Η Renault επιστρέφει με δική της ομάδα F1

Η Renault επιστρέφει με δική της ομάδα F1

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο περιθώριο του GP της Σιγκαπούρης έκλεισε η συμφωνία της Renault για την εξαγορά της Lotus.

Η συμφωνία διασφαλίζει το μέλλον της Lotus για το υπόλοιπο της σεζόν καθώς και τις 400 θέσεις εργασίας στην ομάδα.

Οι συζητήσεις μεταξύ της Renault και της Lotus φαίνεται πως είχαν ολοκληρωθεί θετικά εδώ και βδομάδες. Ωστόσο αυτό που εκκρεμούσε ήταν η διαπραγμάτευση με τον Bernie Ecclestone σχετικά με το status της ομάδας και το μερίδιο που της αναλογεί από τα χρήματα των τηλεοπτικών δικαιωμάτων. Συγκεκριμένα, με επιχείρημα ότι από το 1977 ως σήμερα, είτε ως ολοκληρωμένη ομάδα είτε ως προμηθευτής κινητήρων, δεν έχει απουσιάσει παρά μόνον πέντε σεζόν από την F1, η Renault διεκδικούσε να χαρακτηριστεί και εκείνη ως «ιστορική ομάδα». Μαζί με τις Ferrari, McLaren, Williams, Mercedes και Red Bull. Οι ομάδες αυτές μοιράζονται ως προνομιακή αμοιβή το 15% από το ποσό που η FOM μοιράζει στις ομάδες βάσει βαθμολογίας (το 65% των εσόδων της).

Την Πέμπτη από την FOM λέγονταν ότι η πρότασή τους είναι πολύ καλή, ενώ οι Γάλλοι δήλωναν ότι τους χωρίζουν ακόμη αρκετά εκατομμύρια. Οι ακριβείς όροι δεν έχουν γίνει γνωστοί, ωστόσο φαίνεται ότι οι δύο πλευρές έχουν βρει τη χρυσή τομή.

Η συμφωνία που είχε διαρρεύσει εδώ και μέρες στον Τύπο προέβλεπε την εξαγορά από την Renault ποσοστού 65% της ομάδας του Enstone, συμπεριλαμβανομένων φυσικά των εγκαταστάσεων που έτσι κι αλλιώς κάποτε ανήκαν στην Renault. Το 25% θα παραμείνει στην ιδιοκτησία της τωρινής διοίκησης, της Genii Capital του Gerarad Lopez. Και το εναπομείναν 10% θα κατέχει ο Alain Prost, ο οποίος όπως φαίνεται θα έχει ενεργό ρόλο στην ομάδα. Σε ένα μοτίβο συνεργασίας όπως αυτό των Wolff και Lauda με τη Mercedes.

Το μέλλον των δύο οδηγών ήταν αβέβαιο, αφού η Renault ήθελε να εξετάσει σοβαρά τις πιθανές επιλογές της, τόσο μεταξύ των δύο δικών της όσο και των διαθέσιμων στην αγορά γενικότερα. Όσο όμως δεν επιβεβαίωνε την συμμετοχή του Maldonado για το 2016 δεν μπορούσε να εξαργυρωθεί η επιταγή των 50 εκατομμυρίων δολαρίων που έχει στην τσέπη του ο Βενεζουελάνος από την PDVSA, την εθνική εταιρία πετρελαίου της χώρας του. Προκαλώντας πρόβλημα ρευστότητας στην ήδη ταλαιπωρημένη οικονομικά ομάδα.

Αυτό μάλλον έπαιξε τον ρόλο του, καθώς σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες ο Maldonado (επάνω) θα συνεχίσει με την ομάδα ενώ ο Grosjean εξετάζει άλλες επιλογές και συγκεκριμένα την περίπτωση της Haas, λόγω και της στενής σχέσης της αμερικάνικης ομάδας με τη Ferrari. Ελπίζοντας ότι θα μπορούσε να κατηφορίσει προς το Maranello όταν λήξει το συμβόλαιο του Raikkonen στο τέλος του 2016.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube