Vettel και Red Bull, αδιαφιλονίκητοι κυρίαρχοι στη Σιγκαπούρη
Ο Vettel εκκίνησε από την pole και δεν απειλήθηκε καθ' όλη τη διάρκεια του GP από κανέναν, ελέγχοντας απόλυτα τον αγώνα.
O Sebastian Vettel πέτυχε την πιο κυριαρχική επίδοσή του στο εφετινό πρωτάθλημα, κερδίζοντας το GP της Σιγκαπούρης.
Η Red Bull του παγκόσμιου πρωταθλητή άφησε τουλάχιστον μισό λεπτό πίσω κάθε αντίπαλό της, μια επίδοση που δεν ανετράπη ούτε όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας μηδένισε στη μέση του αγώνα τις διαφορές και διαφοροποίησε τις αρχικές στρατηγικές στις αλλαγές των ελαστικών.
Η είσοδος του safety car ευνόησε τη Ferrari και τον Fernando Alonso που αναρριχήθηκε στη δεύτερη θέση, όπως και τον Kimi Raikkonen που, σημειωτέον, εκκίνησε από τη 13η μόλις θέση του γκριντ.
Τα μονοθέσια της Mercedes κατάφεραν να πλασαριστούν στην τέταρτη και πέμπτη θέση, με τους Nico Rosberg και Lewis Hamilton αντίστοιχα, με τη δεύτερη Red Bull του Mark Webber να ακολουθεί μέχρι μισό γύρο πριν από την καρό σημαία.
Ο Nico Rosberg έκανε ό,τι ήξερε και δεν ήξερε για να μπορέσει να βρεθεί εμπρός από τον polerman Vettel πριν από τη Στροφή 1. Αλλά η Mercedes, ερχόμενη ελαφρά ανοιχτά και με τον Vettel να επιμένει δίπλα του, βρέθηκε εκτός γραμμής στη Στροφή 3, όπου και τέλειωσε κάθε ελπίδα να το επιχειρήσει και πάλι, καθώς ο Γερμανός άρχισε να απομακρύνεται με ιλιγγιώδη ρυθμό που έφτανε σε διαφορά πάνω από τρία δευτερόλεπτα στο γύρο.
Ο Alonso εκκίνησε εκπληκτικά, παίρνοντας την εσωτερική, και το αργό φρενάρισμα τον έφερε ύστερα από τη Στροφή 1 στην τρίτη θέση. Εμπρός όμως, ο Vettel όχι μόνο γύρισε σημαντικά πιο γρήγορα, αλλά όπως αποδείχτηκε και στη συνέχεια μπόρεσε να κρατήσει και τα λάστιχά του «ζωντανά» για περισσότερους γύρους.
Η δεύτερη θέση του Rosberg φάνηκε αρχικά να διασφαλίζεται περισσότερο, όταν ο Alonso βγαίνοντας από το πρώτο πιτ στοπ μαζί με τον Paul di Resta «κόλλησε» πίσω από τη Force India για έξι συνεχείς γύρους. Την κρισιμότητα της διαφοράς που δημιουργήθηκε, ήρθε να διαγράψει ο Daniel Ricciardo που έχασε στα φρένα την Toro Rosso και το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στην πίστα, μηδενίζοντας τις διαφορές, ακριβώς στη μέση του αγώνα.
Η είσοδος του safety car ουδόλως επηρέασε τον Vettel που, με τόση διαφορά από το δεύτερο, πρόλαβε να αλλάξει λάστιχα και να επιστρέψει στην πίστα επικεφαλής του αγώνα. Οι άλλοι τρεις που κονταροχτυπιόνταν για τη δεύτερη θέση, είχαν να αντιμετωπίσουν και την κυκλοφορία όταν ύστερα από την αλλαγή ξαναμπήκαν στην πίστα.
Στο σημείο αυτό ακριβώς του αγώνα ήταν που ο Alonso ανέβηκε δεύτερος, εμπρός από τους Button και Raikkonen.
Στη συνέχεια, η Ferrari ξεμάκρυνε καθαρά, αφήνοντας τη μάχη μεταξύ των δύο να μαίνεται πίσω θεαματικά, καθώς τα λάστιχα του Button είχαν αρχίσει να παραδίδουν το πνεύμα.
Επτά γύρους πριν από το τέλος, ο Raikkonen κατέβαλε την ύστατη προσπάθεια, περνώντας τη McLaren από την εξωτερική και στερώντας της το πόντιουμ. Μια κορυφαία επίδοση για αυτή την πίστα, αν σκεφτούμε ότι ο Raikkonen εκκίνησε από τη 13η θέση.
Ο Webber προσπέρασε τον Rosberg στο τελευταίο του πιτ στοπ. Ο Αυστραλός πιλότος προσπέρασε και τις δύο Mercedes, αφού προηγουμένως είχε κάνει το ίδιο με τις Sauber και τις McLaren, αρχίζοντας πια να έχει βλέψεις για το πόντιουμ. Κατά τα φαινόμενα, Alonso και ο Raikkonen δεν θα μπορούσαν να είναι τα επόμενα «θύματά» του με το ρυθμό που είχαν, αλλά τότε η Red Bull του έδωσε εντολή να κόψει ρυθμό για να προλάβει μεγαλύτερη ζημιά από τεχνικό πρόβλημα που είχε ήδη προκύψει.
Έτσι ουσιαστικά ήταν ανίσχυρος να υπερασπίσει τη θέση του έναντι των δύο Mercedes που ακολουθούσαν και τελικά τον προσπέρασαν εύκολα, με τον Webber να σταθμεύει στην άκρη της πίστας με μηχανικό πρόβλημα, μισό μόλις γύρο πριν από το τέλος του αγώνα.
Ο Felipe Massa, που χρειάστηκε τρία πιτ στοπ, τερμάτισε έκτος, εμπρός από τα μονοθέσια των Button, Sergio Perez και Nico Hulkenberg που γύριζαν με φθαρμένα λάστιχα, έχοντας στο κατόπι τους τον Adrian Sutil που έκανε επίσης τρεις αλλαγές ελαστικών.
O Di Resta κοπάνησε τη Force India επτά γύρους πριν από την καρό σημαία, ενώ η ευχάριστη έκπληξη των κατατακτήριων δοκιμαστικών, ο Esteban Gutierrez, τερμάτισε 12ος πίσω από τον Pastor Maldonado, καθώς τα λάστιχά του δεν άντεχαν να υπερασπίσουν τη θέση του.
Τα αναλυτικά αποτελέσματα του Grand Prix της Σιγκαπούρης
Θέση | No | Πιλότος | Ομάδα | Γύροι | Χρόνος | Γκριντ | Βαθμοί |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 61 | Νικητής | 1 | 25 |
2 | 3 | Fernando Alonso | Ferrari | 61 | +32,6" | 7 | 18 |
3 | 7 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 61 | +43,9" | 13 | 15 |
4 | 9 | Nico Rosberg | Mercedes | 61 | +51,1" | 2 | 12 |
5 | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes | 61 | +53,1" | 5 | 10 |
6 | 4 | Felipe Massa | Ferrari | 61 | +63,8" | 6 | 8 |
7 | 5 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 61 | +83,3" | 8 | 6 |
8 | 6 | Sergio Perez | McLaren-Mercedes | 61 | +8,.8" | 14 | 4 |
9 | 11 | Nico Hulkenberg | Sauber-Ferrari | 61 | +84,2" | 11 | 2 |
10 | 15 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 61 | +84,6" | 15 | 1 |
11 | 16 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 61 | +88,4" | 18 | |
12 | 12 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 61 | +97,8" | 10 | |
13 | 17 | Valtteri Bottas | Williams-Renault | 61 | +105.2" | 16 | |
14 | 18 | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | 61 | +113.5" | 12 | |
15 | 2 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 60 | +1 γύρος | 4 | |
16 | 21 | Giedo van der Garde | Caterham-Renault | 60 | +1 γύρος | 20 | |
17 | 23 | Max Chilton | Marussia-Cosworth | 60 | +1 γύρος | 22 | |
18 | 22 | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth | 60 | +1 γύρος | 21 | |
19 | 20 | Charles Pic | Caterham-Renault | 60 | +1 γύρος | 19 | |
20 | 14 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 54 | Ατύχημα | 17 | |
Εγκ. | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 37 | Λάστιχα | 3 | |
Εγκ. | 19 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 23 | Ατύχημα | 9 |
Ταχύτερος γύρος Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1’ 48” 574 μέση ωριαία ταχύτητα 167,940 km/h