Σαν σήμερα: To 1914, o Henry Ford διπλασιάζει το κατώτατο ημερομίσθιο στα εργοστάσιά του

Σαν σήμερα: To 1914, o Henry Ford διπλασιάζει το κατώτατο ημερομίσθιο στα εργοστάσιά του

Στις 5 Ιανουαρίου του 1914, ο Henry Ford καθιέρωσε ελάχιστο ημερομίσθιο πέντε δολαρίων στα εργοστάσια αυτοκινήτων του.

Το ημερομίσθιο των πέντε δολαρίων ήταν διπλάσιο από αυτό που είχε πλήρωνε η Ford το προηγούμενο έτος και πολύ ψηλότερο απ’ ό,τι πλήρωναν οι ανταγωνιστές της Ford.

Το υψηλό ημερομίσθιο κατέστη εφικτό από την εξέλιξη της διαδικασίας κατασκευής του Henry Ford: Τη γραμμή συναρμολόγησης σταθερής κίνησης, η οποία μετέφερε τα αυτοκίνητα στη γραμμή συναρμολόγηση των εργαζομένων. Η πρώτη σύγχρονη γραμμή συναρμολόγησης, επέτρεψε στη Ford να κατασκευάζει αυτοκίνητα ταχύτερα και πιο οικονομικά από ό,τι μπορούσε οποιοσδήποτε άλλος. Τα κέρδη της εταιρείας εξακοντίστηκαν και οι εργαζόμενοι της Ford είχαν το μερίδιό τους σε αυτά: Ένα ειρωνικό ξεκίνημα για μια εταιρεία αυτοκινήτων που θα αποτελούσε διαβόητο εχθρό των συνδικάτων στη δεκαετία του ’30 και του ’40.

Στις 5 Ιανουαρίου του 1904, ο Ransom Eli Olds αποχώρησε από την Olds Motor Works. Ο Olds είχε ιδρύσει την εταιρεία το 1899 με οικονομική βοήθεια από τον Samuel L. Smith, μεγιστάνα ξυλείας. Ο Olds κατασκεύασε το πιο κερδοφόρο αυτοκίνητό του στις αρχές της δεκαετίας του 1900, το Oldsmobile Runabout με τιμόνι-«λαγουδέρα». Το 1904, ο Olds προσεγγίστηκε από τον επικεφαλής μηχανικό του, Henry Leland, ο οποίος σχεδίασε έναν ελαφρύτερο, πιο ισχυρό κινητήρα που θα μπορούσε να βελτιώσει θεαματικά το Runabout. Ο Olds αρνήθηκε να χρησιμοποιήσει το νέο κινητήρα, προς μεγάλη δυσαρέσκεια του υποστηρικτή του, Samuel Smith, ο οποίος ανάγκασε τον Ransom Olds να εγκαταλείψει την εταιρεία. Ο Olds τότε συνεργάστηκε με τη Reo Motor Car Company, και η Oldsmobile συνέχισε την πορεία της χωρίς τον ιδρυτή της. Ο Henry Leland, ο ευφυής μηχανικός, πήρε τον κινητήρα του και τον έδωσε σε άλλη εταιρεία και ήταν το μοτέρ που κίνησε την πρώτη Cadillac στην Ιστορία.

Στις 5 Ιανουαρίου του 1924, ο Walter Chrysler, ανώτατο στέλεχος της General Motors και πρωτοπόρος στην κατασκευή ολομεταλλικών αμαξωμάτων (αντί για τα συνηθισμένα ξύλινα) παρουσίασε το πρώτο αυτοκίνητό του. Ύστερα από την αποχώρησή του από την GM το 1920, ο Chrysler έδωσε νέα πνοή στην αποτυχημένη Maxwell Motor Company. Το πρώτο αυτοκίνητο της Maxwell υπό τον Chrysler παρουσιάστηκε στο ξενοδοχείο Commodore της Νέας Υόρκης, όπου κατέπληξε το πλήθος. Το 1925, η Maxwell Motor Company μετονομάστηκε σε Chrysler Corporation.

Τέλος, στις 5 Ιανουαρίου του 1933, ξεκινά η κατασκευή της εμβληματικής Golden Gate Bridge και πιο διάσημης γέφυρας στις ΗΠΑ, στο San Francisco στην California. Η Golden Gate Bridge, όταν ολοκληρώθηκε το 1937 είχε άνοιγμα 2.737 m, μήκος που την καθιστούσε την πιο μεγάλη γέφυρα στον κόσμο. Η γέφυρα δεν ονομάστηκε Golden Gate για το ξεχωριστό πορτοκαλί χρώμα της (που παρέχει καλύτερη ορατότητα στα πλοία όταν πέφτει η περιβόητη ομίχλη του San Francisco), αλλά για το Στενό Golden Gate, όπου ο κόλπος του San Francisco ανοίγει στον Ειρηνικό Ωκεανό. Η γέφυρα εκτείνεται από το στενό και συνδέει το βόρειο τμήμα της πόλης με την Κομητεία Marin. Πριν από την κατασκευή της γέφυρας, ο μόνος τρόπος να ταξιδέψει κανείς μεταξύ αυτών των δύο περιοχών ήταν με πλοίο.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube