Τα 100 πιο όμορφα αυτοκίνητα στην Ιστορία

Τα 100 πιο όμορφα αυτοκίνητα στην Ιστορία

Το Autocar για δεύτερη φορά μέσα σε 15 χρόνια διαλέγει τα 100 κατ’ αυτό πιο όμορφα αυτοκίνητα στον κόσμο.

Η προηγούμενη φορά που ο Βρετανός συνεργάτης μας επέλεξε τα 100 πιο όμορφα αυτοκίνητα στον κόσμο ήταν πριν από 15 χρόνια.

Εν τω μεταξύ πολλά αυτοκίνητα λανσαρίστηκαν έκτοτε και κάποια από αυτά αξίζουν να βάλουν υποψηφιότητα για να κερδίσουν μια θέση στο πάνθεον των ομορφότερων αυτοκινήτων.

Ίσως με κάποια από αυτά δεν συμφωνείτε, ίσως να αλλάζετε τη σειρά, ίσως να βάζατε κάποια και να βγάζατε κάποια από τα υφιστάμενα. Ομοίως κι εμείς. Θα θέλαμε να είναι για παράδειγμα η Toyota 2000GT και η Lancia Fulvia Coupé μέσα στη λίστα και ίσως δεν βάζαμε το FIAΤ 500 ή τη Lincoln Continental. Αλλά ξέρετε σε μια τέτοια τόσο αυθαίρετη και εν πολλοίς υποκειμενική λίστα, φυσικά και παρεισφρέουν αυτοκίνητα που μπορεί να βρίσκονταν για κάποιους απ’ έξω. Μοντέλα που υπαγορεύονται είτε από το προσωπικό γούστο είτε από κάποιο παιδικό/εφηβικό απωθημένο, αλλά και από τον «παρωπιδισμό» κάποιων φανατικών φίλων με μια μάρκα που τους κάνει άσπονδο εχθρό όλων των άλλων.

Όπως και να έχει αυτή είναι η 100άρα λίστα του Autocar που στην πλειονότητά της την προσυπογράφουμε. Ε, και στο κάτω κάτω ανοίγει και μια κουβέντα για το ποιο έπρεπε να είναι μέσα, ποιο έξω. Τζόγος, που λένε, να γίνεται. Πάντως, θα επανέλθουμε με νέα, ολοδικιά μας και φυσικά δεχόμαστε τη συνεισφορά σας.

Νο.100 Audi A5 2005
Ένα όμορφο αυτοκίνητο με καλές αναλογίες, διακριτική ισχύ και φίνα κλάση σε ένα αισθητικό πακέτο που γερνά αργά. Με λιγότερη επιρροή από το 5θυρο συνονόματό του Sportback που προκάλεσε την αντιγραφή του από το Βαυαρό ανταγωνιστή της Audi, άφησε το σημάδι του στο αυτοκινητικό γίγνεσθαι.




No.99 Aston Martin Rapide 2010
Παραβλέποντας την έλλειψη πρακτικότητας και το στριμωγμένο πίσω μέρος, αυτό το 4θυρο «κουπέ» φωνάζει με κάθε εκατοστό του «Aston Martin».










Νο.98 BAC Mono 2011
Η εκτεθειμένη τεχνολογική ομορφιά και η ανεπιθύμητη επίδραση του ΙΧ θα μπορούσαν να κάνουν κάποιον να το περάσει για μονοθέσιο της F1. Οι καθαρές, αυθεντικές φόρμες του αμαξώματος δημιουργούν ικανοποιητική αντίθεση με την εξαιρετική ποιότητα των εκτεθειμένων μηχανικών μερών του.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.


Νο.97 Bentley Blower 4.5lt 1930
Ένα όμορφο και κλασικό δημιούργημα που κρύβει κάτω από το καπό ανεξάντλητη ισχύ. Η κλίμακα, η θέση και η τέχνη με τα οποία έχουν φτιαχτεί η μάσκα, τα φανάρια, τα φτερά-λασπωτήρες και το πέτσωμα του αυτοκινήτου αγγίζουν την τελειότητα.






Νο.96 Porsche 904 GTS 1964
Λεπτεπίλεπτο, χαριτωμένο σπορ αγωνιστικό, κατά το πρότυπο που συνηθιζόταν εκείνη την εποχή. Ελάχιστα κομμάτια κατασκευάστηκαν, αλλά η 904 GTS θα μπορούσε να εξελιχτεί ακόμα παραπάνω και όμορφα.








Νο.95 Porsche 917 για το δρόμο 1975
Ένα από τα πιο όμορφα αγωνιστικά όλων των εποχών, ειδικά με τα χρώματα της Gulf Oil. Αυτός ήταν και ο λόγος που ελάχιστα κομμάτια μετασκευάστηκαν για χρήση στο δρόμο.









Νο.94 Maserati Ghibli 1971
Από την πένα του Giorgetto Giugiaro προέκυψαν πολλά όμορφα κουπέ. Αυτή η Maserati συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο όμορφων, με λαμπρό συνδυασμό αίγλης, δυναμισμού, ρώμης και λεπτότητας στη λεπτομέρεια.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.





Νο.93 Jaguar XKSS 1957
Ακόμη ένα εκπληκτικό αγωνιστικό που απέδρασε από τις πίστες για το δρόμο. Αυτή τη φορά όμως με τη δημιουργία μιας Jaguar D-type, νικήτριας του Le Mans. Με εντυπωσιακό καμπύλο αμάξωμα, προκαλούσε ισχυρό σοκ κυκλοφορώντας ανάμεσα στις βρετανικές μπερλίνες των 50s.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.


No.92 Alpine A110 2017
Κάντε όση κριτική θέλετε, αλλά η Berlinette A110 του 1961 αποτελεί την έμπνευση για τη σημερινή ρέτρο-look αντίπαλο της, την Porsche 911. Και οι δύο μπερλινέτες της Alpine είναι λιτά, κόμπακτ και όμορφα αυτοκίνητα.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.






Νο.91 Alfa Romeo Giulia 1750 GTV 1968
Δεν ήταν και από τα αγαπημένα του δημιουργού, του Giorgetto Giugiaro, αλλά αυτή η κουπέ Giulia αποτελεί τέλειο χαρμάνι κομψότητας και οδηγικής ακρίβειας, με τη Serie 1 1750 GTV αν είναι η ομορφότερη.








Νο.90 Audi R8 2007
Η περίοδος Bauhaus της Audi κυοφόρησε το σαγηνευτικό R8, ειδικά σε αυτή την εκδοχή με τις πλευρικές «λεπίδες» που κάνουν χρωματικό κοντράστ με το αμάξωμα. Αυτό το R8 διαθέτει μια λεπτότητα που το σημερινό την έχει χάσει.







Νο.89 Ferrari 250 LM 1963
Αυτή η κεντρομήχανη Ferrari χρονολογείται πριν από την Lambo Miura που έχει πολιτογραφηθεί ως το πρώτο κεντρομήχανο αυτοκίνητο παραγωγής. Το γυρισμένο προς τα πλευρά παρμπρίζ, τα καμπυλωτά πίσω φτερά και το σπόιλερ duck-tail, όλα υιοθετήθηκαν από τη Lamborghini. Τόσο η έκδοση δρόμου όσο και το αγωνιστικό έκαναν ένα άθροισμα μόλις 32 αυτοκινήτων.

Νο.88  TVR T350 2002
Η TVR επενέδυε πάντα και ιδιαίτερα πολύ στο σχεδιασμό, με τα αυτοκίνητά της από το Griffith έως το Τ350 να είναι χάρμα οφθαλμών. Εκφραστικά δυναμικές φόρμες που κινούνται μεταξύ του περιττού και του τρελού, νέοι τρόποι για να συγκαλυφθούν η προσαρμογή και των φινίρισμα των ενισχυμένων με υαλόνημα πολυμερών υλικών και ακροβατικές μέθοδοι για να μπεις στην καμπίνα. Το Τ350 τα έχει όλα.

Νο.87 Morgan 3 Wheeler 2012
Ίσως το πιο διαφορετικό αυτοκίνητο σε αυτή τη λίστα, το 3 Wheeler πρόκειται για μια κλασική αναπόληση σχετικά με τη λειτουργία και την αθλητικότητα των αυτοκινήτων, αλλά με επικίνδυνη διάσταση. Αυτό από μόνο του έχει μια ομορφιά, όπως εξάλλου και οι τέλειες λεπτομέρειες, όπως και το περιθώριο για εξατομίκευση υψηλής τεχνικής.


Νο.86 Bugatti Type 55 Roadster 1932
Ένα σχεδόν τέλειο χαρμάνι από υψηλή κομψότητα, προπολεμικές αναλογίες αγωνιστικού αυτοκινήτου και υπέροχη λεπτομέρεια, μεταξύ των οποίων και οι ζάντες με τις χοντρές ακτίνες σε μια εποχή που η μόδα τις ήθελε «συρμάτινες».







Νο.85 Bentley S-type Continental 1956
Κομψότητα που απευθυνόταν σε ευπατρίδες, ισχυρή παρουσία και πολύ παραπάνω από ένα άγγιγμα πολυτελούς ισχύος. Με τόσο μακρύ καπό, καταλαβαίνετε τι κρυβόταν κάτω από αυτή την Continental GT: 6κύλινδρος σε σειρά 4,9 lt.


Νο.84 Ford GT 2016
Ένα εντυπωσιακό μίγμα αεροδυναμικής τέχνης και αναφοράς στο παρελθόν, αυτό το νέο GT πατά με απρόσμενη ακρίβεια τόσο στο GT του 2003 όσο και στο θρυλικό Ford GT40 του 1966.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.







Νο.83 Bentley R-type Continental 1952
Πιο χαριτωμένη και σημαντικά πιο γρήγορη από την Continental S που διαδέχτηκε, συνιστά μια από τις πιο όμορφες Bentley όλων των εποχών.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.








Νο.82 Range Rover Evoque 2011
Το Evoque συνθέτει ένα πραγματικά νέο σχέδιο στη σιλουέτα των 4x4 και όπως μπορείτε να δείτε από τα αντίστοιχου σχεδιασμού SUV και crossover καταλαβαίνεται πως πέτυχε στον στόχο του. Παραμένει φρέσκο ακόμα και σήμερα.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.





Νο.81 Aston Martin DB4 Volante 1961
Ισχυρής αίγλης, αυτή η ανοικτή έκδοση της καθαρής και με ωραίες αναλογίες κουπέ DB4, ολοκληρώνεται με την όμορφη, ξεχωριστή και αναγνωρίσιμη μάσκα της Aston Martin.









Νο.80 FIAT 500 2007
Το μέτρο της επιτυχίας ενός σχεδίου είναι το πώς αντέχει στο χρόνο και αυτό του 500 άντεξε στο πέρασμά του λαμπρά. Πρόκειται για μια γοητευτική υπενθύμιση του Nuova 500 του 1957 και εξίσου τεράστια γοητεία.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.





Νο.79 Aston Martin DB3S 1965
Με μακρύ καπό και τον οδηγό καθισμένο στενόχωρα κοντά στον πίσω άξονα, με κοντό πορτμπαγκάζ και άβολα κοντή σκεπή, αυτό πρέπει να είναι το τυπικό βρετανικό σπορ αυτοκίνητο. Σε αυτή την περίπτωση, με εμπρός τόξα στους τροχούς από Testa Rossa και μουσούδα Aston!




No.78 Porsche 928 1978
Δείχνει μοντέρνα ακόμα και ύστερα από 40 χρόνια που πρωτοεμφανίστηκε, με μακρύ σουλούπι και μυώδες αμάξωμα. Η 928 αναμιγνύει με τέτοιο τρόπο τις λεπτομέρειες, κάνοντας το βιομηχανικό σχεδιαστή της περήφανο.








Νο.77  Maserati Granturismo 2007
Αυτό είναι το κλασικό ιταλικό GT για αγώνες στη… Ριβιέρα. Με μακρύ καπό, καμπύλο αμάξωμα και λουσάτο παρουσιαστικό. Η λεπτή προεξέχουσα μάσκα προσθέτει πνοή σε ένα κουπέ που παραμένει με καλές αναλογίες σε πείσμα της καμπίνας που καθίζει τέσσερις, ενώ τα καμπύλα φτερά είναι -και πολύ σωστά- υποδηλωτικά του δυναμισμού του.


Νο.76: Ford Capri 3000 GT 1969
Το αμερικανικό pony car αλά ευρωπαϊκά. Προσιτή αίγλη με βασικά μηχανικά μέρη, συνδυασμένα με φουλ λάμψη και τις νικητήριες αναλογίες ενός καθαρόαιμου.
Διαβάστε περισσότερα για το Capri, εδώ.








Νο.75 Lamborghini Diablo1994
Η διάδοχος της Countach μεγάλωσε στην ουρά για να φιλοξενήσει τους καταλύτες. Το αποτέλεσμα ήταν λιγότερο αυθεντικό, αλλά παρέμεινε ικανοποιητικά εντυπωσιακό.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.







Νο.74 Citroën CX 1975
Ακόμη και σήμερα, ύστερα από 40 χρόνια, το σχήμα της παραμένει φουτουριστικό. Με καθαρά, μεγάλα πλευρά, γενναιόδωρη γυάλινη επιφάνεια, σιλουέτα δύο όγκων και ξεχωριστά φώτα δείχνει πόσο καλό παραμένει ως σχέδιο, επηρεάζοντας και το πρόσφατο πρωτότυπο CXperience.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.


Νο.73 BMW 6 Series Gran Coupé 2013
Μια σπάνια BMW, τόσο όσον αφορά τον τύπο και το συνδυασμό του με εντυπωσιακές αναλογίες, ευχάριστες λεπτομέρειες και γραμμές πιστές στη σχεδιαστική παράδοση της βαυαρικής φίρμας. Πολλές μοντέρνες BMW υποφέρουν από μπερδεμένες αναλογίες και ανωνυμία. Αυτή, όχι.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.



Νο.72 Duesenberg J Boattail Speedster 1932
Ελάχιστα αυτοκίνητα εκφράζουν την ιδέα της υπέροχης αυτοκίνησης τόσο αποτελεσματικά όσο αυτή η Duesenberg. Ένα αυτοκίνητο με αδιαμφισβήτητη παρουσία και που προτείνει με μεγαλοπρέπεια πώς πρέπει να είναι η μάσκα, τα φώτα και η «ουρά-βάρκα».


No.71 McLaren 570GT 2016

Οι McLaren βελτιώνονται σταθερά στον αισθητικό τομέα από την εποχή της 12C και η 570GT με το γυάλινο χάτσμπακ είναι ό,τι πιο όμορφο έχει παρουσιάσει τα τελευταία χρόνια το πολιτικό τμήμα της εταιρείας. Η γυάλινη επιφάνεια δημιουργεί καθαρότερες γραμμές και στο αισθητικό αποτέλεσμα έρχονται να προστεθούν τα αρθρωτά πλαϊνά της. 


Νο.70 Bentley Speed Six 1930
Η εντυπωσιακή αντίθεση της χαμηλής γυάλινης επιφάνειας με τη μεγάλου ύψους βασική γραμμή παρέχουν ταχύτητα και μυστήριο σε ίση ποσότητα, όπως επίσης κάνουν το μακρύ καπό και η ρεζέρβα στο πίσω μέρος.








Νο.69 Bentley Continental GT 2002
Συνδυάζει υπέροχα την αριστοκρατική στόχευση, τις μυώδεις γραμμές και την κομψότητα του μεγάλου καπό. Κάπως μικρό το τελευταίο για κάποιους, αναλογικά και για μια Bentley, αλλά παρόλα αυτά το ντιζάιν είναι εξαιρετικό.   







Νο.68 Ferrari 308 GTB 1975
Ο διάδοχος της Dino 246 γεννήθηκε και παραμένει ένα από τα πιο όμορφα κεντρομήχανα αυτοκίνητα όλων των εποχών, παρότι δεν δείχνει τη ρώμη του.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.









Νο.67 Maserati A6 GTS 1954
Οι κάθετες εμπρός κολόνες, οι εξατμίσεις που βγαίνουν από τα πλάγια και η οβάλ μάσκα-φυσούνα για αέρα στο μοτέρ δένουν υπέροχα με αυτή την ουρά-γλυπτό. Μακριά, μεγάλη μύτη χωρίς προφυλακτήρα και μεγάλες ακτινωτές ζάντες. Υπέροχη!






Νο.66 Alfa Romeo 2500 SS 1939
ΗAlfa Romeo ήταν προπολεμικά μια γαλαζοαίματη φίρμα που κατασκεύαζε αριστοκρατικά, σπορ μηχανήματα για τους έχοντες. Ανθρώπους που θα μπορούσαν να απολαύσουν το γλυπτό και αυτό που κρυβόταν κάτω από το γενναιόδωρο καπό της κουπέ 2500 SS.   




Νο.65 Aston Martin V8 Vantage 2005
Το θέμα του ντιζάιν της DB9 σε πιο κόμπακτ και μανιτζέβελη φόρμα. Η εκκίνηση της Aston στην κατασκευή παρόμοιων αυτοκινήτων, αλλά και με αυθύπαρκτη, ισχυρή προσωπικότητα.









Νο.64 Lotus Esprit 1975
Ο Giugiaro στα πιο δυναμικά του σχέδια, με αυτό το κεντρομήχανο αυτοκίνητο του ’70 εντυπωσιάζει με τη ιδιαίτερα χαμηλή οροφή, τις κάθετα κομμένες άκρες και τις λεπτές καμπύλες, τόσο λεπτές που μπορεί ακόμη και να μην τις δείτε. Στη φωτογραφία, ο αείμνηστος Ronnie Peterson.   


No.63 Jaguar F-type 2013
Αυτό μάλιστα! Η Jaguar σχεδίασε ένα λεπτό, φίνο και όμορφο σπορ αυτοκίνητο και κουπέ. Παρότι οι αναφορές της στην E-type είναι ανεπαίσθητες, αυτή στα πίσω φώτα βγάζει μάτι. To δικό μας προσεχές δυνατό classic.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.   
 




Νο.62 Ferrari 488 GTB 2015
Η τελευταία σε μια σειρά κεντρομήχανων Ferrari V8, η 488 υπηρετεί ένα μίγμα ακατέργαστης ομορφιάς, επιθετικής πρόθεσης και αεροδυναμικής αποτελεσματικότητας. Δύσκολος συνδυασμός υπό αυτή τη μορφή, αλλά η 488 το επιτυγχάνει.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.





Νο.61 Ferrari 599 GTO 2010
Η Ferrari τα τελευταία χρόνια κατασκεύασε αρκετά μπροστομήχανα κουπέ V12, ανεβάζοντας τον πήχη κάθε φορά στην προσπάθειά της να πετύχει μοναδικότητα. Με την 599 GTB Fiorano διαχειρίστηκε λαμπρά το ντιζάιν με τις προεκτεινόμενες πίσω κούφιες κολόνες και αυτό το κουπέ, με το κοντό πορτμπαγκάζ και το μακρύ καπό, έγινε ακόμη πιο ενδιαφέρον σε ντιζάιν όταν έγινε 599 GTO.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.


Νο.60 Jaguar XJ220 1993
Πολλοί ίσως απογοητεύτηκαν από το τελικές προδιαγραφές του σούπερκαρ της Jaguar, αλλά όχι με την εικόνα του. Εξάλλου, έκτοτε η λειτουργικότητα επικαθορίζει το σχήμα πολύ πιο ισχυρά από τότε. Αλλά με τελική πάνω από 340 km/h το 1993, το σχήμα μας φαίνεται υπέροχο.




Νο.59 Bugatti 57s Corsica 1938
Αυτό είναι το πιο αλαζονικά αριστοκρατικό open top σπορ αυτοκίνητο που σκέφτηκε το μυαλό και έγινε πραγματικότητα. Ήταν όσο γρήγορο φαίνεται με αυτό το καπό που… χάνεται από τα μάτια των επιβατών.







Νο.58 MΙΝΙ Cooper 2001
Ελάχιστα χάτσμπακ υπάρχουν στη λίστα αυτή, αλλά το MINI 2001 της BMW ενηλικιώθηκε, οι απόγονοί του γίνονται ταχύτεροι και μεγαλύτεροι, οπότε και η λαμπρότητα του σύγχρονου πρωτοτύπου γίνεται σαφέστερη. Ένας κομψός και σε τέλειες αναλογίες φόρος τιμής στο ορίτζιναλ Mini.






No.57 Austin Healey 100M 1955
Εξαιρετικό στο προφίλ του, αυτό το απλό ντιζάιν είναι μια φιέστα από λεπτές καμπύλες, οι περισσότερες ζωγραφισμένες με κιμωλία στο πάτωμα του ατελιέ του Donald Healey. Πρόκειται για αυτοκινητική καλλιτεχνία.








Νο.56 Auburn Speedster 1935
Υπερβολική art deco μαζεμένη σε ένα αυτοκίνητο, του οποίου το αμάξωμα και τα φτερά σχηματίζουν μια θήκη για τον κινητήρα, τους επιβάτες και τους τροχούς. Φανταστικό!









Νο.55 Dodge Challenger 2008
Ένα φίνο, επίκαιρο ριμέικ του Challenger του 1969, η έκδοση του 2008 περικλείει ιδιαίτερα επιτυχημένα τόσο την αίσθηση του αυθεντικού όσο και τη νέα εποχή του αμερικανικού muscle. Η σιλουέτα και οι λεπτομέρειες από την Dodge αποτελούν εμφατικές αναφορές στο παρελθόν, αλλά με πιο ανάγλυφες, καθαρές γραμμές που υποδηλώνουν την ισχυρή δύναμή του.   

Νο.54 Pontiac GTO Judge 1969
Υπάρχουν ένα σωρό muscle cars από τη δεκαετία του ’60, αλλά αυτό συνδυάζει το σέξι μπουκάλι της Coca-Cola, με σπόιλερ, air scoops, ζάντες Rostyle και στροφόμετρο, έξω, πάνω στο καπό. Απλώς τέλειο.








Νο.53 Lamborghini Gallardo 2003
Τα κεντρομήχανα σούπερκαρ είναι συνήθως στρογγυλεμένα σαν σαπούνια, αλλά ο Luc Donkerwolke πρότεινε ένα σχέδιο με αμβλείες ακμές που βοήθησαν τη Lamborghini να φτιάξει το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο στην ιστορία της.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.





Νο.52 Oldsmobile Toronado 1966
Ένα από τα πιο όμορφα, εκλεπτυσμένα, αλλά και εξεζητημένα αμερικανικά αυτοκίνητα της δεκαετίας του ’60, εποχή που η General Motors βρισκόταν στο ζενίθ της. Το αγαπημένο αμερικανικό αυτοκίνητο –πλην muscle- του DRIVE από εκείνη την εποχή.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.




Νο.51 BMW i8 2014
Αυτό πράγματι δεν είναι μια ανώνυμη BMW. Οι ρευστές γραμμές, που σε άλλους θυμίζουν φίδι σε άλλους σαλάχι manta, δημιουργούν μια φόρμα πραγματικά εντυπωσιακή και όμορφη. Πρόκειται για ένα διαφορετικού είδους αυτοκίνητο επιδόσεων, αλλά και το πρώτο αυτού είδους όσον αφορά το σύστημα κίνησης.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.


Νο.50 Alfa Romeo 1750 Zagato 1929
Aυτό ήταν το μέλλον των σπορ αυτοκινήτων εν έτει 1929. Η τοποθέτηση των τροχών με λάστιχα σχετικά χαμηλού προφίλ για την εποχή στις τέσσερις γωνίες του αυτοκινήτου, έδιναν την ακρίβεια που χρειαζόταν ένα σπορ αυτοκίνητο στο δρόμο. Απλό και όμορφο.Α





Νο.49 Lotus Elan 1962
Τόσο εμπρός από το σύγχρονο ανταγωνισμό της. Τραγανιστή, καθαρή και με αραιές καμπύλες, ό,τι εξεζητημένο πάνω της περιοριζόταν στα ανακλινόμενα φώτα και στους αντιαισθητικά ενσωματωμένους προφυλακτήρες.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.







Νο.48 Range Rover 2012
Το αυτοκίνητο που χρηματοδοτήθηκε το 2002 από την BMW προσέγγισε με αριστοκρατικό τρόπο το πρωτότυπο και ενσωμάτωσε μπόλικη τεχνολογία. Η εξέλιξη του 2012 είναι ακόμη καλύτερη, με τις πλευρικές «τσέπες» να προσθέτουν χάρη και με το πιο φαρδύ πίσω μέρος να τελειοποιεί το πώς κάθεται αισθητικά στο δρόμο.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.

Νο. 47 Porsche 356 Speedster 1953
Με καμπύλες λες και είναι βγαλμένες από φόρμα ζελέ, αυτό το σπορ αυτοκίνητο με τα στενά μετατρόχια και την όψη πλάκας σαπουνιού αποφεύγει να δείχνει λεπτεπίλεπτο και ντελικάτο, με το «χαμόγελο» του καπό να υπογραμμίζει τη σημασία των γραμμών.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.



Νο.46 Aston Martin DB5 1964
Η αίγλη των αρχών της δεκαετίας του ’60 προσωποποιήθηκε πολύ πριν ο Sean Connery βάλει το κλειδί στη μίζα της DB5 και μάλιστα ένα «τσικ» επάνω από το στάτους μιας E-type. Ένα εκπληκτικό σχέδιο από τη ιταλική καροτσερία Touring.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ. 




No.45 Audi TT 1999
Τα επόμενα Audi TT, αλλά και το γαλλικό «αντίγραφο» Peugeot RCZ, όσο όμορφα κι αν είναι, αποδεικνύουν ότι αυτό το ξεχωριστό, πρωτότυπο σχήμα, ήταν το καλύτερο: Αναλλοίωτες αναλογίες και απλούστερες επιφάνειες.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.





Νο.44 Mercedes-Benz 230SL 1963
Παραμένει η πιο κομψή μεταπολεμική Mercedes-Benz. Η ήρεμη κομψότητά της έχει ξεχαστεί εδώ και πολύ καιρό από τις μοντέρνες δημιουργίες της Στουτγάρδης. Ένα ρόουντστερ που φαίνεται ακόμα καλύτερο ως Hardtop.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.


Νο.43 Alfa Romeo T33 Stradale 1967  
Μακάρι κα έφτιαχναν παραπάνω κομμάτια από τα μίλις 18 που κατασκεύασαν. Μακάρι να έφτιαχναν κάτι ανάλογο σήμερα. Εξωτική, εξαιρετική, εκλεπτυσμένη, γρήγορη και ικανή να σας «ψήσει» κάτω από τον ήλιο μια καλοκαιρινή μέρα. Αλλά ποιος νοιάζεται;
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.



Νο.42 Dodge Charger R/T 1968
Με τεράστιο μοτέρ και μπόλικη λαμαρίνα, αλλά υπάρχει και κάτι το αριστοκρατικό πάνω του. Από τα τετραπλά πίσω φανάρια μέχρι τα κρυμμένα φώτα εμπρός, τα αγωνιστικά υπόσκαφα στις πόρτες και τα πλευρικά παράθυρα χωρίς κολόνες.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.




Νο.41 Lincoln Continental 1961
Η Lincoln ανανέωσε την πολυτελή λιμουζίνα της που δείχνει εξαίσια με τη χαμηλή απόστασή της από το δρόμο και τους τετράγωνους ώμους της. Η Continental με τις αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες και χωρίς κολόνες διαθέτει ένα εκπληκτικά αριστοκρατικό look.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.



No.40 Alfa Romeo 8C Competizione 2007
Ξέρετε πώς έχει να κάνει με τα πρωτότυπα: Δείχνουν υπέροχα και όταν φτάνουν στην παραγωγή πόρρω απέχουν από το κόνσεπτ. Ε, αυτό δεν ισχύει με την 8C. Θα μας πείτε ότι βγήκαν μόνο 500 κομμάτια και η αλήθεια είναι ότι δεν ήταν και κάτι σπουδαίο στην οδήγηση. Αλλά η μεγαλύτερη αλήθεια είναι ότι αυτό δεν μείωσε σε τίποτα την ομορφιά τους.

Νο.39 Jaguar XJ13 1966
Η XKSS ήταν μοντέρνα με το κεντρικά τοποθετημένο V12 και καθόταν στο δρόμο με ένα τρόπο παρόμοιο με την XJ, χρόνια πριν από τις πλαϊνές «φούστες», τα σπλίτερ και τα επίπεδα πατώματα.









Νο.38 Ferrari 250GT SWB California Spider 1960
Πρώιμη muscle Ferrari σε πιο εκλεπτυσμένη, ρομαντική μορφή. Αρκετά απλές γραμμές, αλλά και γυάλινες καλύπτρες στα εμπρός φανάρια, φίνα γυαλιστερή μάσκα και air scoops που υποδηλώνουν ότι από κάτω τους κρύβεται ένας V12.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ. 





Νο.37 Lamborghini Aventador 2011
Η Lamborghini έχει τον εντυπωσιασμό στο αίμα της και δεν θα μπορούσε να το κάνει καλύτερα απ’ ό,τι με τη cabforward κοψιά της Aventador. Μια λαμπρή κατασκευή σκληρών ακμών, αισθησιακών καμπύλων και ανεξάντλητης δύναμης.
από κάτω τους.

Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.  



Νο.36 Citroën SM 1971
Μια φαρδιά γυάλινη μουσούδα, πίσω μετατρόχιο αποφασιστικά και ορατά μικρότερο από το εμπρός, σε ένα αυτοκίνητο που μπορούσε να ψηλώνει σε κίνηση και να κάθεται στους τροχούς του σταματημένο. Ακούγεται παράξενο, αλλά η SM παραμένει αισθησιακά όμορφη.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.



Νο.35 Ferrari F40 1987
Με κλουβί για τους επιβάτες αλά 308 διαθέτει μια λεπτή ομορφιά, αλλά η F40 είναι περισσότερο αποδεκτή για την πρωτόγονη δύναμή της και το πώς αυτή περνούσε στο δρόμο. Ακαταμάχητη ακατέργαστη σε σημεία της και υπέροχη γι’ αυτό ακριβώς το λόγο.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.




Νο.34 Chevrolet Corvette Stingray 1963
Το ίδιο εντυπωσιακή με μια E-type, με το κωνοειδές κόκπιτ, τα φτερά-τορπίλες, τα κρυμμένα φώτα και το διαιρούμενο παρμπρίζ (μόνο το 1963). Παραμένει άκρως εντυπωσιακή.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.








Νο.33 Buick Riviera 1963
Υπάρχουν σημεία από ευρωπαϊκό κουπέ στη συμπεριφορά του ντιζάιν του Riviera, αλλά τίποτα από τον Παλαιό Κόσμο στην κλίμακα, στη δύναμη ή στο DNA του. Άλλο ένα πραγματικά όμορφο αυτοκίνητο από την GM των 60s.   







No.32 Jaguar C-type 1952
Λιγότερο ηδονική από πολλά σπορ μοντέλα της Jaguar, αλλά όχι λιγότερο συναρπαστική με τις πλευρικά τοποθετημένες εξατμίσεις, τις ενσωματωμένες γρίλιες στο αμάξωμα, τη γρίλια της μάσκας που γύριζε κάτω από το αυτοκίνητο και την τέλεια φιγούρα του όπως αυτή καθόταν στο δρόμο.





Νο.31 Aston Martin DB4 1961
Το ορίτζιναλ αυτοκίνητο είναι συνήθως και το καλύτερο και έτσι συμβαίνει και με αυτή τη γενεά των DB4/5/6. Η 4άρα είναι η πιο καθαρή, η πιο ελαφριά και τελικά εξαίσια σε αυτή την πρώτη μορφή της.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.   






Νο.30 Alfa Romeo Giulietta Sprint 1961
«Κουπέ από κούνια», γράφαμε, καθώς η Sprint ξεκίνησε ως το μουλάρι της μπερλίνας Giulietta, πριν σενιαριστεί για να πάρει την άγουσα για παραγωγή. Εξαιρετικά απλός σχεδιασμός, εξαιρετικά δοσμένος με απαλές καμπύλες.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.





Νο.29 Bugatti Chiron 2017
Τεράστιες θολωτές αεροεισαγωγές, πλατιά μουσούδα που αποπνέει αίσθηση απύθμενης ώσης και ένα οκτέτο από διαπεραστικούς προβολείς περιγράφουν τη συναρπαστική, παράλογη ισχύ της Chiron. Το δίχρωμο αμάξωμα τονίζει ακόμη περισσότερο την άγρια ομορφιά της, όπως επίσης και οι πλούσιες, υψηλής αισθητικής σχεδιαστικές λεπτομέρειες.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.

Νο.28 Bugatti Type 35 1925
Αυτό είναι το πιο διάσημο αυτοκίνητο της Bugatti. Από ψηλά, δείχνει σαν σταγόνα πάνω σε τροχούς και γι’ αυτό το σχήμα του είναι άκρως γοητευτικό. Η κλασική μάσκα του Molsheim σε σχήμα πέταλου, οι μεγάλες ακτινωτές ζάντες και εξατμίσεις με τις χοντρές σωλήνες αποτελούν τα τέλεια συμπληρώματα.




Νο.27 Lancia Stratos HF Stradale 1973
Με μονοκόμματο αμάξωμα, κοντό μεταξόνιο και σχήμα σφήνας, η Stratos με το έντονα κεκλιμένο και γυρισμένο προς τα πίσω παρμπρίζ, και τη μεγάλη σχάρα-καπό του μοτέρ έδωσε στη Lancia ένα εκπληκτικό εργαλείο για τα ράλι. Και η έκδοση Stradale ένα εξίσου καταπληκτικό αυτοκίνητο για το δρόμο.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.

Νο.26 Lamborghini Countach 1974
Σαφώς και κανένα άλλο σούπερκαρ δεν σε έκανε να γουρλώνεις τα μάτια περισσότερο. Μια κοφτερή λεπίδα για το δρόμο που στην ορίτζιναλ μορφή της LP400 ήταν το τέλειο χαρμάνι αναπάντητου σχεδιασμού και καθηλωτικής λεπτομέρειας.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.    







Νο.25 Ferrari  365GTΒ/4 «Daytona» 1968
Σημείο αναφοράς για τις μπροστομήχανες Ferrari, για το μυώδες, σχεδόν δύο όγκων κορμί, τη σαν σμίλη μύτη, την όμορφη ουρά και τα εμπρός φλας, μια μεγάλη εξτραβαγκάντζα για την εποχή.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.   







Νο.24 BMW 3.0 CSL 1974
Εξέλιξη της 2.0 CS και μια από τις σπάνιες βελτιώσεις του ορίτζιναλ αυτοκινήτου στην Ιστορία. Ο κλωβός με τις λεπτές κολόνες και η ψηλή βασική γραμμή κάνουν τη CSL να ξεχωρίζει, όπως εξάλλου και το κόψιμο της ουράς που γέρνει προς τα μέσα.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ. 



Νο.23 McLaren F1 1994
Με 3θέσια καμπίνα, το σούπερκαρ των 370 m/h για να μην απογειωθεί ζύγιζε όσο του επιτρεπόταν λιγότερο, και το σχέδιό του ακόμα και σήμερα παραμένει δροσερό. Το μόνο που καίει είναι το 7ψήφιο νούμερο που χρειάζεται να καταβάλεις για να αποκτήσεις ένα σήμερα.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.



Νο.22 Jaguar XK120 1949
Δείχνει της παλιάς, σχεδόν προπολεμικής σχολής με τα «καλύμματα» στους πίσω τροχούς και το διαιρούμενο παρμπρίζ, αλλά η XK120 ήταν μια χτυπητή αντίθεση στο κοπάδι από τα μαύρα σερνάμενα Austin, Morris και Hillman των 40s.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.





Νο.21 Cord 812 Convertible Phaeton 1937
Εμπρός φανάρια pop-up, εμπρός κίνηση και ανεξάρτητη ανάρτηση (το πρώτο των ΗΠΑ με αυτό το συνδυασμό) και αστρονομική τιμή μπορεί να ήταν ασυνήθιστα πράγματα, αλλά ήταν αυτή η μύτη-κοφίνι της Cord, αλλά και η γενική υπεροχή της, που έδωσαν στην 812 τη διεθνή αναγνώριση. 
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.





Νο.20 BMW 507 1956
Τα «νεφρά» της BMW σε παράλληλη διάταξη κοσμούν την αθλητική κορμοστασιά του αυτοκινήτου, όπως το σχέδιο και η υπονοούμενη ισχύς του επίσης.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.







Νο.19 Ferrari TR250 1957
Σε αυτή την Testa Rossa, μια συναρπαστικά πολύπλοκη σύνθεση από καμπύλες που όλες τους είναι λειτουργικές και φτιαγμένες στο χέρι. Και μια συναρπαστική ιαχή δύναμης.









Νο.18 Porsche 911 (997) 2004
Η ανανέωση ενός κλασικού δεν είναι πάντα απόλυτα επιτυχημένη –τα εμπρός φανάρια-αυγά της 996 ήταν και το ζητούμενό της- αλλά κάποιες γενιές της 911 πλησίασαν. Η 997 του 2004 ήταν μία από αυτές, με την εξαιρετική σύνθεση αναλογιών, κορμοστασιάς και λεπτομέρειας.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.




Νο17 Aston Martin DB9 2004
Δεν έχει σημασία η ελαφρώς κάτω των προσδοκιών ακεραιότητα των πρώτων DB9 και ο εκμοντερισμός τους. Αυτό το κομψό σε αναλογίες κουπέ φωνάζει με κάθε του πόντο «Aston Μartin».











Νο.16 Ferrari Dino 246 GT 1969
Σε μια φιέστα από υπερβολικές καμπύλες, η Dino δεν πάσχισε και ιδιαίτερα να καθορίσει ότι πρόκειται για ένα σούπερκαρ. Ένα αυτοκίνητο που παραμένει και σήμερα από τα όμορφα σχέδια του Pininfarina και της Ferrari.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.





Νο.15 Ford GT40 1966
Μια βίαιη ομορφιά χαρακτηρίζει τη σιλουέτα του GT40 και εδώ και 40 χρόνια παραμένει διαχρονική. Η πολιτική εκδοχή του νικητή του Le Mans ήταν η απάντηση και η εκδίκηση του Henry Ford II στον Enzo Ferrari.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.






No.14 Citroën DS19 1955
Κάποιοι μπορεί να φαντάστηκαν ότι ήρθε από άλλο πλανήτη, αλλά αυτή ήρθε από το Παρίσι. Πάντως, εν έτει 1955, θα μπορούσατε να κοροϊδέψετε πολλούς για κάτι τέτοιο. 62 χρόνια από τότε, η DS βαστά γερά τόσο για τη σιλουέτα όσο και για την εναλλακτική τεχνολογία της.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.

Νο.13 Ferrari GTO 1962
Από την εποχή που η Ferrari λεγόταν ότι φόρεσε ένα σχεδόν τελιωμένο αμάξωμα στον υψηλής ακρίβειας κινητήρα V12 του Marenello. Αλλά τι αμάξωμα! Ισχυρό, γλυπτό, λειτουργικό και πολλά ακόμη.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.






Νο.12 Bugatti Type 57 Atlantic 1938
Περισσότερο ένα αντικείμενο τέχνης πάνω σε ρόδες παρά ένα αυτοκίνητο έστω και με τη γενική έννοια του όρου, και με ανάλογη τιμή. Χλιδάτα και απίθανα όμορφο.









Νο.11 Ferrari 275 GTB 1964
Μια εξαιρετικά εκλεπτυσμένη Ferrari GT τόσο στο πώς φαίνεται όσο και στον τρόπο που οδηγείται. Οι ήρεμες και ντελικάτα χρωμιωμένες γραμμές του Pininfarina κρύβουν από πίσω τους απεριόριστη ισχύ.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.






Νο.10 Mercedes-Benz 300SL Coupé «Gullwing» 1954
Πέρα από τις εντυπωσιακές πόρτες, η 300SL σε γοητεύει επίσης με το λεπτό αμάξωμα με τη χαμηλή οροφή, τη γρίλια της μάσκας που θυμίζει κόσμημα, τα ενδιαφέροντα τόξα πάνω στα φτερά και φυσικά για τα ασύλληπτα 290 km/h που έπιανε εν έτει 1954.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ. 






Νο.9 Aston Martin Vanquish 2001
Με σχεδόν 4,5 μέτρα αμάξωμα και «χωρίς» προφυλακτήρες, αυτό το μυώδες κουπέ μας θυμίζει γιατί μας αρέσουν οι Aston. Άμεσα αναγνωρίσιμη, αλλά και συναρπαστικά σύγχρονη, έθεσε το σχεδιαστικό καμβά για πάνω από μια δεκαετία.






Νο.8 Aston Martin DB4 GT Zagato 1962
Feltham, Newport Pagnell και Gaydon, όλοι σχεδίασαν υπέροχες Aston, αλλά ο Zagato έφτιαξε την καλύτερη. Ο Μιλανέζος σχεδιαστής αναπροσάρμοσε με τον πιο αισθησιακό τρόπο τη βρετανικότητα αυτού του GT.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.





No.7 AC Cobra 289 1962
Ένα σχεδιαστικά μυώδες αυτοκίνητο, διάσημο για το ότι έκανε αυτό που έδειχνε. Μια παράδοξη σχεδιαστική πολυπλοκότητα σε ένα φαινομενικά απλό σχέδιο που μαγνητίζει για τα καλά το βλέμμα πριν το βάλεις στο χέρι. 








Νο.6 Alfa Romeo 8C 2900 1935
Απρόσμενα μακρύ καπό, «επιπλέοντα» φτερά και όμορφα σμιλεμένες λαμαρίνες από την πλάτη των επιβατών μέχρι το πίσω προφυλακτήρα… Λίγα αυτοκίνητα στον κόσμο περικλείουν τον αναμενόμενο ρομαντισμό μιας μακριάς μέρας στο τιμόνι σε ένα πανέμορφο και ισχυρό αυτοκίνητο όπως αυτή η Alfa.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.


No.5 Porsche 911 1963
Πάντα όμορφη, προσεχτικά σχεδιασμένη, με τα εμπρός φανάρια της να υποκρίνονται τα μάτια, η 911 σε γοητεύει αυτοστιγμεί. Και υπάρχει ακόμη μπόλικη ομορφιά σε αυτά τα λαμπερά εμπρός φτερά, τις γραμμές που πέφτουν σε μεγάλη καμπύλη από το παρμπρίζ στα πίσω φώτα και την όλο δύναμη ουρά.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.

Νο.4 Ferrari 288 GTO 1984
Παραμένει το πιο όμορφο κεντρομήχανο αυτοκίνητο της Ferrari, με αναλογίες τελειότερες κι από αυτές της 308. Η δυναμικότητα του σχεδιασμού της σκιάζει  κι αυτή της Dino 246. Εκπληκτική!
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.    







Νο.3 Ferrari 250 GT SWB 1959
Κάθε γραμμή, κάθε καμπύλη, κάθε κόψιμο, κάθε βίδα που απαρτίζει αυτό το κουπέ V12 της Ferrari βρίσκεται εκεί για κάποιο λόγο. Αλλά και κάθε τι της σχεδιάστηκε έχοντας στο μυαλό την ομορφιά.
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.




Νο.2 Lamborghini Miura 1966
Χαμηλή, φαρδιά, σφόδρα ηδονική και προικισμένη με φοβερή δύναμη, η Miura εξακολουθεί να σου κόβει την ανάσα ακόμα και σήμερα. Μην σας νοιάζει που σηκώνει τη μουσούδα της στην υψηλή ταχύτητα και χάνεις τιμόνι. Έτσι ήταν τότε τα σούπερκαρ, τα αμόλυντα από αεροδυναμικά βοηθήματα. Θαυμάστε την!
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.


Νο.1 Jaguar E-type Series 1 Coupé 1961
Από πού να αρχίσεις και πού να τελειώσεις; Μακρύ καπό με μια δυναμική λουρίδα-φούσκα στη μέση, γυάλινες καλύπτρες στα φώτα, ντελικάτες κολόνες και ευγενικά oπισθοκλίνουσα οροφή που βυθίζεται σε μια σφιχτή, στρογγυλή ουρά με πλούσια λαγόνια… Ίσως το πιο ερωτικό αυτοκίνητο στον κόσμο…
Διαβάστε περισσότερα για το αυτοκίνητο, εδώ.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube