Η Cosworth προετοιμάζεται για την επιστροφή στην F1 το 2021
Η Cosworth συμμετέχει στην επιτροπή που διαμορφώνει το πλαίσιο των κανονισμών για τους κινητήρες που θα ισχύσουν από το 2021 και ετοιμάζεται να επιστρέψει στην F1.
Η Cosworth έχει ενεργό ρόλο στη διαδικασία διαμόρφωσης του πλαισίου κανονισμών που θα ισχύσουν στην F1 από το 2021 και μετά, ενόψει και της δικής της επιστροφής στα Grand Prix.
Η Cosworth ως κατασκευαστής κινητήρων έχει πάρει 176 νίκες σε Grand Prix και συμμετείχε για τελευταία φορά σε αγώνα F1 με την Marussia το 2013. Αν και τα σχέδια δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί, η κατεύθυνση είναι προς μια υβριδική τούρμπο V6 μονάδα, φθηνότερη και απλούστερη. Κι αυτό, από ό,τι φαίνεται, αρκεί για να βάλει ξανά την Cosworth στη διαδικασία να σκεφτεί σοβαρά την επιστροφή στα GP.
Ο Hal Reisinger, CEO της Cosworth, εξέφρασε την αισιοδοξία του σχετικά με τους μελλοντικούς κανονισμούς. Ενώ είχε και θετικές συζητήσεις με εκπροσώπους των ομάδων, μετά τις οποίες πείστηκε ότι η εταιρεία του αξίζει να αφιερώσει πόρους στην F1. «Συζητήσαμε με τις ομάδες και είχαμε επαρκή υποστήριξη ώστε να σκεφτούμε σοβαρά την εμπλοκή στην F1. Περισσότερες ομάδες, αφοσιωμένες στην F1 για μεγαλύτερο διάστημα, μόνο θετικό μπορεί να είναι. Κάποιες πρώρες προφορικές συμφωνίες που είχαμε μας επιτρέπουν να φανταστούμε το project βιώσιμο».
Η Cosworth συμφώνησε να παίξει έναν σημαντικό ρόλο στην εξειδίκευση και τελική διαμόρφωση του πλαισίου κανονισμών για τους κινητήρες που θα ισχύσουν μετά τη λήξη της σημερινής συμφωνίας, δηλαδή από το 2021 και έπειτα. Ο Reisinger θέλει η F1 να απομακρυνθεί από την τεχνολογία ανάκτησης θερμικής ενέργειας που έχει προβληματίσει τόσο πολύ τους κατασκευαστές. «Είμαστε διατεθειμένοι να επιστρέψουμε στην F1 αν αλλάξουν οι κανονισμοί και απαλλαγούμε από την ανάκτηση θερμικής ενέργειας. Γιατί αυτό είναι το πιο ακριβό και χρονοβόρο στην εξέλιξή του κομμάτι. Μερικά πράγματα θα πρέπει να αλλάξουν αν η F1 θέλει ένα νέο προμηθευτή κινητήρων.
Στην ερώτηση αν η Cosworth έχει την υποδομή να ανταγωνιστεί κολοσσούς όπως η Mercedes και η Ferrari, ο Reisinger εμφανίστηκε καθησυχαστικός: «Ναι, μπορούμε. Είναι σημαντικό να πετύχουμε. Όχι μόνο για τις ομάδες αλλά και για την ίδια την ύπαρξη της επιχείρησης μας. Για την ιστορία της. Δεν έχει νόημα να εμπλακούμε αν δεν μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί».
Ένα σενάριο που φαίνεται να κερδίζει έδαφος, είναι η Cosworth να παίξει το ρόλο του αφανούς ήρωα. Να σχεδιάσει και να εξελίξει δηλαδή έναν κινητήρα, τον οποίο στην συνέχεια θα υποστηρίζει ένας κατασκευαστής βάζοντας και τα σήματά του. Το μοντέλο δηλαδή που εφαρμόζει η Red Bull με την Renault φέτος, με τους κινητήρας να έχουν «βαφτιστεί» Tag Heuer. Με την Cosworth να προμηθεύει τον κινητήρα για το supercar Valkyrie που εξελίσσουν από κοινού Aston Martin και Red Bull υπό την τεχνική διεύθυνση του Adrian Newey, η Red Bull Racing μοιάζει πιθανό να είναι ο πρώτος πελάτης.
Ο Reisinger λέει ότι δεν χρειάζεται να ληφθεί μία απόφαση άμεσα, αλλά αν είναι να επιστρέψει η Cosworth το 2021 θα πρέπει να ξεκινήσει ο σχεδιασμός σε περίπου έναν χρόνο από σήμερα.
Πηγή Autosport