GP Ουγγαρίας: Ο Vettel νικητής, αλλά όχι εύκολα
Ο Γερμανός είχε να αντιμετωπίσει ένα στραβό τιμόνι, τον team-mate του και την απειλή των Mercedes, όμως το «ένα-δύο» για τη Ferrari τελικά επιτεύχθηκε.
Ο Sebastian Vettel, με πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης όλο τον αγώνα, πήρε την καρό σημαία 0,9” μπροστά από τον Kimi Raikkonen, που έπαιξε αριστοτεχνική άμυνα απέναντι στις Mercedes.
O Lewis Hamilton επέστρεψε την 3η θέση στον Valtteri Bottas, στην τελευταία στροφή του αγώνα, όπως είχε συμφωνηθεί αφού ο Φιλανδός είχε συμμορφωθεί προηγουμένως με τις εντολές της ομάδας και τον είχε αφήσει να περάσει για να επιτεθεί στις Ferrari.
H νίκη του Vettel ήταν η τέταρτη φέτος για τον Γερμανό και η πρώτη του μετά το Μονακό. Με τους 25 βαθμούς που πήρε, αύξησε τη διαφορά του από τον Hamilton από τον ένα στους 14 βαθμούς, πριν τη θερινή διακοπή του πρωταθλήματος.
Οι Vettel και Raikkonen κράτησαν τις δύο πρώτες θέσεις μετά την εκκίνηση, ενώ οι δύο Red Bull επιτέθηκαν στις δύο Mercedes. O Verstappen πέρασε από την εξωτερική τον Hamilton με μια θαρραλέα κίνηση στη Στροφή 1, αλλά γλίστρησε, άνοιξε την τροχιά του στην έξοδο και δέχτηκε την πίεση του Ricciardo.
O Αυστραλός ήταν λίγο μπροστά όταν ο Ολλανδός μπλόκαρε τους τροχούς του στη Στροφή 2 κι έπεσε πάνω του, κάνοντας ζημιά με τον μπροστινό τροχό του στο sidepod του team-mate του.
Ο Verstappen δεν έπαθε τίποτε και ο Ricciardo ήταν έξαλλος αφού με τη σύγκρουση έσπασαν σωλήνες ψύξης βρέχοντας τους τροχούς του με αποτέλεσμα να κάνει τετακέ στη Στροφή 4 και να μείνει επιτόπου. Ο Jolyon Palmer μόλις που τον απέφυγε βγαίνοντας από την πίστα.
Ο Ricciardo έφερε την πληγωμένη Red Bull στην άκρη κι εγκατέλειψε, με αποτέλεσμα να βγει το αυτοκίνητο ασφαλείας. Οι αγωνοδίκες τελικά έριξαν την ευθύνη στον Verstappen και τον τιμώρησαν με ποινή 10” στα pits.
Ο Vettel ήταν άνετα επικεφαλής πριν το pit stop για αλλαγή ελαστικών από super-soft γόμα σε soft. Όμως μετά άρχισε να παραπονιέται για στραβό τιμόνι που τραβούσε αριστερά.
Καθώς οι Mercedes άρχισαν να πλησιάζουν τις Ferrari, o Raikkonen ζήτησε από την ομάδα να πει στον Vettel να τον αφήσει να περάσει, όμως έμμεσα του το αρνήθηκαν. Αντίθετα, η Mercedes δέχτηκε αντίστοιχο αίτημα του Hamilton, με την υπόσχεση ότι, αν ο Βρετανός δεν κατάφερνε να περάσει κάποια Ferrari, θα έδινε τη θέση πίσω στον Φιλανδό.
Ο Bottas φρέναρε ξεκάθαρα, ο Hamilton πέρασε και σύντομα έφτασε πίσω από τον Raikkonen. Η ομάδα του είπε ότι είχε στη διάθεσή του 5 γύρους με πλήρη ισχύ για να τον προσπεράσει.
Η προθεσμία αυτή επεκτάθηκε άλλους 5 γύρους, αλλά ο Hamilton δεν τα κατάφερε και παράτησε την προσπάθεια στους τελευταίους γύρους.
Ο Verstappen τράβηξε πολύ το πρώτο μέρος του αγώνα με τα super-soft, εξέτισε την ποινή του και μετά επιτέθηκε. Δεν άργησε να φτάσει τον Bottas, δημιουργώντας αμφιβολίες για το αν η Mercedes θα μπορούσε να αλλάξει τη θέση των δύο οδηγών της.
Όμως ο Hamilton έκοψε πολύ το ρυθμό του στον τελευταίο γύρο, άφησε να τον περάσει ο Bottas στην τελευταία στροφή και μπήκε μπροστά στον Verstappen την ώρα που οι Vettel και Raikkonen περνούσαν τη γραμμή του τερματισμού ο ένας πίσω από τον άλλο.
Ο Fernando Alonso κατάφερε να πάρει το καλύτερο φετινό αποτέλεσμα για τη McLaren-Honda, τερματίζοντας στην 6η θέση και κάνοντας στο τέλος και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, ενώ ο Stoffel Vandoorne έδωσε στην ομάδα και τον βαθμό της 10ης θέσης.
Ο Carlos Sainz τερμάτισε 7ος με την Toro Rosso μετά από μια σκληρή μάχη νωρίτερα με τον Alonso, έχοντας πίσω του τις δύο Force India των Sergio Perez και Esteban Ocon.
O Romain Grosjean, που είχε επαφές με τους Nico Hulkenberg και Marcus Ericsson στην εκκίνηση, αναγκάστηκε στη συνέχεια να εγκαταλείψει τη Haas όταν του στραβοβίδωσαν ένα μπουλόνι στο pit-stop.
O αντικαταστάτης της τελευταίας στιγμής για τον Felipe Massa, o Paul di Resta, πέρασε τον πρώτο του αγώνα F1 από το 2013 δίνοντας μάχη με τις Sauber πριν η ομάδα του πει να εγκαταλείψει λόγω διαρροής λαδιού.
Αφού έπεσε πίσω μετά την επαφή του με τον Grosjean στην πρώτη στροφή του αγώνα, ο Hulkenberg κέρδιζε ξανά έδαφος πριν ένα πρόβλημα στο pit-stop του τον ξαναρίξει πίσω. Μετά τον έσπρωξε εκτός πίστας ο Kevin Magnussen (που πήρε 5” ποινή γι’ αυτό) και τελικά ο Γερμανός εγκατέλειψε ενώ είχε ξαναφτάσει τον Magnussen και τον Kvyat.
TA ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 70 ΓΥΡΟΥΣ:
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1h39m46.713s |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 0.908s |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 12.462s |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 12.885s |
5 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 13.276s |
6 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m11.223s |
7 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1 γύρος |
8 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1 γύρος |
9 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1 γύρος |
10 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Honda | 1 γύρος |
11 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1 γύρος |
12 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 1 γύρος |
13 | Jolyon Palmer | Renault | 1 γύρος |
14 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1 γύρος |
15 | Pascal Wehrlein | Sauber/Ferrari | 2 γύροι |
16 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 2 γύροι |
17 | Nico Hulkenberg | Renault | 3 γύροι |
- | Paul Di Resta | Williams/Mercedes | Εγκατάλειψη |
- | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | Εγκατάλειψη |
- | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | Σύγκρουση |
- | Felipe Massa | Williams/Mercedes | Απουσία |
ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΟΔΗΓΩΝ:
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘ. |
---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | 202 |
2 | Lewis Hamilton | 188 |
3 | Valtteri Bottas | 169 |
4 | Daniel Ricciardo | 117 |
5 | Kimi Raikkonen | 116 |
6 | Max Verstappen | 67 |
7 | Sergio Perez | 56 |
8 | Esteban Ocon | 45 |
9 | Carlos Sainz | 35 |
10 | Nico Hulkenberg | 26 |
11 | Felipe Massa | 23 |
12 | Lance Stroll | 18 |
13 | Romain Grosjean | 18 |
14 | Kevin Magnussen | 11 |
15 | Fernando Alonso | 10 |
16 | Pascal Wehrlein | 5 |
17 | Daniil Kvyat | 4 |
18 | Stoffel Vandoorne | 1 |
19 | Jolyon Palmer | 0 |
20 | Marcus Ericsson | 0 |
21 | Antonio Giovinazzi | 0 |
ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ:
Θ.
| ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | ΒΑΘ. |
---|---|---|
1 | Mercedes | 357 |
2 | Ferrari | 318 |
3 | Red Bull/Renault | 184 |
4 | Force India/Mercedes | 101 |
5 | Williams/Mercedes | 41 |
6 | Toro Rosso/Renault | 39 |
7 | Haas/Ferrari | 29 |
8 | Renault | 26 |
9 | McLaren/Honda | 11 |
10 | Sauber/Ferrari | 5 |