Ανάλυση δοκιμών: Στη Ferrari η δόξα, στη Mercedes τα χιλιόμετρα
Μια ανακεφαλαίωση του τι έγινε στις πρώτες τετραήμερες δοκιμές εξέλιξης του 2016 – και κάποια πρώτα συμπεράσματα.
Ο Sebastian Vettel βασίστηκε στα νέα, εξαιρετικά μαλακά (ultra-soft) λάστιχα της Pirelli για να πετύχει τον καλύτερο χρόνο στις πρώτες δοκιμές εξέλιξης του 2016, στην πίστα Catalunya της Βαρκελώνης.
Μόνο η Ferrari και η Red Bull χρησιμοποίησαν τα λάστιχα αυτά, που η Pirelli εκτιμά ότι είναι 0,5-0,8 δευτερόλεπτα ταχύτερα στο γύρο από τα αμέσως σκληρότερα την γκάμα της, τα πολύ μαλακά (super-soft).
Οι οδηγοί που χρησιμοποίησαν τα ultra-soft πήραν τις 4 από τις 6 πρώτες θέσεις στο συνολικό πίνακα των χρόνων αυτής της εβδομάδας, με τους Vettel και Raikkonen της Ferrari στην 1η και 3η θέση αντίστοιχα, και σφήνα ανάμεσά τους τον Nico Hulkenberg με τη Force India.
Φορώντας τα super-soft λάστιχα, ο Hulkenberg ήταν μόλις 0,3” πίσω από τον Vettel και 0,367” μπροστά από τον Raikkonen.
Για την 4η έως 6η θέση έχουμε το ίδιο σενάριο, καθώς ο Sergio Perez με τη Force India και τα super-soft ήταν 5ος, ανάμεσα στις Red Bull του Daniel Ricciardo και του Daniil Kvyat που φορούσαν τα ultra-soft.
Σημειώνουμε εδώ ότι η Pirelli δεν περίμενε να χρησιμοποιηθούν πολύ τα νέα ultra-soft στην τραχιά άσφαλτο της Βαρκελώνης, όμως οι Ferrari και Red Bull φαίνεται πως ήθελαν να δουν πόσο γρήγορο είναι το λάστιχο αφού η τελική επιλογή ελαστικών για το GP του Καναδά πρέπει να γίνει μέχρι την ερχόμενη Τρίτη.
Συνολικά λοιπόν, η Ferrari ήταν πρώτη σε χρόνο τις τρεις από τις τέσσερις ημέρες της δοκιμής, καθώς ο Hulkenberg την εμπόδισε να κυριαρχήσει την περασμένη Τετάρτη. Μάλιστα ο Raikkonen υποβιβάστηκε στην 3η θέση εκείνη τη μέρα, καθώς ο Romain Grosjean έκανε την έκπληξη, παίρνοντας τη 2η θέση με τη νεοφώτιστη Haas και τα soft. Μην όμως σπεύσετε να βγάλετε συμπεράσματα από αυτό.
Όσο για τη Mercedes, επέλεξε να μην κυνηγήσει εντυπωσιακούς χρόνους. Αντί γι’ αυτό, οι Hamilton και Rosberg έγραψαν γύρους (675) και χιλιόμετρα (3.141) σε δοκιμές αξιοπιστίας.
Κανείς άλλος οδηγός και καμία άλλη ομάδα δεν τους πλησίασε, αφού ο επόμενος πίσω από τους οδηγούς της Mercedes ήταν ο Kevin Magnussen, που έκανε 264 γύρους με τη Renault. Στους κατασκευαστές, η Toro Rosso –με τον περσινό κινητήρα της Ferrari στην STR11– τα πήγε καλά γράφοντας συνολικά 447 γύρους, όμως και πάλι ήταν 227 γύρους πίσω από τη Mercedes.
Η Ferrari έγραψε τα μισά χιλιόμετρα από τη Mercedes –1.641 km έναντι 3.141– και, σύμφωνα με τον Raikkonen, δεν δούλεψε σχεδόν καθόλου πάνω στο στήσιμο του μονοθεσίου. Αντίθετα, η Mercedes δοκίμασε μια σειρά από νέα εξαρτήματα, που χαρακτήρισε «πολύ ασυνήθιστα», με σκοπό να μείνει ένα βήμα εμπρός από τον ανταγωνισμό.
Η McLaren, μετά από την τραγωδία του 2015, ξεκίνησε καλά. Όμως μια υδραυλική διαρροή στην ΜΡ4-31 του Button την Τετάρτη και μια διαρροή ψυκτικού υγρού στο μονοθέσιο του Alonso χθες Πέμπτη, περιόρισαν πολύ τα χιλιόμετρα δοκιμών της.
Η νεοφώτιστη Haas δηλώνει ότι «εξεπλάγη ευχάριστα» από τα χιλιόμετρα που κάλυψε, πάνω από 1.300, δηλαδή περισσότερα από τη McLaren και τη Manor.
Η Manor, με τους «ρούκι» οδηγούς της, Pascal Wehrlein και Rio Haryanto στο κόκπιτ, συμπλήρωσε συνολικά 254 γύρους – που θα ήταν περισσότεροι αν ο Haryanto δεν είχε από μία έξοδο σε κάθε μέρα που οδήγησε, πράγμα που κόστισε στον Ινδονήσιο και στην ομάδα του πολύτιμο χρόνο εξέλιξης.
Τελευταίος σε αριθμό γύρων ήταν ο Jolyon Palmer της Renault, που αντίθετα από τον team-mate του, τον Magnussen, είχε προβλήματα και τις δύο μέρες που οδήγησε – την πρώτη με το λογισμικό των ηλεκτρονικών και τη δεύτερη με το τούρμπο. Ο Άγγλος κατάφερε να κάνει συνολικά μόνο 79 γύρους.
Τελικά, οι περισσότεροι αναλυτές εκτιμούν ότι ο ανταγωνισμός θα πρέπει να φοβάται πολύ τη Mercedes, ακόμη κι αν δεν πάει για τον απόλυτο χρόνο στις επόμενες τετραήμερες δοκιμές, που ξεκινούν την Τρίτη στην ίδια πίστα.
Ο Alonso είπε όταν ρωτήθηκε αν μπορεί η McLaren να πάρει νίκη φέτος: «Θα ήθελα να πω ναι, αλλά η κυριαρχία της Mercedes δεν έχει τελειώσει. Είναι πολύ, πολύ δυνατή και έκανε κάποιες ενδιαφέρουσες ημέρες δοκιμών. Με τέτοιο αριθμό γύρων, έχεις πολύ ξεκάθαρα πράγματα, οπότε αν προσθέσουμε τις δυνατότητές της είναι πιο δυνατή από ποτέ, ακόμη πιο δυνατή απ’ ό,τι ήταν τα δύο τελευταία χρόνια».
ΤΑ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
Οι χρόνοι γύρου και τις τέσσερις ημέρες:
Θ. Οδηγός Μονοθέσιο Χρόνος Διαφ. Γόμα
1. Sebastian Vettel Ferrari 1m22.810s +0.000s US
2. Nico Hulkenberg Force India 1m23.110s +0.300s SS
3. Kimi Raikkonen Ferrari 1m23.477s +0.667s US
4. Daniel Ricciardo Red Bull 1m23.525s +0.715s US
5. Sergio Perez Force India 1m23.650s +0.840s SS
6. Daniil Kvyat Red Bull 1m24.293s +1.483s US
7. Alfonso Celis Jr Force India 1m24.840s +2.030s SS
8. Nico Rosberg Mercedes 1m24.867s +2.057s M
9. Marcus Ericsson Sauber (2015) 1m25.237s +2.427s S
10. Kevin Magnussen Renault 1m25.263s +2.453s S
11. Max Verstappen Toro Rosso 1m25.393s +2.583s M
12. Lewis Hamilton Mercedes 1m25.409s +2.599s M
13. Esteban Gutierrez Haas 1m25.524s +2.714s S
14. Valtteri Bottas Williams 1m25.648s +2.838s S
15. Romain Grosjean Haas 1m25.874s +3.064s S
16. Pascal Wehrlein Manor 1m25.925s +3.115s S
17. Felipe Nasr Sauber (2015) 1m26.053s +3.243s S
18. Fernando Alonso McLaren 1m26.082s +3.272s S
19. Jolyon Palmer Renault 1m26.189s +3.379s S
20. Carlos Sainz Jr Toro Rosso 1m26.239s +3.429s M
21. Felipe Massa Williams 1m26.483s +3.673s S
22. Jenson Button McLaren 1m26.735s +3.925s S
23. Rio Haryanto Manor 1m28.249s +5.439s M
Συνολικά χιλιόμετρα ανά οδηγό:
Θ. Οδηγός km
1. Lewis Hamilton 1.596
2. Nico Rosberg 1.545
3. Kevin Magnussen 1.229
4. Felipe Nasr 1.099
5. Max Verstappen 1.074
6. Carlos Sainz Jr 1.004
7. Valtteri Bottas 996
8. Daniel Ricciardo 925
9. Marcus Ericsson 912
10. Sebastian Vettel 907
11. Daniil Kvyat 792
12. Esteban Gutierrez 782
13. Felipe Massa 759
14. Kimi Raikkonen 735
15. Jenson Button 628
16. Alfonso Celis Jr 619
17. Rio Haryanto 600
18. Pascal Wehrlein 582
19. Fernando Alonso 568
20. Romain Grosjean 526
21. Sergio Perez 470
22. Nico Hulkenberg 460
23. Jolyon Palmer 368
Συνολικά χιλιόμετρα ανά ομάδα:
Θ. Ομάδα km
1. Mercedes 3.141
2. Toro Rosso 2.080
3. Sauber (του 2015) 2.011
4. Williams 1.755
5. Red Bull 1.718
6. Ferrari 1.643
7. Renault 1.596
8. Force India 1.549
9. Haas 1.308
10. McLaren 1.195
11. Manor 1.181
Συνολικά χιλιόμετρα ανά κινητήρα:
Θ. Κινητήρας km
1. Mercedes 7.628
2. Ferrari 2015 5.221
3. Renault/TAG 3.370
4. Ferrari 2016 1.643
5. Honda 1.195