H Mercedes φτιάχνει αυθεντική, ολοκαίνουργια 190E 2.5 16 για trackdays
Όντως, η Mercedes έφτιαξε μια αυθεντική 190E 2.5 16 για χρήση αποκλειστικά στην πίστα. Το κακό είναι ότι την κρατά μόνο για πάρτη της.
Η Mercedes κατασκεύασε πρόσφατα, σχεδόν 25 χρόνια μετά την κανονική παραγωγή, μια αυθεντική 190E 2.5 16, προετοιμασμένη μάλιστα για χρήση στην πίστα.
Είναι ο ασφαλέστερος τρόπος να την απολαύσεις, χωρίς το άγχος να κάνεις ζημιά σε ένα αυθεντικό συλλεκτικό κομμάτι… εποχής. Το αυτοκίνητο έχει φτιαχτεί για επιδείξεις στην πίστα, στο πλαίσιο των track days που οργανώνει το τμήμα Mercedes-Benz Classic. Μαζί με την BMW M3 E30 Evo, η W201 Mercedes-Benz 190E 2.5 16 είναι τα πλέον εμβληματικά αυτοκίνητα από τους αγώνες Τουρισμού στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και στις αρχές του ’90. Οι τιμές των αυθεντικών 190E Evolution II φτάνουν σε εξαψήφια νούμερα στο χρηματιστήριο των κλασικών αυτοκινήτων, και είναι σπάνιες καθώς είχαν κατασκευαστεί μόλις 502 κομμάτια.
Οπότε για το εργοστάσιο που ήθελε ένα τέτοιο αυτοκίνητο για να κινείται οριακά στην πίστα χωρίς το άγχος να καταστραφεί, η λύση ήταν να φτιάξει ένα αντίγραφο, προδιαγραφών Group A. Ο ατμοσφαιρικός υπερτετράγωνος 4κύλινδρος κινητήρας των 2,5 λίτρων, με την 16βάλβιδη κεφαλή εξελιγμένη από την Cosworth και τις περιποιήσεις της AMG στην Evolution II έφτασε να αποδίδει 232 άλογα, στην έκδοση δρόμου. Έκανε 0-100 Km/h σε 7,1”. Σε αγωνιστική μορφή βέβαια άγγιζε τους 370 ίππους.
Η Evolution II ήταν προκλητική εμφανισιακά, με προσθήκες στα φτερά, ένα… χυδαίο εμπρός σπόιλερ να ξύνει την άσφαλτο και μια τερατώδη αεροτομή στην ουρά, με δύο διαμορφωτές ροής μάλιστα να εκτείνονται προς τα πίσω. Εκτός από τις δύο τελευταίες που ήταν ασημί, όλες οι άλλες ήταν μαύρες.
Η Mercedes 190E 2.5 16 Evolution II ήταν εξαιρετικά πετυχημένη στο DTM. Η χρονιά της ήταν το 1992, όταν οδήγησε τους Klaus Ludwig, Kurt Thiim και Bernd Schneider στις τρεις πρώτες θέσεις της κατάταξης του πρωταθλήματος οδηγών.