GP Ισπανίας: Ο Max των ρεκόρ
O Max Verstappen στα 18 του έγινε ο νεότερος νικητής στην ιστορία της F1 – με τη βοήθεια των οδηγών της Mercedes που τράκαραν μεταξύ τους!
Στο ντεμπούτο του με τη Red Bull, όπου πήρε τη θέση του Kvyat, o Max Verstappen έγινε ο νεότερος νικητής αγώνα F1, σε ηλικία 18 ετών και 227 ημερών, σπάζοντας το ρεκόρ του Vettel με διαφορά πάνω από δύο χρόνων.
Ο Verstappen ήταν επικεφαλής για τους 32 από τους 66 γύρους του αγώνα, εκτελώντας στην εντέλεια μια στρατηγική δύο pit-stop και τερματίζοντας 0,6” μπροστά από τον Kimi Raikkonen με τη Ferrari. O Sebastian Vettel ήταν άλλα 4,9” πίσω από τον Φιλανδό team-mate του.
Ο αγώνας όμως θα μείνει στη μνήμη και λόγω αυτού που συνέβη ανάμεσα στον Hamilton και τον Rosberg.
O Rosberg από τη δεύτερη θέση του grid έκανε λίγο καλύτερη εκκίνηση από τον Hamilton που ήταν στην pole, και πέρασε τον team-mate του από την εξωτερική της πρώτης στροφής. Ο Hamilton είχε πολύ καλή έξοδο από τη Στροφή 3, πήρε το slipstream του Γερμανού και έκανε δεξιά για να τον περάσει. Ήταν μια υπερβολικά αισιόδοξη κίνηση, καθώς ο Rosberg αμύνθηκε στρίβοντας κι αυτός δεξιά, την ώρα που ο εμπρός αριστερός τροχός του Hamilton ήταν δίπλα στον πίσω δεξιό δικό του.
Προσπαθώντας να αποφύγει την επαφή, ο Hamilton βγήκε στο χορτάρι, έχασε τον έλεγχο κι έπεσε γλιστρώντας πάνω στον Rosberg, παρασύροντάς τον μαζί του στην αμμοπαγίδα. Ο Βρετανός σκέπασε τα μάτια με τα χέρια του, και μετά από μια περίοδο περισυλλογής πέταξε οργισμένος το τιμόνι του έξω από το μονοθέσιο.
Αμέσως βγήκε το Safety Car, την ώρα που πρώτος ήταν ο Daniel Ricciardo, μπροστά από τον νέο team-mate του, τον Verstappen, και τον Carlos Sainz, που είχε ξεκινήσει 8ος αλλά είχε καταφέρει να περάσει τις Ferrari των Vettel και Raikkonen.
Οι δύο Ferrari πέρασαν τελικά την Toro Rosso του Ισπανού για να ξεκινήσουν μια δυνατή μάχη με τις δύο Red Bull.
Όλοι φόρεσαν τα μεσαία λάστιχα στα πρώτα τους pit-stops, αλλά στη συνέχεια οι δύο ομάδες ακολούθησαν διαφορετική στρατηγική με τα δύο τους μονοθέσια. Ο επικεφαλής του αγώνα Ricciardo ξαναφόρεσε τα μαλακά Pirelli στο δεύτερο pit-stop του, δείχνοντας πως θα πήγαινε για τρεις στάσεις, και ο Vettel, που ήταν 3ος, τον μιμήθηκε μετά από ένα γύρο.
Ο Verstappen - που είχε πλησιάσει τον Ricciardo στα 7 δέκατα - όπως και ο Raikkonen, δεν σταμάτησαν παρά στον 34ο και 35ο γύρο αντίστοιχα, φορώντας και πάλι τα λάστιχα με τη μεσαία γόμα ώστε να πάνε μέχρι τον τερματισμό.
Μετά από μόλις 8 γύρους με τα μαλακά λάστιχα, η Ferrari έκανε μια στρατηγική κίνηση καλώντας τον Vettel σε ένα τρίτο pit-stop για να ξαναφορέσει τα μεσαία λάστιχα. Ο επικεφαλής Ricciardo, μετά από μερικούς αργούς γύρους, σταμάτησε στον 43ο για να βάλει κι αυτός φρέσκα μεσαία, βγαίνοντας από τα pits πολύ πίσω από τον Vettel.
