Daniel Ricciardo, o μεγάλος νικητής στο GP του Καναδά [πλήρες ρεπορτάζ]

Daniel Ricciardo, o μεγάλος νικητής στο GP του Καναδά [πλήρες ρεπορτάζ]

Σε ένα Grand Prix για γερά νεύρα, ο Αυστραλός πιλότος πήρε τη νίκη την τελευταία στιγμή και κάτω από τη μύτη του Rosberg.

Ο Daniel Ricciardo έβαλε τέλος στην κυριαρχία των Mercedes, παίρνοντας την παρθενική του νίκη στη Formula 1.

O νεαρός οδηγός της Red Bull πέρασε την άρρωστη Mercedes του επικεφαλής του πρωταθλήματος, Nico Rosberg, δύο γύρους πριν λήξει ο αγώνας των 70 γύρων, για να πάρει ένα αποτέλεσμα που κανείς δεν περίμενε.

Ο Rosberg πάντως διεύρυνε τη διαφορά του στην κορυφή της βαθμολογίας τερματίζοντας δεύτερος, αφού ο team-mate του, Lewis Hamilton, εγκατέλειψε με πρόβλημα στα φρένα.

Ο Sebastian Vettel πήρε την 3η θέση στον αγώνα, που τερματίστηκε κάτω από καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας αφού ο Sergio Perez (Force India) και ο Felipe Massa (Williams) συγκρούστηκαν θεαματικά στην είσοδο της Στροφής 1 ενώ μάχονταν για την 4η θέση.

Αυτό επέτρεψε στον Jenson Button να ανέβει σε μιαν απρόσμενη 4η θέση, μπροστά από τον Nico Hulkenberg (Force India) και τον Fernando Alonso (Ferrari).

Το πρώτο μισό του αγώνα εκτυλίχθηκε όπως σχεδόν κάθε GP φέτος, με τις δύο Mercedes σε μεταξύ τους μάχη πολύ μπροστά από τους υπόλοιπους.

Ο Rosberg εκκίνησε πιο αργά από τον team-mate του, επιτρέποντας στον Hamilton να του επιτεθεί στην είσοδο της Κ1.

Όμως ο Rosberg αμύνθηκε σθεναρά στην κορυφή της στροφής, μπλοκάροντας τον εμπρός τροχό του και αναγκάζοντας τον Hamilton να ανοίξει την τροχιά του στην Κ2, παραχωρώντας έτσι τη δεύτερη θέση στον Vettel.

Ο αγώνας όμως διακόπηκε σχεδόν αμέσως, αφού οι δύο Marussia συγκρούστηκαν στο πρώτο σικέιν.

O Max Chilton έχασε το πίσω μέρος μέσα στη στροφή, χτυπώντας τον Jules Bianchi και στέλνοντάς τον να πέσει με δύναμη στον τοίχο, στην εξωτερική πλευρά της στροφής. Και τα δύο μονοθέσια εγκατέλειψαν επί τόπου.

Χρειάστηκαν 7 γύροι για να καθαριστεί η πίστα από τα θραύσματα και τα λάδια που είχαν χυθεί από το κατεστραμμένο μονοθέσιο του Bianchi, δίνοντας έτσι μια γερή ανάσα σε όσους ήταν οριακοί σε κατανάλωση βενζίνης.

Ο Rosberg άνοιξε μια διαφορά 1,7” μετά την επανεκκίνηση, μέχρι να εκμεταλλευτεί ο Hamilton το DRS και να περάσει τον Vettel πριν το τελευταίο σικέιν, στον 10ο γύρο.

Ο Hamilton άρχισε να κυνηγά τον Rosberg, με τις δύο Mercedes να αφήνουν πίσω τον Vettel με ρυθμό σχεδόν ενός δευτερολέπτου στο γύρο για να αρχίσουν άλλη μια μάχη μεταξύ τους.  

Ο Rosberg ήταν ακόμα 2” μπροστά όταν σταμάτησε στα pits στον 18ο γύρο. Ένα γερό γλίστρημα στην έξοδο του πρώτου σικέιν, στον γύρο εξόδου του, έδωσε στον Hamilton την ελπίδα ότι θα περνούσε μπροστά μετά το δικό pit-stop, στον επόμενο γύρο. Όμως έχασε 0,6” στα pits και ο γύρος εξόδου του δεν ήταν γρήγορος, οπότε ο Γερμανός τη γλίτωσε παρά το λάθος του.

Ο Hamilton όμως έδειχνε πιο γρήγορος με τα μαλακά Pirelli, κάνοντας τον ταχύτερο γύρο καθώς κυνηγούσε τον Rosberg. Τον είχε φτάσει στο μισό δευτερόλεπτο και του έκανε επίθεση με το DRS όταν ο Γερμανός έκοψε το τελευταίο σικέιν αφού μπλόκαρε στα φρένα, στον 25ο γύρο.

Ο Hamilton συνέχισε να τον πιέζει, πλησιάζοντάς τον ξανά, ενώ οι αγωνοδίκες εξέταζαν το γεγονός ότι ο Rosberg είχε βγει εκτός πίστας. Αρκέστηκαν όμως σε μια προειδοποίηση, οπότε ο Γερμανός παρέμεινε επικεφαλής ενώ ο Hamilton τον πλησίαζε και πάλι.

Λίγο μετά το μέσο του αγώνα όμως, και οι δύο οδηγοί της Mercedes ανέφεραν στον ασύρματο απώλεια δύναμης και άρχισαν να χάνουν κάπου 2” στο γύρο σε σχέση με τους διώκτες τους.

Σταμάτησαν διαδοχικά στα pits για δεύτερη φορά, αφήνοντας τον Massa να μπει προσωρινά επικεφαλής, ενώ μια αργή αλλαγή του εμπρός αριστερού τροχού του Rosberg επέτρεψε στον Hamilton να περάσει μπροστά από τον team-mate του για πρώτη φορά στον αγώνα.

Όμως η χαρά του Βρετανού δεν διήρκεσε πολύ. Έχασε την πρώτη θέση από τον team-mate του μπλοκάροντας τα φρένα στη φουρκέτα και μετά κόλλησε ένα πίσω φρένο του ενώ προσπαθούσε να ξαναπεράσει τον Rosberg στο τελευταίο σικέιν.

Ο Hamilton πήγε ευθεία κόβοντας το σικέιν, αλλά αμέσως μετά έκοψε ρυθμό και γύρισε στα pits για να εγκαταλείψει από φρένα στον 48ο γύρο.

Ο Rosberg έκοψε ρυθμό για να φτάσει στο τέλος, βοηθούμενος από τον Perez που κρατούσε πίσω τους τις δύο Red Bull παρότι είχε πολύ πιο φθαρμένα λάστιχα.

Ο Massa εκμεταλλεύτηκε τα πολύ πιο φρέσκα λάστιχά του για να επιτεθεί, περνώντας τον team-mate του, τον Bottas, και τον Hulkenberg με τα παλιά του λάστιχα, για να πάρει την 5η θέση και να αρχίσει να κυνηγά την πρώτη τετράδα.

Ο Ricciardo κατάφερε να περάσει τον Perez, που επίσης είχε πρόβλημα φρένων, 5 γύρους πριν το τέλος, και μάζεψε αμέσως τον Rosberg, περνώντας τον κι αυτόν με το DRS στην πίσω ευθεία.

O Perez, που είχε εφαρμόσει εναλλακτική στρατηγική ενός pit-stop για να ανέβει από 13ος στην εκκίνηση και να μάχεται για το βάθρο, έδειξε να φρενάρει νωρίς στο σικέιν, αιφνιδιάζοντας τον Massa που τον χτύπησε με δύναμη από πίσω. Και οι δύο κατέληξαν στον τοίχο από λάστιχα με μεγάλη ταχύτητα, αλλά ευτυχώς χωρίς τραυματισμό.

Ως αποτέλεσμα του ατυχήματος, βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας και η νίκη του Ricciardo εξασφαλίστηκε.

Ο Bottas κατάφερε να τερματίσει 7ος παρότι έμεινε κι αυτός από φρένα, ενώ οι Vergne, Magnussen και ο Raikkonen, που είχε «σβουρίξει» στη φουρκέτα, συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Το επόμενο Grand Prix του πρωταθλήματος θα πραγματοποιηθεί στην Αυστρία στις 22 Ιουνίου.

Η τελική κατάταξη του Grand Prix του Καναδά

ΘέσηNoΠιλότοςΟμάδαΓύροιΧρόνοςΓκριντΒαθμοί
13Daniel RicciardoRed Bull Racing-Renault70Νικητής625
26Nico RosbergMercedes70+4.2"118
31Sebastian VettelRed Bull Racing-Renault70+5.2"315
422Jenson ButtonMcLaren-Mercedes70+11.7"912
527Nico HulkenbergForce India-Mercedes70+12.8"1110
614Fernando AlonsoFerrari70+14.8"78
777Valtteri BottasWilliams-Mercedes70+23.5"46
825Jean-Eric VergneSTR-Renault70+28.0"84
920Kevin MagnussenMcLaren-Mercedes70+29.2"122
107Kimi RäikkönenFerrari70+53.6"101
1111Sergio PerezForce India-Mercedes69+1 γύρος13 
1219Felipe MassaWilliams-Mercedes69+1 γύρος5 
1399Adrian SutilSauber-Ferrari69+1 γύρος16 
1421Esteban GutierrezSauber-Ferrari64+6 γύροι22 
Εγκ.8Romain GrosjeanLotus-Renault59+11 γύροι14 
Εγκ.26Daniil KvyatSTR-Renault57+23 γύροι15 
Εγκ.44Lewis HamiltonMercedes56+24 γύροι2 
Εγκ.10Kamui KobayashiCaterham-Renault23+47 γύροι21 
Εγκ.13Pastor MaldonadoLotus-Renault21+49 γύροι17 
Εγκ.9Marcus EricssonCaterham-Renault7+63 γύροι20 
Εγκ.4Max ChiltonMarussia-Ferrari  18 
Εγκ.17Jules BianchiMarussia-Ferrari  19 

Σημείωση – Ο Gutierrez δεν πήρε μέρος στις κατατακτήριες δοκιμές λόγω αβαρίας στο σασί κατά την FP3 και εκκίνησε από την pit lane. O Kobayashi που κατατάχτηκε 20ός  έχασε πέντε θέσεις στο γκριντ για μη προγραμματισμένη αλλαγή κιβωτίου ταχυτήτων.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube