Η F1 καταψηφίζει την πρόταση για φθηνό κινητήρα
Η Επιτροπή F1 ψήφισε να μην προχωρήσει η ιδέα ενός εναλλακτικού, φθηνού κινητήρα, σύμφωνα με τη FIA.
Το κόστος προμήθειας κινητήρων σε ομάδες-πελάτες, που πιστεύεται ότι είναι της τάξεως των 20 εκατομμυρίων ευρώ, ήταν αιτία ανησυχίας από τότε που θεσμοθετήθηκαν οι υβριδικοί κινητήρες 1.6 V6, στις αρχές του 2014.
Από τότε που η Ferrari άσκησε βέτο στην κίνηση για περιορισμό του κόστους των πελατειακών κινητήρων από τα 20 στα 12 εκατ. ευρώ, η FIA και ο Bernie Ecclestone πρότειναν τη θέσπιση ενός φθηνότερου εναλλακτικού κινητήρα, με εξομοιωμένες επιδόσεις για δικαιότερο ανταγωνισμό.
Πριν λίγες μέρες, η FIA ζήτησε εκφράσεις ενδιαφέροντος για την προμήθεια του φθηνού κινητήρα και υπήρξαν τέσσερις «αξιόπιστες» προτάσεις, δύο από τις οποίες πιστεύεται ότι είναι από την AER και την Ilmor.
Όμως, μετά από συνεδρίαση της Ομάδας Στρατηγικής της F1, χθες στο Παρίσι, η οποία ακολουθήθηκε από συνεδρίαση της Επιτροπής F1, η ιδέα μπήκε στο συρτάρι.
Αντ’ αυτού, οι κατασκευαστές κινητήρων, σε συνεργασία με τη FIA, θα παρουσιάσουν μια πρόταση έως τις 15 Ιανουαρίου 2106 η οποία θα δίνει λύσεις στο θέμα των κινητήρων, εστιάζοντας στα ακόλουθα:
* Την εγγύηση της προμήθειας κινητήριων μονάδων στις ομάδες
* Την ανάγκη μείωσης του κόστους των κινητήριων μονάδων για τις ομάδες-πελάτες
* Την απλούστευση των τεχνικών προδιαγραφών των κινητήριων μονάδων
* Τη βελτίωση του ήχου τους
Η FIA προσθέτει ότι η απόφαση να μην προχωρήσει ο φθηνός κινητήρας μπορεί να αναθεωρηθεί αφού οι κατασκευαστές παρουσιάσουν την πρότασή τους στην Ομάδα Στρατηγικής.
Μέσα στην πρόταση θα υπάρχει και άρθρο που θα επιβάλλει έναν ελάχιστο αριθμό ομάδων τις οποίες θα πρέπει να προμηθεύει ο κάθε κατασκευαστής, ώστε να εξασφαλίζεται ότι όλες οι ομάδες θα έχουν πρόσβαση σε κινητήρα.
Υπάρχει ελπίδα ότι οι αντίστοιχες αλλαγές θα είναι έτοιμες για εφαρμογή το 2017 το νωρίτερο, και σίγουρα για το 2018.
Η πρώτη συνάντηση της FIA με τους κατασκευαστές σχετικά με τους κινητήρες θα γίνει στο Αμπού Ντάμπι αυτό το σαββατοκύριακο, στο πλαίσιο του τελευταίου GP της χρονιάς.