Ο χρόνος ζωής του Honda F1 είναι στο 40% του προβλεπόμενου

Ο χρόνος ζωής του Honda F1 είναι στο 40% του προβλεπόμενου

Η ίδια η Honda παραδέχεται ότι ο κινητήρας της αντέχει μόλις δύο αντί για πέντε αγώνες, όπως θα έπρεπε.

Η Honda παραδέχεται ότι ο κινητήρας της δεν αντέχει παρά μόνο δύο αγώνες. Αυτό είναι λιγότερο από το μισό του απαιτούμενου χρόνου ζωής. Κάθε ομάδα έχει 4 μονάδες διαθέσιμες για όλη τη σεζόν, δηλαδή 20 αγώνες. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει κάθε μονάδα να αντέχει πέντε αγώνες, αν θέλουν να αποφεύγουν τις ποινές.

Το MGU-H, η μία από τις δύο μονάδες ανάκτησης ενέργειας (θερμικής, στη συγκεκριμένη περίπτωση, από το τούρμπο), πηγή των προβλημάτων της Honda φέτος από τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, αντέχει το πολύ δύο αγώνες. Τουλάχιστον στη σημερινή μορφή του. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο ρουλεμάν και στις τσιμούχες στεγανοποίησης του άξονα, ο οποίος περιστρέφεται μαζί με το τούρμπο στις 100.000 rpm. Οι Ιάπωνες έχουν ήδη ανασχεδιάσει το συγκεκριμένο εξάρτημα μετά τις απανωτές βλάβες που αντιμετώπισαν στο GP του Bahrain. Και προχωρούν στην πλήρη αναθεώρηση, σχεδιάζοντας το από λευκό χαρτί με εντελώς διαφορετική προσέγγιση στο νέο κινητήρα που η Honda εξελίσσει και προσπαθεί να έχει έτοιμο για τον Καναδά ώστε να λύσει τα προβλήματα δύναμης και αξιοπιστίας.

Ο Jenson Button, στην επανεμφάνισή του στο Monaco, αντικαθιστώντας τον Fernando Alonso ο οποίος αγωνίζεται στο Indy 500 σήμερα (19:00 ώρα Ελλάδας), αντιμετώπισε πρόβλημα με το συγκεκριμένο εξάρτημα και οι αντικαταστάσεις ανταλλακτικών που χρειάστηκε να γίνουν τον φόρτωσαν με ποινή 15 θέσεων στο grid.

Αν και η Honda  δεν είναι βέβαιη ότι το πρόβλημα στο αυτοκίνητο του Alonso που οδηγεί ο Button στο Monaco οφείλεται στην MGU-H και στο συγκεκριμένο κομμάτι της, ο Hasegawa λέει ότι η συμπεριφορά του εξαρτήματος είναι παρόμοια. Πράγμα που δείχνει ότι η μονάδα ανάκτησης θερμικής ενέργειας της κινητήριας μονάδας της Honda δεν αντέχει πάνω από δύο GP.

«Πρέπει να την αλλάζουμε κάθε δύο αγώνες. Είναι απαράδεκτο», δήλωσε ο Hasegawa. «Πρέπει να κάνουμε κι άλλες βελτιώσεις με στόχο την αντοχή. Κυρίως στα περιστρεφόμενα μέρη».

Γνωρίζοντας τι σημαίνει στο Monaco μια ποινή 10-15 θέσεων στο grid, η ομάδα προβληματίστηκε για το αν θα έπρεπε να προχωρήσει σε προληπτική αλλαγή ή όχι.

«Εξετάζοντας τον κινητήρα στο αυτοκίνητο μετά την δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, οι μηχανικοί διαπίστωσαν κάπως αυξημένη την αντίσταση στην περιστροφή του άξονα. Όταν έχει χαλάσει κλειδώνει τελείως, μαγκώνει. Στην προκειμένη περίπτωση οι μηχανικοί που είναι πολύ έμπειροι ένιωσαν αυξημένη την τριβή. Το συζητήσαμε και αποφασίσαμε να το αλλάξαμε. Θα μπορούσε και να αντέξει, να βγάλει τον αγώνα, αλλά δεν άξιζε το ρίσκο», δήλωσε ο Hasegawa.

Πηγή Autosport

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube