GP M. Βρετανίας – Qualifying: Η FIA ακύρωσε την pole του Hamilton, αλλά εκείνος την πήρε πίσω παλικαρίσια
Δραματική η εξέλιξη των κατατακτήριων δοκιμών στο Silverstone, λόγω της μηδενικής ανοχής της FIA στην υπέρβαση των ορίων της πίστας.
O Lewis Hamilton πήρε την pole position στο GP της πατρίδας του με εμφατικό τρόπο. Ο Βρετανός είχε ήδη την pole από την πρώτη προσπάθεια του Q3. Αλλά η FIA ακύρωσε το χρόνο του επειδή στην Στροφή 9 βγήκε και με τους τέσσερις τροχούς εκτός των ορίων της πίστας.
Στην ενημέρωση των οδηγών, σε συζήτηση που είχαν με τον οδηγό επικεφαλής της επιτροπής των αγωνοδικών, ο οποίος για το 3μερο του Silverstone είναι ο Nigel Mansell, συμφωνήθηκε να εφαρμοστεί αυστηρά ο κανονισμός που αφορά στην υπέρβαση των ορίων της πίστας. Μηδενική ανοχή, ήταν χαρακτηριστικά ο όρος που χρησιμοποιήθηκε. Ειδικά σε κάποιες στροφές, στις οποίες το πλεονέκτημα είναι μεγάλο όταν οι οδηγοί χρησιμοποιούν ως πίστα τμήματα των ασφάλτινων εξόδων διαφυγής.
Όταν λοιπόν ο γύρος του Hamilton ακυρώθηκε, η προσωρινή pole πέρασε στα χέρια του Rosberg, που είχε το δεύτερο ταχύτερο χρόνο τη δεδομένη στιγμή με διαφορά περίπου τρία δέκατα. Ο Hamilton, παρότι με την πλάτη στον τοίχο, έβαλε το δεύτερο σετ της μαλακής γόμας της Pirelli και με κρύο αίμα βγήκε, πυροβόλησε και πήρε την pole position με μεγάλη διαφορά από το δεύτερο Rosberg. Ο Γερμανός στη δεύτερή του προσπάθεια όχι μόνο δεν μπόρεσε να πιάσει τον χρόνο του Hamilton, αλλά κινήθηκε ένα δέκατο πιο αργά από την δική του προηγούμενη επίδοση.
Την τρίτη θέση κατέλαβε ο Verstappen που ήταν για πρώτη φορά ταχύτερος σε κατατακτήριες δοκιμές από τον team-mate του Daniel Ricciardo. Οι δύο Red Bull στην τρίτη και τέταρτη θέση επιβεβαιώνουν ότι είναι σε ανοδική τροχιά και μάλλον αυτή θα είναι η ομάδα που τελικά θα απειλήσει πρώτη την κυριαρχία της Mercedes αν συνεχίσει με αυτό το τέμπο -αργότερα μέσα στη φετινή χρονιά ή του χρόνου με αφορμή την αλλαγή των κανονισμών.
Οι δύο Ferrari κατάφεραν να πάρουν μόλις την πέμπτη και έκτη θέση, με τον Räikkönen σε καλή διάθεση και φόρμα να δείχνει το δρόμο στον Vettel, ο οποίος έκανε μια εντυπωσιακή πλαγιολίσθηση στην Stowe με πολλά χιλιόμετρα. Πρόλαβε την ουρά, αλλά έχασε πολύ χρόνο και πάλι καλά που έστω κι έτσι κατάφερε να βρεθεί 0,06” εμπρός από τον Bottas της Williams ο οποίος έκανε τον έβδομο χρόνο. Έτσι ο Γερμανός, ο οποίος δέχτηκε και πάλι ποινή πέντε θέσεων στο γκριντ καθώς μετά την τρίτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών χρειάστηκε να αλλάξει κιβώτιο ταχυτήτων, πέφτει στην ενδέκατη και όχι στην 12η θέση.
Τον όγδοο χρόνο έκανε ο Alonso, επιβεβαιώνοντας τη βελτίωση της McLaren. Η Honda έχει ξοδέψει δύο tokens γι' αυτόν τον αγώνα για να βελτιώσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, και φαίνεται ότι έχουν πιάσει τόπο. Όμως ο Alonso πήρε ποινή για υπέρβαση των ορίων της πίστας στην Stowe. Ο Hulkenberg επίσης είδε τον καλό του γύρο να σβήνεται, για τον ίδιο λόγο, στην Copse. Έτσι ο Carlos Sainz Jr. που έβαλε την Toro Rosso στο Q3 θα ξεκινήσει από την όγδοη θέση. Στην ένατη θα στηθεί τελικά ο οδηγός της Force India με τον Alonso να ολοκληρώνει την 10άδα.
Ο Perez με τη δεύτερη Force India ήταν πιο αργός από τον Hulkenberg μόλις ένα δέκατο, αλλά έχασε οριακά το Q3, όταν μια σειρά οδηγών βελτίωσαν τον χρόνο τους στο τέλος του Q2 και εκείνος δεν απάντησε. Ο Massa ήταν μάλλον απογοητευτικός, στην 12η θέση, μόλις μπροστά από τις Haas των Grosjean και Gutierrez, και την δεύτερη Toro Rosso του Kvyat. Τόσο ο Grosjean όσο και ο Kvyat δεν βελτίωσαν στη δεύτερη προσπάθειά τους στο Q2, με τον Ρώσο να διαμαρτύρεται πως τον έκοψε ο Magnussen. Ο οποίος έβαλε για πρώτη φορά τη Renault στο Q2 ύστερα από το ισπανικό GP, τον Μάιο,παρότι είδε το μέχρι εκείνη την στιγμή καλύτερό του χρόνο στο Q1 να σβήνεται για... το γνωστό λόγο.
Η παρουσία του Magnussen στο Q2 στοίχισε τη θέση στον Button. Ο Βρετανός αποφάσισε να μην κάνει δεύτερη προσπάθεια στο Q1. Στην πρώτη του προσπάθεια ήταν πάνω από μισό δευτερόλεπτο πιο αργός από τον Alonso και έμεινε εκτός της συνέχειας για λίγα δέκατα.
Ο Joylon Palmer, 18ος τελικά, ήταν ο ταχύτερος από τους δύο οδηγούς της Renault στην πρώτη προσπάθεια, αλλά απέτυχε να βελτιώσει στη δεύτερη. Ο Rio Haryanto πήρε την 19η θέση καθώς ήταν ταχύτερος του Wehrlein ο οποίος ύστερα από το θρίαμβο της περασμένης εβδομάδας, όταν και κατάφερε να φέρει τη Manor στη βαθμολογούμενη 10άδα, τώρα θα ξεκινήσει από την 20ή θέση. Στο τέλος του γκριντ θα βρεθούν οι δύο Sauber. Ο Nasr ήταν ο πιο αργός από όσους συμμετείχαν στις κατατακτήριες, ενώ ο Ericsson δεν πήρε μέρος. Ύστερα από το ατύχημα που είχε στην τρίτη περίοδο δοκιμών οδηγήθηκε στο νοσοκομείο για προληπτικές εξετάσεις.
Αναλυτικά οι κατατακτήριες δοκιμής του βρετανικού Grand Prix από την πίστα του Silverstone
Θέση | Πιλότος | No. | Ομάδα | Χρόνος | Γύροι | Διαφορά | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | 1' 29" 287 | 14 | |||
2 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | 1' 29" 606 | 14 | 0" 319 | ||
3 | Max Verstappen | 33 | Red Bull | 1' 30" 313 | 12 | 1" 026 | ||
4 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull | 1' 30" 618 | 12 | 1" 331 | ||
5 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | 1' 30" 881 | 15 | 1" 594 | ||
6 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | 1' 31" 490 | 17 | 2" 203 | ||
7 | Valtteri Bottas | 77 | Williams | 1' 31" 557 | 12 | 2" 270 | ||
8 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India | 1' 31" 989 | 18 | 2" 702 | ||
9 | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso | 1' 32" 172 | 15 | 2" 885 | ||
10 | Fernando Alonso | 14 | McLaren | 1' 32" 343 | 15 | 3" 056 | ||
11 | Sergio Perez | 11 | Force India | 1' 31" 875 | 12 | Q2 | ||
12 | Felipe Massa | 19 | Williams | 1' 32" 002 | 10 | Q2 | ||
13 | Romain Grosjean | 8 | Haas | 1' 32" 050 | 14 | Q2 | ||
14 | Esteban Gutiérrez | 21 | Haas | 1' 32" 241 | 14 | Q2 | ||
15 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso | 1' 32" 306 | 12 | Q2 | ||
16 | Kevin Magnussen | 20 | Renault | 1' 37" 060 | 12 | Q2 | ||
17 | Jenson Button | 22 | McLaren | 1' 32" 788 | 3 | Q1 | ||
18 | Jolyon Palmer | 30 | Renault | 1' 32" 905 | 9 | Q1 | ||
19 | Rio Haryanto | 88 | Manor | 1' 33" 098 | 9 | Q1 | ||
20 | Pascal Wehrlein | 94 | Manor | 1' 33" 151 | 9 | Q1 | ||
21 | Felipe Nasr | 12 | Sauber | 1' 33" 544 | 8 | Q1 | ||
22 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber | - | 0 | Q1 |