O Verstappen ήταν πλέον πρώτος, ένα δευτερόλεπτο μπροστά από τον Raikkonen. Και ο νεαρός Ολλανδός έμεινε επικεφαλής, παρά τη συνεχή πίεση από τη Ferrari, που δεν ήταν όμως ποτέ αρκετά κοντά για να προσπεράσει στην ευθεία με το DRS.
Καθώς οι Vettel και Ricciardo έφταναν τους δύο πρώτους, ο Αυστραλός προσπάθησε να περάσει τον Γερμανό στο τέλος της ευθείας, αλλά φρέναρε πολύ αργά επιτρέποντας στον Vettel να τον ξαναπεράσει στην έξοδο της Στροφής 1. O Γερμανός διαμαρτυρήθηκε έντονα στον ασύρματο, αφού είχε αναγκαστεί να αποφύγει δύο φορές την επαφή με τη Red Bull.
Ο Ricciardo συνέχισε να πιέζει, αλλά στον προτελευταίο γύρο τού έσκασε το πίσω δεξιό λάστιχο και αναγκάστηκε να σταματήσει για να το αλλάξει. Τόση ήταν όμως η διαφορά του από τον Valtteri Bottas, που διατήρησε την 4η θέση.
Πίσω από τον Bottas τερμάτισε ένας πανευτυχής Sainz και στην 7η θέση ο Sergio Perez (Force India), ακολουθούμενος από τον Felipe Massa (Williams), που είχε ξεκινήσει από τη 18η θέση. Ο Jenson Button ήταν 9ος με τη McLaren και ο Daniil Kvyat κατάφερε κι αυτός να μπει στη δεκάδα, στον πρώτο του αγώνα μετά τον υποβιβασμό του στην Toro Rosso.
Ο Nico Hulkenberg εγκατέλειψε στον 21 γύρο με το πίσω μέρος της Force India να έχει πάρει φωτιά, και ο Fernando Alonso τον ακολούθησε 25 γύρους αργότερα λέγοντας ότι η McLaren-Honda «έμεινε από δύναμη».
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΣΠΑΝΙΚΟΥ GP ΜΕΤΑ ΑΠΟ 66 ΓΥΡΟΥΣ:
ΘΕΣΗ | ΟΔΗΓΟΣ | ΧΩΡΑ | ΟΜΑΔΑ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. | ΒΑΘ. |
---|---|---|---|---|---|
1 | VES Max Verstappen | NED | Red Bull Racing | 1:41:40.017 | 25 |
2 | RAI Kimi Räikkönen | FIN | Ferrari | +0,616s | 18 |
3 | VET Sebastian Vettel | GER | Ferrari | +5,581s | 15 |
4 | RIC Daniel Ricciardo | AUS | Red Bull Racing | +43,950s | 12 |
5 | BOT Valtteri Bottas | FIN | Williams | +45,271s | 10 |
6 | SAI Carlos Sainz | ESP | Toro Rosso | +61,395s | 8 |
7 | PER Sergio Perez | MEX | Force India | +79,538s | 6 |
8 | MAS Felipe Massa | BRA | Williams | +80,707s | 4 |
9 | BUT Jenson Button | GBR | McLaren | +1 γύρος | 2 |
10 | KVY Daniil Kvyat | RUS | Toro Rosso | +1 γύρος | 1 |
11 | GUT Esteban Gutierrez | MEX | Haas | +1 γύρος | 0 |
12 | ERI Marcus Ericsson | SWE | Sauber | +1 γύρος | 0 |
13 | PAL Jolyon Palmer | GBR | Renault | +1 γύρος | 0 |
14 | MAG Kevin Magnussen | DEN | Renault | +1 γύρος | 0 |
15 | NAS Felipe Nasr | BRA | Sauber | +1 γύρος | 0 |
16 | WEH Pascal Wehrlein | GER | Manor | +1 γύρος | 0 |
17 | HAR Rio Haryanto | INA | Manor | +1 γύρος | 0 |
NC | GRO Romain Grosjean | FRA | Haas | Εγκατ. | 0 |
NC | ALO Fernando Alonso | ESP | McLaren | Εγκατ. | 0 |
NC | HUL Nico Hulkenberg | GER | Force India | Εγκατ. | 0 |
NC | HAM Lewis Hamilton | GBR | Mercedes | Εγκατ. | 0 |
NC | ROS Nico Rosberg | GER | Mercedes | Εγκατ. | 0 |