Σαν σήμερα: Το 1972, o Σκαραβαίος καταρρίπτει το παγκόσμιο ρεκόρ παραγωγής

Σαν σήμερα: Το 1972, o Σκαραβαίος καταρρίπτει το παγκόσμιο ρεκόρ παραγωγής

Στις 17 Φεβρουαρίου του 1972, ο Σκαραβαίος περνάει σε πωλήσεις το Ford Model T, με πάνω από 15 εκατ. αυτοκίνητα.

Ο 15.007.034ος Σκαραβαίος της Volkswagen άφησε πίσω του το εργοστάσιο της Volkswagen στο Wolfsburg της Γερμανίας, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ παραγωγής του Ford Model T, για να γίνει το πιο πολυάριθμο παραγόμενο αυτοκίνητο στην ιστορία.

Ο Σκαραβαίος ή το αυτοκίνητο «Kraft durch Freude» -δύναμη διά μέσου της χαράς-, όπως αρχικά το ονόμασαν οι Γερμανοί, ήταν το πνευματικό τέκνο του Ferdinand Porsche. Εξελίχτηκε από τη Volkswagen με εντολή της ναζιστικής κυβέρνησης, με στόχο να κατασκευάσει ένα προσιτό αυτοκίνητο για το λαό. Παρόλο πως εξελίχτηκε πριν από το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, το Beetle δεν μπήκε σε πλήρη παραγωγή παρά μόνο ύστερα από τον πόλεμο. Έγινε δε αντικομφορμιστικό έμβλημα στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’60, κυρίως επειδή προσέφερε μια εναλλακτική λύση στα υπερβολικά αμερικανικά αυτοκίνητα της εποχής. Το 1998, η Volkswagen λανσάρισε το «New Beetle», ανασκευάζοντας κάθε έννοια και φιλοσοφία του Σκαραβαίου.


Στις 17 Φεβρουαρίου του 1901, ο πρώτος αγώνας που τιτλοφορήθηκε «Grand Prix» διεξήχθη στο Pau στη Γαλλία. Νικητής ήταν ο Maurice Alain Farman, οδηγός αγώνων, αεροπόρος και σχεδιαστής αεροσκαφών, με μια Panhard et Levassor, με μέση ωριαία ταχύτητα 74,2 km/h.


Στις 17 Φεβρουαρίου του 1920, η Μητροπολιτική Αστυνομία του Λονδίνου ήταν η πρώτη αστυνομική δύναμη της χώρας που αντικατέστησε τα άλογα με αυτοκίνητα.

Στις 17 Φεβρουαρίου του 2003, επιβλήθηκε χρέωση για τη κυκλοφοριακή συμφόρηση του Λονδίνου στα περισσότερα οχήματα που εισέρχονταν στο κέντρο της πόλης. Αρχικά η ημερήσια χρέωση ήταν πέντε στερλίνες και σε αυτή υποχρεούτο κάθε ιδιοκτήτης οχήματος που εισερχόταν, άφηνε και κινείτο μέσα στο «Δακτύλιο» από τις 07:00 έως τις 18:00, από Δευτέρα έως Παρασκευή. Η μη συμμόρφωση επέφερε πρόστιμο ύψους τουλάχιστον £50.

Στις 17 Φεβρουαρίου του 1911, η πρώτη μίζα, βασισμένη στις κατοχυρωμένες με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας εφευρέσεις που δημιούργησαν οι μηχανικοί της General Motors, Clyde Coleman και Charles Kettering, τοποθετήθηκαν σε μια Cadillac. Στα πρώτα χρόνια του έντονου ανταγωνισμού με τη Ford, η μίζα θα διαδραμάτιζε ρόλο-κλειδί στο να διατηρήσει η GM το διασκελισμό της. Η μανιβέλα (μίζα στροφάλου) του Ford Model T εκτός από άβολη είχε το μερίδιό της σε σπασμένα σαγόνια και πλευρά.

Ο Charles Kettering και ιδρυτής της Delco (Dayton Engineering Laboratories Company) επινόησε αναρίθμητες βελτιώσεις για το αυτοκίνητο, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων φωτισμού και ανάφλεξης, των φινιρισμάτων βερνικιού, των αντικροτικών καυσίμων και της βενζίνης με μόλυβδο. Πριν από την ενασχόλησή του με τα αυτοκίνητα, ο Kettering επινόησε μια ηλεκτρική ταμειακή μηχανή.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube