Ανάλυση: Τι θα φέρουν οι αλλαγές των τεχνικών κανονισμών για το 2017

Ανάλυση: Τι θα φέρουν οι αλλαγές των τεχνικών κανονισμών για το 2017

Οι ομάδες της F1 έφτασαν επιτέλους σε συμφωνία για σημαντικές αλλαγές που θα κάνουν τα μονοθέσια πιο γρήγορα και θεαματικά.

Μετά από μήνες αντιπαραθέσεων, η FIA ανακοίνωσε επιτέλους ένα προσχέδιο των νέων κανονισμών που θα μπουν σε ισχύ το 2017.

Υπήρχαν τρεις τάσεις μέσα στις ομάδες: Αυτή της Mercedes που δεν ήθελε αλλαγές, αυτή της Red Bull που ήθελε σαρωτικές αλλαγές για να γίνουν τα μονοθέσια 5-6 δευτερόλεπτα ταχύτερα στο γύρο, αλλά τελικά επικράτησε η συμβιβαστική πρόταση της McLaren.

Αυτή έχει ως στόχο να βελτιωθούν οι χρόνοι στο γύρο κατά 3 δευτερόλεπτα, με την αύξηση της αεροδυναμικής φόρτισης και της μηχανικής πρόσφυσης, που θα συνδυαστούν με ενισχυμένα λάστιχα της Pirelli τα οποία θα αντέχουν τα επιπλέον φορτία (αυτή ήταν η βασική ανησυχία για την πρόταση της Red Bull).

Η επικεφαλίδα των αλλαγών είναι: φαρδύτερα λάστιχα, μεγαλύτερες πτέρυγες και μεγαλύτερος διαχύτης.

Οι αλλαγές αυτές στοχεύουν στο να γίνουν τα μονοθέσια πιο γρήγορα στις στροφές και όχι σε τελική ταχύτητα.

Όμως, στις προθέσεις των νομοθετών δεν περιλαμβάνεται η διευκόλυνση των προσπεράσεων. Αντίθετα, πολλές από τις αλλαγές αναιρούν τη δουλειά που είχε κάνει η Ομάδα Εργασίας για τα Προσπεράσματα, το 2009.

Μένει να δούμε αν η αύξηση των επιδόσεων από τα αυξημένα μετατρόχια, τη μεγαλύτερη πρόσφυση και τον μεγαλύτερο διαχύτη θα επιτρέψει κατά κάποιον τρόπο στα μονοθέσια να προσπερνούν πιο εύκολα.

Παρά τις σχετικά ευρείες αλλαγές, οι κανονισμοί δεν περιλαμβάνουν τη μείωση της πολυπλοκότητας της εμπρός πτέρυγας, η οποία αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για το πόσο δύσκολο είναι να ακολουθεί ένα μονοθέσιο ένα άλλο σε μικρή απόσταση.

Η θεμελιώδης αλλαγή είναι η αύξηση του συνολικού πλάτους των μονοθεσίων, με την αύξηση του μετατροχίου στα 2 μέτρα, δηλαδή την επιστροφή του στο προ του 1998 επίπεδο.

Καθώς επίσης τα λάστιχα θα φαρδύνουν κατά 60 mm μπροστά και κατά 80 mm πίσω, το μονοθέσιο θα έχει περισσότερη πλευρική πρόσφυση και μικρότερη εγκάρσια μεταφορά βάρους, η οποία μειώνει την πρόσφυση των εξωτερικών τροχών στις στροφές. 

Τα φαρδύτερα λάστιχα, από την άλλη, θα αυξάνουν την αεροδυναμική αντίσταση στην ευθεία, αντισταθμίζοντας την αύξηση της πρόσφυσης στις στροφές.

Για την αύξηση της αεροδυναμικής φόρτισης –άρα και της πρόσφυσης – η εμπρός πτέρυγα θα φαρδύνει κατά 200 mm, διατηρώντας έτσι τη σχέση της με το αυξημένο μετατρόχιο και την ευθυγράμμιση των άκρων της με τα εξωτερικά άκρα του πέλματος των ελαστικών (βλ. σχήμα).

Το πάτωμα ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς θα είναι επίσης φαρδύτερο κατά 200 mm, ενώ ο διαχύτης πίσω θα είναι μακρύτερος, ψηλότερος και λίγο φαρδύτερος.

Η πίσω πτέρυγα θα φαρδύνει κατά 150 mm και θα χαμηλώσει, ερχόμενη έτσι οπτικά πιο κοντά στις πτέρυγες προ του 2009.

Μια αλλαγή που δεν είναι αεροδυναμική αλλά θα κάνει τα μονοθέσια πιο όμορφα είναι το ότι το σχήμα των εμπρός και πίσω πτερύγων, όπως και αυτό του εμπρός μέρους των πλευρικών sidepods, θα έχει σε κάτοψη μια κλίση προς τα πίσω (βλ. σχήμα), έτσι ώστε να αποφευχθούν οι σημερινές τετραγωνισμένες μορφές.

Με το ίδιο σκεπτικό, η επιφάνεια που είναι διαθέσιμη για αεροδυναμικά στοιχεία κατεύθυνσης της ροής (bargeboards), δίπλα από το κόκπιτ, αυξάνεται, ενώ τα φράγματα τέρματος (end plates) της εμπρός πτέρυγας απλοποιούνται σε σχεδίαση.

Συνολικά, όλα τα παραπάνω σημαίνουν ότι οι διαστάσεις των μονοθεσίων επιστρέφουν στα δεδομένα της δεκαετίας του 1990, αλλά βέβαια με τη σημερινή καμπυλότητα και πολυπλοκότητα των σχημάτων και επιφανειών.

Πέρα από τους κανονισμούς για τις βασικές διαστάσεις, ανακοινώθηκαν και πολλές μικρότερες αλλαγές γωνιών και καμπυλότητας γύρω από το πάτωμα και την ανάρτηση. Αν συνυπολογιστούν με τις μεγαλύτερες αλλαγές, υπάρχουν πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες για αύξηση της αεροδυναμικής απόδοσης και ευαισθησίας.

Πιθανώς, η σχεδιαζόμενη βελτίωση των χρόνων κατά 3 δευτερόλεπτα να ξεπεραστεί εύκολα από ομάδες που θα φανούν πιο επιθετικές στην ερμηνεία των κανονισμών.

Έτσι, οι ομάδες πρέπει τώρα να δουν πώς θα συνδυάσουν την εξέλιξη των μόλις εμφανισθέντων μονοθεσίων τους του 2016, με την επένδυση των κονδυλίων που απαιτούν οι θεμελιώδεις αλλαγές στα μονοθέσια του 2017.

Με τις αλλαγές αυτές στους τεχνικούς κανονισμούς, θα υπάρξει ξεκάθαρα η ευκαιρία σε κάποιες ομάδες να κάνουν ένα μεγάλο βήμα εμπρός σε ανταγωνιστικότητα.

Ο ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΤΗΣ FIA ΓΙΑ ΤΑ ΜΟΝΟΘΕΣΙΑ ΤΟΥ 2017:

[Πηγή: Autosport, σχέδιο: Craig Scarborough]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube