GP Ιταλίας: Κυριαρχία του Hamilton και της Mercedes
Ο Lewis Hamilton νίκησε εύκολα μπροστά από τον Bottas και πέρασε στη βαθμολογία τον Vettel, που τερμάτισε τρίτος, πολύ πίσω.
O Hamilton ξεκίνησε καλά από την pole και έλεγξε στη συνέχεια τον αγώνα, τερματίζοντας 4,4” μπροστά από τον team-mate του, τον Bottas, ενώ ο Sebastian Vettel ήταν τελικά 36,3” πίσω από τον πρώτο.
Ήταν η έκτη φετινή νίκη του Hamilton και τον έφερε 3 βαθμούς μπροστά από τον Vettel στο πρωτάθλημα οδηγών, με τον Bottas να είναι άλλους 41 πίσω.
Στην εκκίνηση ο Hamilton έκανε δεξιά για να προστατεύσει την εσωτερική από τον Lance Stroll (Williams), που ξεκινούσε δίπλα του, και να μπει πρώτος στη Στροφή 1.
Ο Esteban Ocon (Force India) που ξεκινούσε από την 3η θέση, εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι ο Hamilton έκλεισε τον Stroll για να περάσει τον Καναδό από την εξωτερική και να πάρει τη 2η θέση.
Πιο πίσω, ο Bottas ακούμπησε τροχούς με τον Kimi Raikkonen στο πρώτο σικέιν, ξαναπερνώντας τελικά τον συμπατριώτη του για να πάρει την 4η θέση. Ο Raikkonen ξαναπέρασε μπροστά στο δεύτερο σικέιν, αλλά ο Bottas ανάκτησε τη θέση από την εξωτερική της Parabolica.
Ο Bottas στη συνέχεια πήρε την 3η θέση από τον Stroll στον τρίτο γύρο για να περάσει και τον Ocon ένα γύρο αργότερα και να επιδοθεί στο κυνήγι του Hamilton. Μείωσε αρχικά τη διαφορά, αλλά δεν μπόρεσε να τον πλησιάσει πιο κοντά από τα δύο δευτερόλεπτα και τελικά συμβιβάστηκε για να δώσει στη Mercedes το τρίτο φετινό της «ένα-δύο».
Ο Daniel Ricciardo (Red Bull) ήταν ο οδηγός του αγώνα. Ξεκίνησε από τη 16η θέση κι έκανε ένα πολύ μακρύ πρώτο κομμάτι του αγώνα με τα τα σκληρότερα soft Pirelli, κερδίζοντας πολλές θέσεις. Φόρεσε τα super-soft στο ένα και μοναδικό του pit-stop, και καθώς ήταν πολύ πιο φρέσκα από τα λάστιχα των άλλων, πέρασε εντυπωσιακά τον Raikkonen κι έκανε ένα σερί από ταχύτερους γύρους για να πλησιάσει τον Vettel. Τελικά δεν μπόρεσε να μειώσει τη διαφορά του πέρα από τα 4” και τερμάτισε 4ος.
Πολύ νωρίτερα, ο Raikkonen, που παραπονιόταν για κάποιο πρόβλημα στο πίσω μέρος της Ferrari του, είχε κάνει νωρίς το pit-stop του σε μια προσπάθεια να περάσει μπροστά από τους Ocon και Stroll. Το πέτυχε όσον αφορά μόνο στον Καναδό, που καθυστέρησε στα pits καθώς δεν έβγαινε ο πίσω αριστερός τροχός της Williams.
O Ocon όμως ήταν ακόμα μπροστά του κι έπρεπε να τον περάσει στην πίστα. Τα κατάφερε τελικά στην είσοδο του πρώτου σικέιν για να τερματίσει 5ος, μπροστά από τον νεαρό Γάλλο.
Ο Stroll προσπάθησε να περάσει τον Ocon προς το τέλος του αγώνα, αλλά δεν τα κατάφερε, και στο τέλος είχε να υπερασπιστεί την 7η θέση από τον team-mate του, τον Felipe Massa, ενώ τους απειλούσε κι ο Sergio Perez (Force India) που είχε επωφεληθεί από τη μεταξύ τους μάχη. Τελικά τερμάτισαν με αυτή τη σειρά, αφού ο Massa επιβίωσε μετά από επαφές με τον Perez και πολύ νωρίτερα με τον Max Verstappen (Red Bull).
O νεαρός Ολλανδός ήταν έξαλλος με τον Massa όταν ακούμπησαν στη Στροφή 1, με αποτέλεσμα να σκάσει το εμπρός δεξιό λάστιχο της Red Bull και ο Verstappen να αναγκαστεί να σταματήσει για αλλαγή συνεχίζοντας τελευταίος.
Ανέβηκε όμως θεαματικά για να πάρει τελικά τη 10η θέση από τον Kevin Magnussen (Haas), αφού ακούμπησαν καθώς ο Δανός επιχείρησε να τον ξαναπεράσει.
Ήταν (άλλη) μια καταστροφική μέρα για τη McLaren, με τον Stoffel Vandoorne να εγκαταλείπει αναφέροντας ότι «δεν είχε δύναμη» και τον Fernando Alonso να τον ακολουθεί στον προτελευταίο γύρο μετά από απαίτηση της ομάδας (πιθανώς για να αλλάξουν κιβώτιο εν όψει Σιγκαπούρης)
Ο Jolyon Palmer ήταν κοντά στη δεκάδα όταν ζήτησε κι από αυτόν η ομάδα του να εγκαταλείψει, έχοντας διαγνώσει κάποιο μηχανικό πρόβλημα στη Renault του.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΤΑΛΙΚΟΥ GRAND PRIX ΣΤΗ ΜΟΝΖΑ:
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΓΥΡΟΙ | ΔΙΑΦ. |
---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 53 | 1h15m32.310s |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 53 | 4.471s |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 53 | 36.317s |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 53 | 40.335s |
5 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 53 | 1m00.082s |
6 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 53 | 1m11.528s |
7 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 53 | 1m14.156s |
8 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 53 | 1m14.834s |
9 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 53 | 1m15.276s |
10 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 52 | 1 γύρος |
11 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 52 | 1 γύρος |
12 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 52 | 1 γύρος |
13 | Nico Hulkenberg | Renault | 52 | 1 γύρος |
14 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 52 | 1 γύρος |
15 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 52 | 1 γύρος |
16 | Pascal Wehrlein | Sauber/Ferrari | 51 | 2 γύροι |
17 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 50 | 3 γύροι |
18 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 49 | 4 γύροι |
- | Stoffel Vandoorne | McLaren/Honda | 33 | Εγκατ. |
- | Jolyon Palmer | Renault | 29 | Εγκατ. |
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘΜΟΙ |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 238 |
2 | Sebastian Vettel | 235 |
3 | Valtteri Bottas | 197 |
4 | Daniel Ricciardo | 144 |
5 | Kimi Raikkonen | 138 |
6 | Max Verstappen | 68 |
7 | Sergio Perez | 58 |
8 | Esteban Ocon | 55 |
9 | Carlos Sainz | 36 |
10 | Nico Hulkenberg | 34 |
11 | Felipe Massa | 31 |
12 | Lance Stroll | 24 |
13 | Romain Grosjean | 24 |
14 | Kevin Magnussen | 11 |
15 | Fernando Alonso | 10 |
16 | Pascal Wehrlein | 5 |
17 | Daniil Kvyat | 4 |
18 | Stoffel Vandoorne | 1 |
19 | Jolyon Palmer | 0 |
20 | Marcus Ericsson | 0 |
21 | Antonio Giovinazzi | 0 |
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
Θ. | ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | ΒΑΘ. |
---|---|---|
1 | Mercedes | 435 |
2 | Ferrari | 373 |
3 | Red Bull/Renault | 212 |
4 | Force India/Mercedes | 113 |
5 | Williams/Mercedes | 55 |