Ένα ισπανικό εξωτικό υπεραυτοκίνητο που κόντραρε τις Ferrari

Ένα ισπανικό εξωτικό υπεραυτοκίνητο που κόντραρε τις Ferrari

Την δεκαετία του ᾽50 η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε αυτοκίνητα που μπορούσαν να ανταγωνιστούν ακόμη και τις Ferrari.

Η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν περιορίζονταν πάντα σε μαζικούς κατασκευαστές όπως η SEAT. Υπήρχαν κάποτε μάρκες όπως η Hispano-Suiza και η Pegaso, με σπορ εξωτικά αυτοκίνητα, με επιδόσεις, τεχνολογία και πολυτέλεια που μπορούσαν να σταθούν με αξιώσεις κόντρα στις Ferrari.

Η Pegaso ήταν θυγατρική μιας κρατικής βιομηχανίας φορτηγών. Δύσκολα μπορεί κανείς να φανταστεί πως εξελίχτηκε εκείνη η σύσκεψη στην οποία το καθεστώς Franco έδωσε το πράσινο φως για την δημιουργία ενός πολυτελούς σπορ GT που στόχο είχε να νικήσει τις Ferrari σε όποιον τομέα και αν το σύγκρινε κανείς. Ίσως πάλι ακριβώς γι᾽αυτό να εγκρίθηκε η παραγωγή του Pegaso Z-102, για λόγους εθνικής υπερηφάνειας.

Το συγκεκριμένο δείγμα είναι μάλλον το πιο ιδιαίτερο από τα περίπου 84 που κατασκευάστηκαν. Είναι ένα από τα 18 που ντύθηκαν με αμάξωμα της καροτσερίας Saoutchik και ένα απο τα τρία μόλις αυτοκίνητα Series 2 Berlinetta που διατήρησαν το αρχικό μηχανολογικό τους πακέτο. Ήταν ακριβώς αυτό το αυτοκίνητο που βλέπετε στις φωτογραφίες που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1954. 

Τεχνολογικά ήταν πιο προηγμένο από τις Ferrari της εποχής. Για παράδειγμα, είχε το κιβώτιο σε transaxle διάταξη, στο πίσω μέρος μαζί με το διαφορικό. Σχεδίαση την οποία η Ferrari υιοθέτησε το αρκετά αργότερα, το 1964, με την 275. Ο κινητήρας ήταν αλουμινένιος, V8, 2,8 lt. με αποδοση 170 ίππων. Έκανε 0-100 km/h σε 8,5" και η τελική έφτανε τα 225 km/h. 

Το αυτοκίνητο θα βγει σε δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby's την επόμενη εβδομάδα στο Monterey Car Week, στην California. Η τιμή του αναμένεται να φτάσει το 1 εκ. δολάρια. 

Πηγή Carbuzz

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube