Αύξηση 49% στις πωλήσεις ηλεκτρικών στην Ε.Ε.
Μαζί με τα plug-in hybrids και τα αυτοκίνητα εναλλακτικών καυσίμων, το πρώτο 3μηνο του 2017 οι πωλήσεις «πράσινων» μοντέλων σημείωσαν αύξηση 37,6%.
Μπορεί η βενζίνη και το ντίζελ να μην έχουν πεθάνει ακόμα, όμως το μερίδιο της ευρωπαϊκής αγοράς που καταλαμβάνουν τα αυτοκίνητα που κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια ή εναλλακτικά καύσιμα, έχει αυξηθεί σημαντικά.
Από τα στοιχεία που δημοσίευσε ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προκύπτει ότι το πρώτο 3μηνο του 2017 στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα (BEV) έχει σημειωθεί αύξηση 49%, με 24.592 ταξινομήσεις, έναντι 16.505 το αντίστοιχο διάστημα του 2016. Μικρότερη, συγκριτικά, είναι η βελτίωση της επίδοσης των επαναφορτιζόμενων υβριδικών (plug-in hybrids), με 21.644 έναντι 19.161, νούμερο που αντιστοιχεί σε άνοδο 13%. Συνδυαστικά δηλαδή, τα καινούργια αυτοκίνητα που μπαίνουν στην πρίζα είναι 29,9% περισσότερα, σε σχέση με το πρώτο 3μηνο του 2016.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BMW i3 94 Ah
Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η αύξηση πωλήσεων των υβριδικών μοντέλων. Προφανώς πολλοί αγοραστές στράφηκαν σε αυτά ως εναλλακτική στα ντίζελ, οπότε οι πωλήσεις τους έφτασαν τις 111.006, νούμερο κατά... 61,2% μεγαλύτερο από τις 68.856 του πρώτου 3μήνου του 2016. Μικρότερη ήταν η αύξηση του μεριδίου των αυτοκινήτων που καταναλώνουν εναλλακτικά καύσιμα, δηλαδή υγραέριο (LPG), φυσικό αέριο (CNG) ή αιθανόλη (Ε85), με 54.743 πωλήσεις και ποσοστό 10,4%.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ηλεκτρικά όλα τα καινούργια αυτοκίνητα στη Νορβηγία το 2025
Αθροίζοντας όλα τα παραπάνω, προκύπτει ότι από τον Ιανουάριο έως και τον Μάρτιο στην Ευρωπαϊκή Ένωση κυκλοφόρησαν 212.945 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή εναλλακτικών καυσίμων, δηλαδή 37,6% περισσότερα απ’ ό,τι το 2016 (154.754). Στην Ελλάδα, παρότι τα νούμερα είναι μικρά, η αύξηση είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή. Το σύνολο των 618 τέτοιων οχημάτων αντιστοιχεί σε αύξηση 86,1% σε σχέση με τα 332 του 2016. Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών είναι βέβαια τα κλασικά υβριδικά, με 498 ταξινομήσεις (αύξηση 105,8%).
[Πηγή: ACEA]