Πωλείται σχεδόν καινούργιο Peugeot 205 T16
Ένα από τα μόλις 200 αυτοκίνητα που αποτέλεσαν τη βάση για τα θηρία του Group B στα ράλι της δεκαετίας του 1980.
Τα homologation specials, τα αυτοκίνητα που φτιάχνονται ειδικά για αγωνιστική πιστοποίηση, είναι πάντα σπάνια και… σπέσιαλ.
Πόσω μάλλον αυτό το Peugeot 205 Turbo16 στην έκδοση δρόμου, που αποτέλεσε τη βάση για τον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή ράλι, το Peugeot 205 T16 Group B.
H Peugeot έφτιαξε μόνο 200 από αυτά τα αυτοκίνητα, ίσα-ίσα για να πάρει την πιστοποίηση (ομολογκασιόν) ώστε να μπορεί η αγωνιστική έκδοση να συμμετέχει στο Πακόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) κάτω από τους κανονισμούς του Group Β που ίσχυαν από τις αρχές της δεκαετίας του 1980.
Παρά το όνομα, οι ομοιότητες με τα καθημερινά Peugeot 205 της εποχής είναι εντελώς επιφανειακές, απλά για να διαφημίζεται έμμεσα το μοντέλο.
Αντί για ατσάλινο αυτοφερόμενο αμάξωμα και τον κινητήρα μπροστά, το 205 T16 είναι χτισμένο πάνω σε ένα σωληνωτό πλαίσιο, με έναν συγκολλημένο αντιπυρκαγικό «καθρέφτη» ανάμεσα στις πίσω κολόνες κι ένα ατσάλινο υποπλαίσιο από σωλήνες και ελάσματα για τη στήριξη του κινητήρα, που είναι τοποθετημένος εγκάρσια πίσω από τα δύο (μόνο) καθίσματα.
Το προερχόμενο από τη Citroen XM κιβώτιο ταχυτήτων είναι κι αυτό εγκάρσιο, και η κίνηση μεταδίδεται μόνιμα και στους 4 τροχούς, με την έμφαση στους πίσω ώστε να αποφεύγεται η υποστροφή (η οποία ταλαιπωρούσε τα ανταγωνιστικά Audi Quattro).
O κινητήρας είναι ένας 4κύλινδρος 1.8 τούρμπο, με το ατσάλινο μπλοκ της οικογένειας XU της Peugeot, αλλά με 16βάλβιδο καπάκι. Η ιπποδύναμη στην έκδοση δρόμου ήταν «μόνο» 200 PS, αλλά στα αγωνιστικά έφτανε –όπως λένε– και τους 450 PS.
Όλα τα 205 Τ16 δρόμου ήταν αριστεροτίμονα, σε χρώμα μολυβί μεταλλικό, εκτός από το πρώτο που ήταν βαμμένο στα αγωνιστικά χρώματα, λευκό με μπλε και κόκκινο. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που βλέπετε εδώ έχει κάνει μόνο 12.226 km και είχε παραδοθεί προς το τέλος του 1984 στο ιταλικό τμήμα δημοσίων σχέσεων της Peugeot όπου είχε διατελέσει δημοσιογραφικό για δοκιμές.
Το 2015 είχε κάνει ένα μεγάλο σέρβις στην Ιταλία, όπου είχαν αλλαχτεί τα αμορτισέρ, τα φρένα και το σέρβο. Μετά εξήχθη στη Βρετανία και χαρακτηρίζεται σήμερα σε «άριστη, γνήσια κατάσταση».
Αν είστε λοιπόν φαν του Group B κι έχετε ένα μικρό κομπόδεμα 175.000 στερλινών (201.000 ευρώ), απευθυνθείτε στον Mark Donaldson για τα περαιτέρω – και με γειά σας…