O Rosberg παίρνει τη νίκη και την πρώτη θέση της βαθμολογίας [upd]
Ο Nico Rosberg νίκησε στο Monaco τον team-mate του στη Mercedes, Lewis Hamilton, που μετά βίας έσωσε τη δεύτερη θέση από τον Ricciardo
Ο Nico Rosberg ξαναπήρε την πρώτη θέση στη βαθμολογία του πρωταθλήματος F1 από τον team-mate του, Lewis Hamilton, νικώντας στο GP του Monaco, σήμερα (Κυριακή) το απόγευμα.
Το θέμα συζήτησης πριν τον αγώνα ήταν αν ο ανταγωνισμός ανάμεσα στους δύο οδηγούς θα οδηγούσε σε εκρηκτικές καταστάσεις στην πίστα, μετά την αμφιλεγόμενη κατάληξη των κατατακτήριων δοκιμών χθες.
Όμως η πιθανότητα για συμβάν ανάμεσα στους δύο team-mates ελαχιστοποιήθηκε μετά την εκκίνηση, όπου ο Rosberg έφυγε πολύ καλά και έφτασε στη στροφή Ste Devote με ασφάλεια μπροστά από τον Hamilton.
Ο αγώνας διακόπηκε σχεδόν αμέσως και βγήκε το safety car αφού ο Sergio Perez (Force India) χτύπησε στις μπαριέρες στην έξοδο της Mirabeau, μετά από επαφή με τη McLaren του Jenson Button.
Ο Rosberg κράτησε πίσω του τον Hamilton στην επανεκκίνηση και απομακρύνθηκε σιγά-σιγά, στο πρώτο σκέλος του αγώνα, από τον team-mate του που συνέχισε να τον κυνηγά.
Μια δεύτερη έξοδος του safety car, μετά από σφοδρή σύγκρουση του Adrian Sutil (Sauber) στο φρενάρισμα για το σικέιν, στέρησε από τον Hamilton τη μόνη ρεαλιστική ευκαιρία να περάσει τον Rosberg σταματώντας στα pits πριν από αυτόν.
Και οι δύο Mercedes μπήκαν στα pits η μια μετά την άλλη ενώ ήταν στην πίστα το safety car, πράγμα που επέτρεψε στον Rosberg να μείνει επικεφαλής.
Ο Hamilton διαμαρτυρήθηκε επανειλημμένα στον ασύρματο για τη στρατηγική αυτή της ομάδας του καθώς οι οδηγοί προετοιμάζονταν για μία ακόμη επανεκκίνηση.
Για ακόμα μία φορά ο Rosberg έλεγξε σωστά την επανεκκίνηση και οδήγησε προς τη νίκη, παρά τους φόβους που εξέφρασε νωρίτερα η ομάδα του για υπερβολική κατανάλωση καυσίμου.
Ο Hamilton ακολούθησε από κοντά τον team-mate του για μεγάλο διάστημα, αλλά προς το τέλος έμεινε πίσω, παραπονούμενος ότι «δεν μπορούσε να δει» από το αριστερό του μάτι.
Ο Daniel Ricciardo μυρίστηκε αίμα και τα έδωσε όλα, έπιασε τον Hamilton, αλλά δεν μπορούσε να τον περάσει στη στενή πίστα και τερμάτισε 0,4” πίσω του.
Ο Αυστραλός έδειξε πάντως ευχαριστημένος από το δεύτερο στη σειρά βάθρο του φέτος. Είχε ξεκινήσει τον αγώνα αργά από την 3η θέση, αλλά ξανακέρδισε το χαμένο έδαφος χάρη σε προβλήματα του team-mate του, Sebastian Vettel, και του Kimi Raikkonen (Ferrari).
O Vettel ήταν 3ος αρχικά μετά από μια γρήγορη εκκίνηση από τη δεύτερη σειρά, αλλά ανέφερε απώλεια ισχύος μετά την πρώτη επανεκκίνηση.
Η Red Bull είχε αντικαταστήσει εξαρτήματα του συστήματος ανάκτησης ενέργειας (ERS) πριν τον αγώνα, μετά τα προβλήματα που είχε ο Γερμανός στις κατατακτήριες, όμως αυτός παραπονέθηκε για απώλεια της πίεσης υπερπλήρωσης του κινητήρα Renault στον αγώνα.
Ο απογοητευμένος Vettel ξαναμπήκε στον αγώνα μετά από κάποιες ρυθμίσεις στα pits, όμως η ομάδα του τού είπε να εγκαταλείψει.
Έτσι ο Raikkonen έδειχνε να πηγαίνει για το πρώτο του βάθρο από τότε που επέστρεψε στη Ferrari, έχοντας περάσει τον team-mate του, Alonso, στην εκκίνηση και τον Ricciardo από την εξωτερική στη Ste Devote.
Όμως ο αγώνας του Φιλανδού καταστράφηκε από μια επαφή με τη Marussia του Chilton τη δεύτερη περίοδο του safety car. O Άγγλος προσπερνούσε για να ξανακερδίσει γύρο και η σύγκρουσή του με τον Raikkonen έστειλε τη Ferrari στα pits για μικροεπισκευές.
Αυτή η δεύτερη στάση καταδίκασε τον Raikkonen σε μια συνεχή μάχη για να ανέβει θέσεις, ενώ ο Alonso διατήρησε την 3η θέση στη βαθμολογία, τερματίζοντας 4ος μετά από ένα μοναχικό αγώνα.
Ο Raikkonen έμεινε τελικά εκτός βαθμών μετά από μια αποτυχημένη προσπάθεια να περάσει τον Magnussen (McLaren) στη φουρκέτα Lowes λίγο πριν το τέλος του αγώνα.
Ο Δανός είχε μόλις δεχτεί προσπέρασμα από τον team-mate του, Button, καθώς οι δύο επικεφαλής Mercedes έριχναν γύρο σε μια μάχη ανάμεσα στον Hulkenberg (Force India), τις δύο McLaren και τη Ferrari του Raikkonen.
O Φιλανδός το είδε σαν ευκαιρία να χωθεί από την εσωτερική στη φουρκέτα, αλλά δεν είχε χώρο να στρίψει και τα δύο μονοθέσια σταμάτησαν στην μπαριέρα, χάνοντας χρόνο.
Έτσι ο Hulkenberg, παρά τα πολύ φθαρμένα του λάστιχα, πήρε την 5η θέση, μόλις μπροστά από τον Button, με τον Massa (Williams) να κληρονομεί την 7η θέση.
Οι πολλές εγκαταλείψεις επέτρεψαν στον Jules Bianchi να τερματίσει 8ος με τη Marussia. Μία ποινή 5” εκ των υστέρων (για αντικανονική εκτέλεση... άλλης ποινής) τον έριξε τελικά στην 9η θέση, αλλά και πάλι η Marussia πήρε τους πρώτους της βαθμούς στην F1.
Η ποινή έδωσε στον Romain Grosjean (Lotus) την 8η θέση, ενώ ο Magnussen κατάφερε να πάρει τη 10η παρά τη σύγκρουση με τον Raikkonen.
FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2014 - ΕΠΙΣΗΜΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Θέση | Νο | Πιλότος | Ομάδα | Γύροι | Χρόνος | Γκριντ | Βαθ. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 78 | 1h 49' 27" 661 | 1 | 25 |
2 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 78 | +9,2" | 2 | 18 |
3 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 78 | +9,6" | 3 | 15 |
4 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 78 | +32,4" | 5 | 12 |
5 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 77 | +1 γύρος | 11 | 10 |
6 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 77 | +1 γύρος | 12 | 8 |
7 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 77 | +1 γύρος | 16 | 6 |
8 | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 77 | +1 γύρος | 21 | 4 |
9 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 77 | +1 γύρος | 14 | 2 |
10 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 77 | +1 γύρος | 8 | 1 |
11 | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 77 | +1 γύρος | 22 | |
12 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 77 | +1 γύρος | 6 | |
13 | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 75 | +3 γύροι | 20 | |
14 | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 75 | +3 γύροι | 19 | |
Εγκ. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 59 | +19 γύροι | 17 | |
Εγκ. | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 55 | +23 γύροι | 13 | |
Εγκ. | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 50 | +28 γύροι | 7 | |
Εγκ. | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 23 | +55 γύροι | 18 | |
Εγκ. | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 10 | +68 γύροι | 9 | |
Εγκ. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 5 | +73 γύροι | 4 | |
Εγκ. | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 0 | + 77 γύροι | 10 | |
Εγκ. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 0 | Δεν εκκίν. | 15 |
ΣΗΜ. Ο Ericsson προκρίθηκε 22ος, αλλά εκκίνησε από τα pits μετά από ποινή. Ο Bianchi προκρίθηκε 19ος, πήρε ποινή 5 θέσεων για αλλαγή κιβωτίου.
Βαθμολογία Πιλότων
Θέση | Πιλότος | Εθνικότητα | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | Γερμανός | Mercedes | 122 |
2 | Lewis Hamilton | Βρετανός | Mercedes | 118 |
3 | Fernando Alonso | Ισπανός | Ferrari | 61 |
4 | Daniel Ricciardo | Αυσταλός | Red Bull Racing-Renault | 54 |
5 | Nico Hulkenberg | Γερμανός | Force India-Mercedes | 47 |
6 | Sebastian Vettel | Γερμανός | Red Bull Racing-Renault | 45 |
7 | Valtteri Bottas | Φιλανδός | Williams-Mercedes | 34 |
8 | Jenson Button | Βρετανός | McLaren-Mercedes | 31 |
9 | Kevin Magnussen | Δανός | McLaren-Mercedes | 21 |
10 | Sergio Perez | Μεξικανός | Force India-Mercedes | 20 |
11 | Felipe Massa | Βραζιλιάνος | Williams-Mercedes | 18 |
12 | Kimi Räikkönen | Φιλανδός | Ferrari | 17 |
13 | Romain Grosjean | Γάλλος | Lotus-Renault | 8 |
14 | Jean-Eric Vergne | Γάλλος | STR-Renault | 4 |
15 | Daniil Kvyat | Ρώσος | STR-Renault | 4 |
16 | Jules Bianchi | Γάλλος | Marussia-Ferrari | 2 |
17 | Marcus Ericsson | Σουηδός | Caterham-Renault | 0 |
18 | Adrian Sutil | Γερμανός | Sauber-Ferrari | 0 |
19 | Esteban Gutierrez | Μεξικανός | Sauber-Ferrari | 0 |
20 | Max Chilton | Βρετανός | Marussia-Ferrari | 0 |
21 | Kamui Kobayashi | Ιάπωνας | Caterham-Renault | 0 |
22 | Pastor Maldonado | Βενεζουελάνος | Lotus-Renault | 0 |
Βαθμολογια Κατασκευαστών
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | Mercedes | 240 |
2 | Red Bull Racing-Renault | 99 |
3 | Ferrari | 78 |
4 | Force India-Mercedes | 67 |
5 | McLaren-Mercedes | 52 |
6 | Williams-Mercedes | 52 |
7 | Lotus-Renault | 8 |
8 | STR-Renault | 8 |
9 | Marussia-Ferrari | 2 |
10 | Sauber-Ferrari | 0 |
11 | Caterham-Renault | 0 |