της φετινής σεζόν.

Και σήμερα ήρθε η επίσημη ανακοίνωση. Η Audi ως εργοστασιακή ομάδα αποσύρεται από την κορυφαία κατηγορία των πρωτοτύπων LMP1, μετά από 18 χρόνια εμπλοκής στο LeMans και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής. Το πρόγραμμα κρίνεται παραπάνω από επιτυχημένο, αφού έφερε στην εταιρεία 13 νίκες στο LeMans και τους τίτλους Οδηγών και Κατασκευαστών το 2012 και το 2013.

Ο Γερμανός κατασκευαστής θα εστιάσει τους πόρους και την προσοχή του στην Formula Ε. Η Audi είχε από καταβολής του θεσμού συνεργασία με την ομάδα Αbt-Schaeffler, αλλά φέτος, όπως είχε ανακοινωθεί πριν την έναρξη της σεζόν, έχει αυξήσει την εμπλοκή της και η συμμετοχή έχει αναβαθμιστεί σε εργοστασιακή.

Ο πρόεδρος της Audi, Rupert Stadler δήλωσε: «Πρόκειται να αγωνιστούμε για ένα μέλλον που εστιάζει στην ηλεκτροκίνηση. Καθώς τα αυτοκίνητα μας στο μέλλον θα βασίζονται ολοένα και περισσότερο σε αυτή την τεχνολογία, οι αγωνιστικές μας δραστηριότητες θα πρέπει τεχνολογικά να συμβαδίζουν». Η παραγωγή του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της Audi θα ξεκινήσει το 2018.

Δείτε ακόμη Δοκιμάζουμε το Audi R8 V10 στην πίστα των Σερρών [video]

Στην επίσημη ανακοίνωσή της, η Audi χρησιμοποιεί την λέξη «αντί», όταν μιλά για την διακοπή του προγράμματος WEC και την μετάβαση στην Formula E. Ενώ ο Wolfgang Ullrich, επικεφαλής της Audi Sport είχε στο παρελθόν δηλώσει ότι η ενασχόληση με την FE ήταν συμπληρωματική στις δραστηριότητες του τμήματός του. Και ότι δεν θα επηρέαζε την όποια απόφαση για το μέλλον του προγράμματος LMP1.

Μια φράση της ανακοίνωσης, στην οποία λέγεται ότι η απόφαση θα πρέπει να αξιολογηθεί σε συνάρτηση με τις παρούσες υποχρεώσεις της εταιρείας, συσχετίζεται προφανώς με τις οικονομικές συνέπειες του σκανδάλου dieselgate. Είχαμε προβλέψει ότι το VW Group θα χρειαστεί να κάνει περικοπές προκειμένου να αντιμετωπίσει το κόστος των αποζημιώσεων, των δικαστικών αγώνων αλλά και της αποκατάστασης των αυτοκινήτων στα οποία αφορούσε το σκάνδαλο.

Η εμφύλια διαμάχη με την Porsche μπορεί ασφαλώς να θεωρηθεί ως ένας ακόμη λόγος που οδήγησε σε αυτή την απόφαση, όπως και η διαφορετική πλέον στόχευση του marketing. Η εταιρεία εστιάζει σε ηλεκτρικό μέλλον και η Formula E είναι καταλληλότερο προωθητικό εργαλείο των πωλήσεων από την τεχνολογία των υβριδικών TDI που χρησιμοποιείται στο LeMans. Σε πολλές αγορές τα γράμματα TDI είναι απαγορευμένα. Εκτός αυτού, στην Formula E σχεδιάζουν να μπουν επίσης η Mercedes και η BMW, οι μεγάλοι αντίπαλοι της Audi. Και θέλουν να είναι ένα βήμα πριν τον ανταγωνισμό.

Η Audi Sport θα γεμίσει μπαταρίες, αλλά θα εξακολουθήσει να μυρίζει και βενζίνη. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα ενισχυθεί η εμπλοκή του εργοστασίου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross, όπου φέτος μπήκε μεν ως εργοστασιακή συμμετοχή η Peugeot με τον Loeb αλλά ήταν ο Mattias Ekstrom που κυριάρχησε και πήρε τον τίτλο με το Audi A1.

Πηγή Autosport

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube