Οι 10 ακριβότερες Ferrari που πέρασαν από το σφυρί
Μία, δύο, τρεις και κατακυρώθηκε. Αυτές είναι οι δέκα ακριβότερες Ferrari που πουλήθηκαν ποτέ σε δημοπρασία, απαιτώντας συνολικά από τους πλειοδότες σχεδόν $250 εκατ.
Μέσα στα 70 χρόνια της ιστορίας της, η φίρμα του Maranello κατασκεύασε σπάνια κομμάτια που ανεβάζουν το θερμόμετρο κάθε δημοπρασίας.
Αδιαμφισβήτητα, κάποια αυτοκίνητα αλλάζουν χέρια μεταξύ ιδιωτών σε συμφωνίες κεκλεισμένων των θυρών, οπότε δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά ποια είναι η ακριβότερη Ferrari στον κόσμο. Αλλά μπορούμε να παραθέσουμε τις δέκα πιο ακριβές που άλλαξαν χέρια διά μέσου της επίσημης διαδικασία μιας δημοπρασίας. Κι εκείνο που μπορούμε να σημειώσουμε ως πληροφορία είναι ότι από τα 20 πιο ακριβά αυτοκίνητα που έχουν πουληθεί σε δημοπρασία τα 15 είναι μοντέλα με σήμα το Cavallino Rampante.
10Ferrari 250 GT SWB California Spider 1961
Το 1959, η Ferrari έδωσε στη 250GT Berlinetta πιο αιχμηρή εμφάνιση, μειώνοντας όμως το μεταξόνιο κατά 20 πόντους, στα 2,4 m. To 1960 ο Sergio Scaglietti αποκάλυψε τη 250 GT California Spider SWB στο Salon de l’ Auto στη Γενεύη πάνω στην οποία βασίστηκε και η Spider που βλέπετε. Ο 3λιτρος V12 έβγαζε 280 άλογα, τα φρένα ήταν δίσκοι γύρω γύρω και τα λάστιχά της Pirelli Cinturato 185 VR15. Συνολικά κατασκευάστηκαν μόλις 55 κομμάτια, με το ακριβότερο να πωλείται στη δημοπρασία του Amelia Island στη Florida το 2016 από τον οίκο Gooding & Company έναντι $17,16 εκατ.
9Ferrari 250 LM 1964
Το όνομα 250 LM σου λέει όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις για το μοντέλο: Φτιάχτηκε για να αγωνίζεται στο Le Mans. Σημαντικό είναι ακόμη ότι αποτελεί το αυτοκίνητο που εισήγαγε τη Ferrari στην εποχή των κεντρομήχανων αγωνιστικών και που την οδήγησε με την πρώτη συμμετοχή της στη νίκη, το 1965. Κατασκευάστηκαν λιγότερες από τις απαιτούμενες 100 προκειμένου να πάρει την αγωνιστική ομολογκασιόν ως αυτοκίνητο GT, οπότε εξαναγκάστηκε να τρέξει στα πρωτότυπα. Συνολικά κατασκευάστηκαν 32 κομμάτια, αριθμός που εγγυάται τη σπανιότητα, κατά συνέπεια και την υψηλή τιμή. Όπως αυτή που πέτυχε το αυτοκίνητό «μας» το 2015 όταν δημοπρατήθηκε από τον οίκο RM Sotheby’s στο Monterey στην California, έναντι $17,6 εκατ.
8Ferrari 250 GT LWB California Spider Competizione 1959
Η σπανιότητα, η εμφάνιση, η αγωνιστική γενεαλογία και η άψογη ιστορία αποτελούν απαραίτητα συστατικά για την αξία των κλασικών αυτοκινήτων. Συστατικά απολύτως σαφή γι’ αυτή τη βερσιόν της 250 GT SWB. Κατασκευάστηκαν μόνο εννέα κομμάτια Spider Competizione, όλες με αλουμινένια καροσερί και αυτό το κομμάτι διαθέτει αδιάλειπτο ιστορικό ιδιοκτησίας από την πρώτη ημέρα. Διαθέτει ακόμα τεκμηριωμένο αγωνιστικό ιστορικό και εσχάτως αναρίθμητα βραβεία σε Concours, κάνοντας την ιλιγγιώδη τιμή της να ακούγεται ως έξυπνη επένδυση. Δημοπρατήθηκε το 2016 από τον οίκο Gooding & Company στο Pebble Beach στην California, έναντι $18,15 εκατ.
7Ferrari 375-Plus Spider Competizione 1954
Θα παρατηρήσατε ήδη ότι οι αγωνιστικές Ferrari έχουν την τιμητική τους στην 10άδα μας. Κι αυτή η 375-Plus από το παρελθόν της Scuderia δεν αποτελεί εξαίρεση. Ακόμα περισσότερο δε που φτιάχτηκε εξ αρχής για να χρησιμοποιηθεί από τη Ferrari στα Mille Miglia του 1954 με τον Umberto Maglioli στο τιμόνι, όπου εγκατέλειψε τελικά από ατύχημα. Αυτό όμως δεν αποκάρδιωσε όσους κονταροχτυπήθηκαν γι’ αυτή την μία 375-Plus από τις πέντε που κατασκευάστηκαν συνολικά. Δημοπρατήθηκε από τον οίκο Bonhams το 2014 στο Goodwood έναντι $18,4 εκατ.
6Ferrari 250 GT SWB California Spider 1961
Η 250 GT SWB αποτελεί από μόνη της ένα μυθικό αυτοκίνητο, ακόμα κι ανάμεσα στις θρυλικές Ferrari. Αλλά το συγκεκριμένο κομμάτι ανεβάζει το μύθο σε ένα εντελώς νέο επίπεδο, καθώς ανακαλύφθηκε σε μια γαλλική αποθήκη. Ο Robert Baillon το είχε αγοράσει για να το εκθέσει σε μουσείο, αλλά δεν επανήλθε στο προσκήνιο παρά μόνο ύστερα από το θάνατό του και ύστερα από πολλά χρόνια σε λήθαργο. Βρίσκεται σε λειτουργική κατάσταση και δημοπρατήθηκε το 2015 από τον οίκο Artcurial στο Παρίσι, έναντι $18,5 εκατ.
5Ferrari 275 GTB/C Speciale 1964 από τον Scaglietti
Τρία μόνο τέτοια αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν για να ομολογκαριστεί μια αγωνιστική έκδοση. Συνεχίζοντας το μύθο της διάσημης 250 GTO, αγωνίστηκαν ενάντια στα Ford GT40 στο Le Mans. Αλουμινένιες προκειμένου να εξοικονομήσουν κιλά, βελτιώνοντας τη σχέση ισχύος/βάρους, φορούσαν μια αναβαθμισμένη και βελτιωμένη εκδοχή του 3λιτρου V12 Colombo της 275 GTB με 70 παραπανίσια άλογα. Παραδόξως, το κομμάτι αυτό δεν έτρεξε ποτέ σε αγώνες σπρώχνοντας ανεξήγητα την τιμή του τόσο ψηλά, παρόλο που δεν διέθετε αγωνιστικό παλμαρές. Δημοπρατήθηκε από τον οίκο RM Sotheby's στο Monterey το 2014, έναντι $26,4 εκατ.
4Ferrari 275 GTB/4 S NART Spider 1967
Το North American Racing Team (NART) εξεστράτευε με αυτοκίνητα της Ferrari σε όλη την αμερικανική επικράτεια για να ανεβάσει τη αναγνωρισιμότητα της φίρμας, τις δεκαετίες του ’60 και του’70, διατηρώντας το τιμ μέχρι το 1982. Ωστόσο, μέσω του Αμερικανού εισαγωγέα Luigi Chinetti έδινε παραγγελίες για σπέσιαλ αυτοκίνητα δρόμου στο εργοστάσιο κι αυτή η NART Spider είναι μία από τις δέκα μιας σειράς επί παραγγελία. Την τιμή της όμως ανεβάζει ψηλότερα από τις άλλες η ιδιοκτησία της από τον ηθοποιό Steve McQueen που τη χρησιμοποίησε στο φιλμ «Υπόθεση Thomas Crown». Δημοπρατήθηκε από τον οίκο RM Sotheby's έναντι $27,5 εκατ.
3Ferrari 290 MM 1956
Ακόμη μία αγωνιστική Ferrari στη δεκάδα. Αυτή η 290 MM με σασί #0626 είναι ακόμη ένα αυτοκίνητο που τα χέρια του Juan Manuel Fangio εκτόξευσαν την τιμή του στο χρηματιστήριο των κλασικών αυτοκινήτων. Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε το 1956 για να τρέξει στα Mille Miglia. Μόνο τέσσερις 290 MM πέρασαν την πόρτα του ατελιέ στο Maranello. Για την Ιστορία, το αυτοκίνητο τερμάτισε τέταρτο στα Mille Miglia του 1956, καθώς οι πολύ κακές καιρικές συνθήκες έδωσαν πλεονέκτημα στα αυτοκίνητα με κλειστό κόκπιτ. Το κομμάτι αυτό συνέχισε με επιτυχίες και ύστερα από τον ιταλικό αγώνα ταχύτητας και αντοχής σε ανοιχτό δρόμο, κερδίζοντας την ίδια χρονιά το World Sportscar Series. Δημοπρατήθηκε το 2015 από τον οίκο RM Sotheby’s έναντι $28,05 εκατ.
2Ferrari 335 Sport 1957 από τον Scaglietti
Αυτή η Ferrari 335 S του 1957 είναι μια ακόμη κάτοχος ρεκόρ που το πέτυχε όταν πουλήθηκε στις αρχές του 2016 έναντι $35 εκατ. και έγινε το πιο ακριβό αγωνιστικό στον κόσμο. Με προηγούμενο κάτοχο επί 40 χρόνια έναν ιδιώτη συλλέκτη, προκαλούσε τεράστιο συλλεκτικό ενδιαφέρον, καθώς την είχαν τρέξει οι Peter Collins και Maurice Trintignant το 1957 στις 12 Ώρες του Sebring. Ύστερα από αυτόν τον αγώνα αντοχής, συμμετείχε στο Mille Miglia με τον Wolfgang von Trips στο τιμόνι, ενώ το 1958, με τον Sir Stirling Moss στο τιμόνι, νίκησε το κουβανικό Grand Prix. Μια προέλευση που, όπως καταλαβαίνετε, βάζει από μόνη της τις προϋποθέσεις για μια τόσο υψηλή τιμή, όπως αυτή που πέτυχε ο οίκος Arcturial στο Παρίσι το 2016.
1Ferrari 250 GTO 1962
Μάλλον η πρώτη θέση δεν αποτελεί και καμία σοβαρή έκπληξη. Η Ferrari 250 GTO είναι η πιο ακριβή Ferrari που έχει δημοπρατηθεί ποτέ. Κανένα άλλο αυτοκίνητο στον κόσμο δεν συνδυάζει φήμη και μαγεία σε τέτοιο βαθμό, έτσι ώστε να σπάσει αυτό το ιδιότυπο μονοπώλιό της. Αλλά ακόμη σημαντικότερο είναι τι αντιπροσώπευε αυτό το αυτοκίνητο στην εποχή του, χάρη στον 3λιτρο πανίσχυρο κινητήρα V12, το υπέροχα ισορροπημένο σασί και το άμωμο αγωνιστικό γενεαλογικό δέντρο της. Κατασκευάστηκαν μόνο 39 και η πιο ακριβή είναι αυτή με την οποία αγωνίστηκαν Jo Schlesser, Paolo Colombo και Henri Oreiller. Το οδόμετρό της είναι φουλ από αγωνιστικά χιλιόμετρα από το FIA World GT Championship του 1963, απ’ όπου και η κορυφαία διάκριση στην κλάση της. Εξ ου και τα $38,12 εκατ. που κατέβαλε ο πλειοδότης το 2014 στη δημοπρασία του Carmel στην California και στον πωλητή που εκπροσωπούσε ο οίκος Bonhams.