Το “Brexit” θα φέρει πιο αυστηρές αντιρρυπαντικές διατάξεις

Το “Brexit” θα φέρει πιο αυστηρές αντιρρυπαντικές διατάξεις

H αποχώρηση της Βρετανίας από την ΕΕ θα μπορούσε να απελευθερώσει τις Βρυξέλες για να κάνουν πιο αυστηρές τις διατάξεις σχετικά με τους ρύπους σε όλη την Ένωση.

Το παράδοξο είναι ότι τα ίδια όρια θα ισχύσουν και για το Ηνωμένο Βασίλειο, ακόμη κι αν αποχωρήσει, καθώς αυτά αποτελούν παραλλαγή των νόμων του ελεύθερου εμπορίου και θα παραμείνουν σε ισχύ.

Το Ηνωμένο Βασίλειο μελέτησε στον περιορισμό των καυσαερίων που εκπέμπονται από τα αυτοκίνητα με τη μορφή διοξειδίου του αζώτου, λέγοντας ότι δεν θα είναι σε θέση να συμμορφωθεί με τα όρια και τους κανονισμούς του 2010 πριν τουλάχιστον από το 2030. Στην περίπτωση που οι Βρετανοί ψηφοφόροι αποφασίσουν να εγκαταλείψουν την ΕΕ στο δημοψήφισμα της 13ης Ιουνίου, ένας από του κύριους πολέμιους σε αυτούς του περιορισμούς δεν θα βρίσκεται σε θέση να συμμετάσχει στη διαμόρφωσή τους.

Ακόμη κι έξω από την Ένωση, το Ηνωμένο Βασίλειο θα μπορούσε να παραμείνει δεσμευμένο σε μια σειρά περιβαλλοντικών νόμων, περιλαμβανομένου του Air Quality Directive (ευρωπαϊκή οδηγία για την ποιότητα του αέρα), αν επιλέξει να παραμείνει στην Ευρωπαϊκή Οικονομική Ζώνη Ελεύθερου Εμπορίου, σύμφωνα με την ClientEarth, ένα γκρουπ δικηγόρων που επιτυχώς μήνυσε την κυβέρνηση για την αποτυχία της να μειώσει τη μόλυνση. Οι παρατηρήσεις αυτές υποσκάπτουν την ιδέα ότι η Βρετανία θα μπορούσε να ξεφύγει από τη γραφειοκρατία των Βρυξελών στην περίπτωση που αποχωρούσε από την ΕΕ.

Για το Ηνωμένο Βασίλειο, θα μπορούσε να είναι η «δυσμενέστερη εξέλιξη», είπε ο James Thornton, επικεφαλής της ClientEarth. «Αυτό σημαίνει ότι θα έπρεπε να συμμορφωθεί με τους νόμους για την ποιότητα αέρα, για τους οποίους τότε δεν θα έχει καμία επιρροή. Στην περίπτωση που παραμείνει στο τραπέζι των αποφάσεων για όλους τους ευρωπαϊκούς νόμους, η Βρετανία θα έχει τη δύναμη, τόσο ευθέως όσο και παρασκηνιακά, να επηρεάσει την κατεύθυνση της πολιτικής της ΕΕ και να βρει πρακτικές λύσεις στα περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε», συμπλήρωσε ο Thornton .

[Πηγή Bloomberg]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube