8o Λουξ-Cola PICK 2016 - Ενισχυμένο

8o Λουξ-Cola PICK 2016 - Ενισχυμένο

Το Λουξ-Cola PICK ολοκληρώθηκε με απόλυτη οργανωτική και αγωνιστική επιτυχία. Ο θεσμός βγήκε ενισχυμένος από την 8η διοργάνωση και πάμε ολοταχώς για τα... δέκα.

Άψογο οργανωτικά, θεαματικό, ενδιαφέρον αγωνιστικά και χωρίς την περσινή γκρίνια και εσωστρέφεια, το φετινό όγδοο PICK ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Η εικόνα του θεσμού μετά το πέσιμο της καρό σημαίας είναι αναμφίβολα αναβαθμισμένη.

Η διοργάνωση «το τρέχει» περίφημα, η πόλη το υποστηρίζει και οι οδηγοί το λατρεύουν.  Αν υπάρχει κάτι άσχημο με το PICK είναι ότι γίνεται μόνο ένα, μόνο μία φορά το χρόνο. Φέτος μικρές  αλλαγές στα σημεία δίορθωσαν λάθη προηγούμενων ετών στο αγωνιστικό κυρίως κομμάτι, και έτσι δεν υπήρξε η παραμικρή γκρίνια να αλλοιώσει την άριστη γενική εικόνα.



Από το απόγευμα της Παρασκευής η Πάτρα είχε βάλει τα καλά της. Φτάνοντας στην πόλη, οδηγώντας στους ανοιχτούς ακόμη στην κυκλοφορία δρόμος με τα προστατευτικά jerseys και τα κάγκελα, μια νέα επένδυση δεκάδων χιλιάδων ευρώ από την πλευρά του promoter, τοποθετημένα ήδη στις θέσεις τους, μπαίνεις στο κλίμα. Στην Πλ. Γεωργίου οι πολύχρωμες τέντες στήνονται μία μία. Ο καθένας έχει τον χώρο του, ορισμένο εκ των προτέρων, όλα γίνονται ήρεμα, πολιτισμένα, με τάξη. Με σεβασμό στους αγωνιζόμενους οδηγούς και ομάδες, στους χορηγούς του αγώνα αλλά και στους πολίτες. Είτε έχουν έρθει για να παρακολουθήσουν το event είτε απλώς ζουν εκεί την καθημερινότητά τους. Το PICK το απολαμβάνεις πριν ακόμη πιάσεις τιμόνι.

Γενικού ενδιαφέροντος
Και φέτος, όπως και όλα τα προηγούμενα χρόνια, αναπόσπαστο κομμάτι του PICK ήταν το show, σχεδιασμένο όχι μόνο για τους φανατικούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλά για ένα πολύ ευρύτερο κοινό. Ακροβατικές ομάδες με αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες και… τρίκυκλα, επιδείξεις drift, παρέλαση υπεραυτοκινήτων και κλασικών αυτοκινήτων, έκθεση φωτογραφίας και συναυλίες ήταν και φέτος μέρος των παράπλευρων εκδηλώσεων του προγράμματος. Το PICK είναι επίσης μία καλή ευκαιρία για τα ελληνικά πανεπιστήμια που συμμετέχουν σε διεθνείς διαγωνισμούς οικονομίας και στον θεσμό Formula Student με μονοθέσια δικής τους σχεδίασης και κατασκευής να παρουσιάσουν στο ευρύ κοινό την δουλειά τους. Κα δεν την έχασαν.



Τον αγώνα στηρίζουν διαχρονικά μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις με διεθνή δραστηριότητα. Πρώτη από όλους η τοπική βιομηχανία αναψυκτικών Λουξ, η μεγαλύτερη στο είδος της. Μέγας χορηγός και φέτος ήταν η βενζίνη EKO Racing 100 οκτανίων, καύσιμο υψηλών επιδόσεων για αυτοκίνητα και οδηγούς ανάλογων απαιτήσεων.

Στο αγωνιστικό κομμάτι
Πέρσι, την λήξη του αγώνα ακολούθησε μία περίοδος γκρίνιας και εσωστρέφειας, με αντικείμενο κυρίως την παράνομη επεξεργασία των ελαστικών. Με το σκεπτικό ότι το PICK είναι ένα show και όχι πρωταθληματικός αγώνας, ο κανονισμός δεν υποχρέωνε τους οδηγούς σε αγορά καινούριων ελαστικών, ούτε ίσχυε το καθεστώς parc ferme, αφήνοντας έτσι ανοιχτό το παράθυρο για παρατυπίες. Ήταν ένα λάθος από την πλευρά της Ομοσπονδίας και της λέσχης που είχαν και έχουν την ευθύνη για το αγωνιστικό κομμάτι, το οποίο αδικούσε την πολύ καλή οργανωτική δουλειά του promoter και την φήμη του αγώνα.



Φέτος το ζήτημα τέθηκε από νωρίς στην σωστή βάση. Ίσχυσαν τα αυτονόητα, όπως και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Karting και στο Rotax Max Challenge. Και έτσι όλα κύλησαν ομαλά, με τον αγώνα να παίζεται στην πίστα και όχι στα χαρτιά.

Rotax Micro Max
Στην κατηγορία Rotax Micro Max, ο Λάντζης (σασί FA, Chatzis Racing Team) φάνηκε ότι έχει το πάνω χέρι κερδίζοντας τις κατατακτήριες με διαφορά τρία δέκατα. Στον ημιτελικό ωστόσο δυσκολεύτηκε αρκετά από τον Πετρίση (σασί FA, Chatzis Racing Team) ο οποίος έδειξε να έχει καλή αίσθηση της πρόσφυσης και προσαρμοστικότητα στις συνθήκες. Έκανε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα και του άσκησε πίεση σε όλη την διάρκεια του σκέλους. Το σκηνικό επαναλήφθηκε στον τελικό της Κυριακής. Στα μισά περίπου του αγώνα ο Πετρίσης με μια αποφασιστική κίνηση πήρε την εσωτερική στην Κ4, ο Λάντζης προσπάθησε να κρατηθεί από την έξω πλευρά αλλά τελικά ακούμπησε στα jerseys και εγκατέλειψε.


Ο Πετρίσης (αριστερά) και ο Λάντζης (δεξιά) μονομάχησαν για την καρό σημαία στην Micro. Αυτή τη φορά, νικητής ο πρώτος

Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο Γιώργος Καλιφατίδης (σασί Tony, RAY Motorsport), στην πρώτη του μόλις εμφάνιση στο PICK. Ο Καλιφατίδης ήταν επιφυλακτικός, σχεδόν φοβισμένος στις ελεύθερες δοκιμές. Στις κατατακτήριες κατάφερε να πλασαριστεί στην 8η θέση, αλλά στον ημιτελικό έμπλεξε σε μία σύγκρουση στον πρώτο γύρο και τερμάτισε δέκατος. Ο ρυθμός του είχε βελτιωθεί καθώς είχε εξοικειωθεί αρκετά με την πίστα, αλλά ακόμη απείχε από τους πρώτους. Στον τελικό ωστόσο εμφανίστηκε… άλλος άνθρωπος. Οδήγησε δυναμικά, χωρίς περιττό ρίσκο, εκμεταλλεύτηκε τις περιστάσεις και ανέβηκε άξια στο δεύτερο σκαλί του βάθρου.


Στην πρώτη του εμφάνιση στο PICK, δεύτερη θέση στην Micro για τον Καλιφατίδη

Στην 3η θέση τερμάτισε ο Γιάννης Καρδαμάκης (σασί Tecno, Athens Kart Shop). Ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί είχαν φανεί στις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές οι Περιστεράς και Τσιμιδάκης, της Maitos Racing Team με σασί Kosmic. Αλλά η ροή των αγώνων δεν ήταν με το μέρος τους και δεν πλησίασαν το βάθρο.

Senior-Λουξ
Στην κατηγορία Senior Λουξ, ο Παναγιώτης Πλιάτσικας (σασί Intrepid, κινητήρας Rotax, Chatzis Racing Team) από το Αγρίνιο έκανε τον πρώτο χρόνο στα χρονομετρημένα και έδειξε ότι θα είναι το σημείο αναφοράς. Μπορεί τα τελευταία χρόνια να μην κάνει αγώνες, αλλά το PICK το γνωρίζει καλά, είναι σωστά προετοιμασμένος και έχει ταχύτητα. Τον ακολούθησαν στη δεύτερη θέση ο Ανδρέας Καλυβιώτης (σασί FA, κινητήρας Rotax, Chatzis Racing Team) και στην 3η ο Χρήστος Σαγανάς (σασί FA, κινητήρας Iame, Saganas Team).


Ταχύτατος ο Πλιάτσικας, κέρδισε τις κατατακτήριες και τον ημιτελικό. Στον τελικό έχασε θέσεις για να αποφύγει μία σύγκρουση στον πρώτο γύρο

Στον ημιτελικό ο Πλιάτσικας επιβεβαίωσε την κυριαρχία του. Ο Καλυβιώτης ήταν ο μόνος που κινήθηκε κοντά στον ρυθμό του νικητή, με τον Σαγανά να αντιμετωπίζει μηχανικό πρόβλημα, αφήνοντας την 3η θέση στον Δημήτρη Παπαναστασίου (σασί Tecno, κινητήρας Iame X30, Athens Kart Shop).

Στον τελικό ο Πλιάτσικας διαχειρίστηκε επιφυλακτικά την πίεση του πρώτου γύρου, προκειμένου να αποφύγει μία σύγκρουση. Έτσι έχασε την πρώτη θέση από τον Καλυβιώτη. Στην 2η θέση τερμάτισε ο Σαγανάς που έκανε δυναμικό comeback από την 10η που εκκινούσε. Και 3ος τερμάτισε ο Βασιλάγκος (σασί FA, κινητήρας Rotax, Chatzis Racing Team), μία πάνω από αυτήν που είχε στην εκκίνηση.


Η Μαριαλένα Παυλή, η μόνη κοπέλα του αγώνα, στο βάθρο της Senior

Στις απονομές, βραβεύτηκαν ξεχωριστά οι οδηγοί των κατηγοριών Senior και Λουξ. Στην πρώτη κατηγορία στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Σαγανάς, με δεύτερο τον Πλιάτσικα και 3η την μοναδική κοπέλα αγωνιζόμενη, την Μαριαλένα Παυλή (σασί Tony, κινητήρας Iame, Rally Art Technology). Η Μαριαλένα είχε έναν άτυχο ημιτελικό το Σάββατο που πλήγωσε το καρτ της, αλλά η ομάδα της το επισκεύασε εγκαίρως για τον αγώνα της Κυριακής και εκείνη έκανε το καλύτερο δυνατό για ένα βάθρο.

Αντίστοιχα, η τριάδα της κατηγορίας Λουξ ήταν οι Καλυβιώτης, Βασιλάγκος και Τσιανίκας.



Το βράδυ του Σαββάτου, μετά τους ημιτελικούς, οι οδηγοί έχουν λίγο χρόνο για φωτογραφίες και... dolce vita. Οι μηχανικοί αντιθέτως εξακολουθούν να παιδεύονται ώστε όλα να είναι έτοιμα για τον τελικό της Κυριακής


DD2 - DD2 Master
Πιστεύαμε ότι κάτι καλό μπορούμε να κάνουμε σε αυτό το PICK, έχοντας την περσινή εμπειρία. Αλλά ομολογουμένως η έκπληξη ήταν αρκετά μεγάλη ακόμη και για εμάς τους ίδιους όταν πετύχαμε τον πρώτο χρόνο γενικής στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών. Στην δεύτερη και στις κατατακτήριες , ο Καλέσης (σασί Tony, PRT) και τα δύο Zanardi των Γεωργιλά και Μυλωνά έμοιαζαν να έχουν το πάνω χέρι. Και έτσι ήταν. Στα χρονομετρημένα τους ακολούθησε ο Lazer, στην 4η θέση.


Ο Καλέσης (27), ο κορυφαίος ίσως ποιοτικά οδηγός, δεν άφησε κανένα περιθώριο αμφισβήτησης στον τελικό. Εξαιρετικός ο Ντόντης (24) στην επανεμφάνισή του μετά από ενάμιση χρόνο στους αγώνες

Στον ημιτελικό ο Ντόντης (σασί Energy, TS Racing Team) έκανε καταπληκτική εκκίνηση και μια απαιτητική προσπέραση στην Κ3 και βρέθηκε 2ος πίσω από τον Καλέση, θέσεις στις οποίες τερμάτισαν. Τα δύο Zanardi ακολούθησαν και εμείς είχαμε κλειδώσει την θέση 5 της γενικής και την 2η στην DD2 Master.

Κάνοντας ξανά τον πρώτο χρόνο στο warm up το πρωί της Κυριακής, με παλιά λάστιχα και την πίστα όχι στην καλύτερή της κατάσταση, δικαιούμασταν να πιστέψουμε ότι μπορούμε να διεκδικήσουμε κάτι καλό από τον αγώνα.

Η εκκίνηση ήταν καλή. Διατηρήσαμε τη θέση μας  και είχαμε την ευχέρεια στην έξοδο της Κ3 να εκμεταλλευτούμε ένα γλίστρημα του Μυλωνά που εκκινούσε 4ος ακριβώς μπροστά μας. Τα δύο καρτ βρέθηκαν δίπλα  δίπλα, ο Μυλωνάς έκλεισε τη γραμμή του αμυνόμενος, μάλλον λίγα εκατοστά παραπάνω από ότι έπρεπε. Ακούμπησαν οι τροχοί και κάναμε από… μισό τετακέ, που μας έριξε στις τελευταίες θέσεις. Και τους δύο. Αγωνιστικό το συμβάν, καμία ένταση, κανένα παράπονο ή καταλογισμός ευθύνης. Είναι από αυτά που συμβαίνουν…


Δεύτερος στην DD2 Master ο Lazer (19), δείχνει τις κορυφαίες δυνατότητες του σασί της FK

Μπροστά ο Καλέσης οδηγούσε τον αγώνα με σχετική άνεση. Ο Ντόντης τον πίεσε λίγο στους πρώτους γύρους, αλλά στην ουσία ο οδηγός της PRT ήλεγχε τον ρυθμό και την απόσταση. Στην 3η θέση τερμάτισε ο Γεωργιλάς, στην πρώτη του μόλις συμμετοχή στο PICK. Είναι ένας οδηγός που θα πρωταγωνιστήσει σίγουρα στο μέλλον, το κάνει ήδη άλλωστε από φέτος που είναι η πρώτη του χρονιά στους αγώνες. Έχει ήδη pole position και βάθρο στο Rotax Max Challenge, σε κανονική πίστα με γόμα και έδειξε ότι μπορεί να προσαρμοστεί και να κινηθεί αναλόγως και στην γλίστρα του PICK.




Με πρώτο χρόνο στις δύο από τις τρεις περίοδους ελεύθερων δοκιμών και την 5η θέση στον ημιτελικό, είχαμε θέση στην μάχη της κορυφής. Ένα αγωνιστικό συμβάν στον πρώτο γύρο, μία σύγκρουση, ουσιαστικά τελείωσε τον αγώνα μας. Ευχαριστούμε θερμά τις εταιρείες Θεόφιλος Exhausts, λιπαντικά STP και SiS Energy Drinks για την υποστήριξη

Την 4η και την 5η θέση της γενικής και αντίστοιχα την 1η και 2η στην κατηγορία DD2 Master πήραν οι Βασιλόπουλος (σασί Tony, Kartworks) και Lazer (σασί FK, Speedpark Kart Academy), οι οποίοι αξιοποίησαν τις ευκαιρίες που τους δόθηκαν από τα συμβάντα του πρώτου γύρου και έκαναν έναν έξυπνο αγώνα τακτικής με το μικρότερο δυνατό ρίσκο. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου της Master ανέβηκε ο βετεράνος Αντώνης Παζάκος, ένας οδηγός με πολύ πάθος για το καρτ που κάνει θυσίες προκειμένου να δίνει το παρόν.


Ο Γεωργιλάς πρωταγωνιστεί από την πρώτη του σεζόν. Στο PICK βρήκε ρυθμό αμέσως και διεκδίκησε την κορυφή, όπως κάνει και στο Rotax Max Challenge

ΚΖ2
Στην κορυφαία κατηγορία των εξατάχυτων καρτ ο Παύλος Ξυνός (σασί Tecno, κινητήρας Iame, Athens Kart Shop) ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος, βάζοντας το όνομά του στην κορυφή της κατάταξης σε κάθε σκέλος που πραγματικά μετρούσε. Εκκίνησε από την pole position τον ημιτελικό και άνοιξε διαφορά εκμεταλλευόμενος ότι πίσω του γίνονταν μάχες οπότε κανένας από τους διώκτες του δεν είχε καθαρούς γύρους.



Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο Σέρκος Μοβσεσιάν (σασί Exprit, κινητήρας ΤΜ, Speedforce) ο οποίος είχε ευκολότερο έργο από την στιγμή που βγήκαν εκτός κατάταξης οι Καλογηράτος (σασί Exprit, κινητήρας ΤΜ, Speedforce), Χατζόγλου (σασί FA, κινητήρας ΤΜ, PRT) και Κοκκινίδης (σασί Formula K, κινητήρας ΤΜ, Chatzis Racing Team). O Κοκκινίδης ήταν πολύ γρήγορος στον ημιτελικό και μονομάχησε σκληρά με τον Βασιλέρη (σασί Tony, κινητήρας Vortex, PRT) για την δεύτερη θέση. Χρειάστηκε ο οδηγός της PRT να βάλει όλη του την τεχνική για να κάνει ένα δύσκολο αλλά πολύ εντυπωσιακό προσπέρασμα στην πάνω πλευρά της Πλ. Γεωργίου που ολοκληρώθηκε σε δύο φάσεις.



Στον τελικό ο Βασιλέρης είχε μια επαφή που τον έσπρωξε εκτός αγώνα. Η 3η θέση πήγε στον Δημήτρη Τσίμπρη της TS Racing Team (σασί CRG, κινητήρας ΤΜ) ο οποίος έκανε καθαρό και έξυπνο αγώνα.

Για να δείτε τα πλήρη αποτελέσματα του αγώνα, κάντε κλικ ΕΔΩ.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube