Ανάλυση δοκιμών: Στη Ferrari η δόξα, στη Mercedes τα χιλιόμετρα

Ανάλυση δοκιμών: Στη Ferrari η δόξα, στη Mercedes τα χιλιόμετρα

Μια ανακεφαλαίωση του τι έγινε στις πρώτες τετραήμερες δοκιμές εξέλιξης του 2016 – και κάποια πρώτα συμπεράσματα.

Ο Sebastian Vettel βασίστηκε στα νέα, εξαιρετικά μαλακά (ultra-soft) λάστιχα της Pirelli για να πετύχει τον καλύτερο χρόνο στις πρώτες δοκιμές εξέλιξης του 2016, στην πίστα Catalunya της Βαρκελώνης.

Μόνο η Ferrari και η Red Bull χρησιμοποίησαν τα λάστιχα αυτά, που η Pirelli εκτιμά ότι είναι 0,5-0,8 δευτερόλεπτα ταχύτερα στο γύρο από τα αμέσως σκληρότερα την γκάμα της, τα πολύ μαλακά (super-soft).

Οι οδηγοί που χρησιμοποίησαν τα ultra-soft πήραν τις 4 από τις 6 πρώτες θέσεις στο συνολικό πίνακα των χρόνων αυτής της εβδομάδας, με τους Vettel και Raikkonen της Ferrari στην 1η και 3η θέση αντίστοιχα, και σφήνα ανάμεσά τους τον Nico Hulkenberg με τη Force India.

Φορώντας τα super-soft λάστιχα, ο Hulkenberg ήταν μόλις 0,3” πίσω από τον Vettel και 0,367” μπροστά από τον Raikkonen.

Για την έως 6η θέση έχουμε το ίδιο σενάριο, καθώς ο Sergio Perez με τη Force India και τα super-soft ήταν 5ος, ανάμεσα στις Red Bull του Daniel Ricciardo και του Daniil Kvyat που φορούσαν τα ultra-soft.

Σημειώνουμε εδώ ότι η Pirelli δεν περίμενε να χρησιμοποιηθούν πολύ τα νέα ultra-soft στην τραχιά άσφαλτο της Βαρκελώνης, όμως οι Ferrari και Red Bull φαίνεται πως ήθελαν να δουν πόσο γρήγορο είναι το λάστιχο αφού η τελική επιλογή ελαστικών για το GP του Καναδά πρέπει να γίνει μέχρι την ερχόμενη Τρίτη.

Συνολικά λοιπόν, η Ferrari ήταν πρώτη σε χρόνο τις τρεις από τις τέσσερις ημέρες της δοκιμής, καθώς ο Hulkenberg την εμπόδισε να κυριαρχήσει την περασμένη Τετάρτη. Μάλιστα ο Raikkonen υποβιβάστηκε στην 3η θέση εκείνη τη μέρα, καθώς ο Romain Grosjean έκανε την έκπληξη, παίρνοντας τη 2η θέση με τη νεοφώτιστη Haas και τα soft. Μην όμως σπεύσετε να βγάλετε συμπεράσματα από αυτό.

Όσο για τη Mercedes, επέλεξε να μην κυνηγήσει εντυπωσιακούς χρόνους. Αντί γι’ αυτό, οι Hamilton και Rosberg έγραψαν γύρους (675) και χιλιόμετρα (3.141) σε δοκιμές αξιοπιστίας.

Κανείς άλλος οδηγός και καμία άλλη ομάδα δεν τους πλησίασε, αφού ο επόμενος πίσω από τους οδηγούς της Mercedes ήταν ο Kevin Magnussen, που έκανε 264 γύρους με τη Renault. Στους κατασκευαστές, η Toro Rosso –με τον περσινό κινητήρα της Ferrari στην STR11– τα πήγε καλά γράφοντας συνολικά 447 γύρους, όμως και πάλι ήταν 227 γύρους πίσω από τη Mercedes.

Η Ferrari έγραψε τα μισά χιλιόμετρα από τη Mercedes –1.641 km έναντι 3.141– και, σύμφωνα με τον Raikkonen, δεν δούλεψε σχεδόν καθόλου πάνω στο στήσιμο του μονοθεσίου. Αντίθετα, η Mercedes δοκίμασε μια σειρά από νέα εξαρτήματα, που χαρακτήρισε «πολύ ασυνήθιστα», με σκοπό να μείνει ένα βήμα εμπρός από τον ανταγωνισμό.

Η McLaren, μετά από την τραγωδία του 2015, ξεκίνησε καλά. Όμως μια υδραυλική διαρροή στην ΜΡ4-31 του Button την Τετάρτη και μια διαρροή ψυκτικού υγρού στο μονοθέσιο του Alonso χθες Πέμπτη, περιόρισαν πολύ τα χιλιόμετρα δοκιμών της.

Η νεοφώτιστη Haas δηλώνει ότι «εξεπλάγη ευχάριστα» από τα χιλιόμετρα που κάλυψε, πάνω από 1.300, δηλαδή περισσότερα από τη McLaren και τη Manor.

Η Manor, με τους «ρούκι» οδηγούς της, Pascal Wehrlein και Rio Haryanto στο κόκπιτ, συμπλήρωσε συνολικά 254 γύρους – που θα ήταν περισσότεροι αν ο Haryanto δεν είχε από μία έξοδο σε κάθε μέρα που οδήγησε, πράγμα που κόστισε στον Ινδονήσιο και στην ομάδα του πολύτιμο χρόνο εξέλιξης.

Τελευταίος σε αριθμό γύρων ήταν ο Jolyon Palmer της Renault, που αντίθετα από τον team-mate του, τον Magnussen, είχε προβλήματα και τις δύο μέρες που οδήγησε – την πρώτη με το λογισμικό των ηλεκτρονικών και τη δεύτερη με το τούρμπο. Ο Άγγλος κατάφερε να κάνει συνολικά μόνο 79 γύρους.

Τελικά, οι περισσότεροι αναλυτές εκτιμούν ότι ο ανταγωνισμός θα πρέπει να φοβάται πολύ τη Mercedes, ακόμη κι αν δεν πάει για τον απόλυτο χρόνο στις επόμενες τετραήμερες δοκιμές, που ξεκινούν την Τρίτη στην ίδια πίστα.

Ο Alonso είπε όταν ρωτήθηκε αν μπορεί η McLaren να πάρει νίκη φέτος: «Θα ήθελα να πω ναι, αλλά η κυριαρχία της Mercedes δεν έχει τελειώσει. Είναι πολύ, πολύ δυνατή και έκανε κάποιες ενδιαφέρουσες ημέρες δοκιμών. Με τέτοιο αριθμό γύρων, έχεις πολύ ξεκάθαρα πράγματα, οπότε αν προσθέσουμε τις δυνατότητές της είναι πιο δυνατή από ποτέ, ακόμη πιο δυνατή απ’ ό,τι ήταν τα δύο τελευταία χρόνια».

ΤΑ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:

Οι χρόνοι γύρου και τις τέσσερις ημέρες:
ΘΟδηγός             Μονοθέσιο       Χρόνος       Διαφ.      Γόμα
 1.  Sebastian Vettel   Ferrari        1m22.810s  +0.000s  US
 2.  Nico Hulkenberg    Force India    1m23.110s  +0.300s  SS
 3.  Kimi Raikkonen     Ferrari        1m23.477s  +0.667s  US
 4.  Daniel Ricciardo   Red Bull       1m23.525s  +0.715s  US
 5.  Sergio Perez       Force India    1m23.650s  +0.840s  SS
 6.  Daniil Kvyat       Red Bull       1m24.293s  +1.483s  US
 7.  Alfonso Celis Jr   Force India    1m24.840s  +2.030s  SS
 8.  Nico Rosberg       Mercedes       1m24.867s  +2.057s  M
 9.  Marcus Ericsson    Sauber (2015)  1m25.237s  +2.427s  S
10.  Kevin Magnussen    Renault        1m25.263s  +2.453s  S
11.  Max Verstappen     Toro Rosso     1m25.393s  +2.583s  M
12.  Lewis Hamilton     Mercedes       1m25.409s  +2.599s  M
13.  Esteban Gutierrez  Haas           1m25.524s  +2.714s  S
14.  Valtteri Bottas    Williams       1m25.648s  +2.838s  S
15.  Romain Grosjean    Haas           1m25.874s  +3.064s  S
16.  Pascal Wehrlein    Manor          1m25.925s  +3.115s  S
17.  Felipe Nasr        Sauber (2015)  1m26.053s  +3.243s  S
18.  Fernando Alonso    McLaren        1m26.082s  +3.272s  S
19.  Jolyon Palmer      Renault        1m26.189s  +3.379s  S
20.  Carlos Sainz Jr    Toro Rosso     1m26.239s  +3.429s  M
21.  Felipe Massa       Williams       1m26.483s  +3.673s  S
22.  Jenson Button      McLaren        1m26.735s  +3.925s  S
23.  Rio Haryanto       Manor          1m28.249s  +5.439s  M
 
Συνολικά χιλιόμετρα ανά οδηγό: 
ΘΟδηγός             km
 1.  Lewis Hamilton     1.596
 2.  Nico Rosberg       1.545
 3.  Kevin Magnussen    1.229
 4.  Felipe Nasr        1.099
 5.  Max Verstappen     1.074
 6.  Carlos Sainz Jr    1.004
 7.  Valtteri Bottas    996
 8.  Daniel Ricciardo   925
 9.  Marcus Ericsson    912
10.  Sebastian Vettel   907
11.  Daniil Kvyat       792
12.  Esteban Gutierrez  782
13.  Felipe Massa       759
14.  Kimi Raikkonen     735
15.  Jenson Button      628
16.  Alfonso Celis Jr   619
17.  Rio Haryanto       600
18.  Pascal Wehrlein    582
19.  Fernando Alonso    568
20.  Romain Grosjean    526
21.  Sergio Perez       470
22.  Nico Hulkenberg    460
23.  Jolyon Palmer      368
 
Συνολικά χιλιόμετρα ανά ομάδα: 
ΘΟμάδα               km
 1.  Mercedes           3.141
 2.  Toro Rosso         2.080
 3.  Sauber (του 2015)  2.011
 4.  Williams           1.755
 5.  Red Bull           1.718
 6.  Ferrari            1.643
 7.  Renault            1.596
 8.  Force India        1.549
 9.  Haas               1.308
10.  McLaren            1.195
11.  Manor              1.181
 
Συνολικά χιλιόμετρα ανά κινητήρα:
Θ.  Κινητήρας       km
 1.  Mercedes      7.628
 2.  Ferrari 2015  5.221
 3.  Renault/TAG   3.370
 4.  Ferrari 2016  1.643

5.  Honda         1.195

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube