Δοκιμή: BMW 635 CSi
Ένα αριστοκρατικο κουπέ με επιθετική εμφάνιση, κορυφαίες τεχνικές προδιαγραφές και καμπίνα από το μέλλον.
Από το ’85 ως το ’89 προβάλλoνταν σε εκατοντάδες κανάλια ανά τον κόσμο η αμερικανική σειρά Moonlighting. Στην Ελλάδα ήρθε με τον τίτλο «Αυτός, αυτή και τα μυστήρια». Η Maddie (Cybill Shepherd) ήταν ένα top model, θύμα ενός απατεώνα συμβούλου επενδύσεων που της έφαγε όλη την περιουσία πριν εξαφανιστεί. Το μόνο που της είχε απομείνει από τις αποτυχημένες «επενδύσεις» ήταν ένα χρεοκοπημένο γραφείο παρακολουθήσεων, με μοναδικό ντέτεκτιβ τον David (Bruce Willis). Και μια BMW 633 CSi.
Χαρακτηριστικοί για εκείνη την εποχή και όχι μόνο οι διπλοί στρογγυλοί εμπρός προβολείς. Και το σχήμα τριών όγκων με το ρύγχος καρχαρία το οποίο βγάζει επιθετικότητα. Οι τεράστιοι πρόβολοι εμπρός πίσω προϊδεάζουν για ένα αυτοκίνητο με προσανατολισμό GT.
Η καμπίνα της BMW εκείνη την εποχή έμοιαζε να έρχεται από το μέλλον. Στα αριστερά του πίνακα οργάνων υπάρχει ένα μεγάλο check panel. Πατάς το κουμπί στο κάτω μέρος και αυτόματα γίνεται έλεγχος σε 11 βασικές λειτουργίες. Σε όποια ενδεχομένως διαπιστωθεί πρόβλημα θα δεις να ανάβει η σχετική λυχνία. Η κονσόλα είναι στριμμένη προς τα αριστερά, σε μια σαφώς οδηγοκεντρική. Οι συρόμενοι και περιστροφικοί διακόπτες για το air condition ήταν μια συνηθισμένη εικόνα το ’89. Το ψηφιακό εργοστασιακό ηχοσύστημα και το trip computer με πληροφορίες για την αυτονομία, την μέση κατανάλωση, την διάρκεια του ταξιδιού κ.λπ, όχι και τόσο.
Διαβάστε ακόμη Δοκιμή Alfa Romeo Alfetta GTV6 2.5
Ο εξοπλισμός του συγκεκριμένου αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα πλούσιος, καθώς περιλαμβάνει επίσης cruise control, ηλεκτρικά παράθυρα και ηλιοροφή, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα (μέχρι και τα προσκέφαλα) και θερμαινόμενα καθίσματα, υδραυλικό τιμόνι αλλά και ρυθμιζόμενη ανάρτηση με ηλεκτροϋδραυλικά αμορτισέρ. Έξτρα εξοπλισμός είναι επίσης το τεσσάρι αυτόματο κιβώτιο με δύο προγράμματα λειτουργίας, για οικονομική και σπορ οδήγηση.
Διαβάστε ακόμη Δοκιμή BMW M3 E30 Evo 1
Κάτω από το μακρύ καπό ανασαίνει ένας εξακύλινδρος σε σειρά. Ο ακριβής κυβισμός του Μ30Β35 όπως είναι ο εσωτερικός κωδικός του είναι 3.430 cc. Έχει μπλοκ από χυτοσίδηρο και σφυρήλατο στρόφαλο, αλουμινένια κεφαλή και έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής που παίρνει κίνηση με καδένα. Οι διαστάσεις των κυλίνδρων είναι υπερτετράγωνες, με διάμετρο 92 και διαδρομή 86 mm, δίνοντας έμφαση στο στροφάρισμα. Με ψεκασμό Bosch Motronic 1.3 και σχέση συμπίεσης 9,0:1 αποδίδει 215 PS στις 5.200 rpm και ροπή 30,9 kgm στις 4.000 rpm. Για την περίσταση συνδυάζεται με αυτόματο τεσσάρι κιβώτιο.
Διαβάστε ακόμη Δοκιμή BMW M3 E46 CSL
Κάποια μετρήσεις που έχουμε στη διάθεσή μας για την χειροκίνητη 635 CSi αναφέρουν 0-100 km/h σε 8,1” και 0-160 km/h σε 20,1”. Όμως μπορούμε με ασφάλεια να εκτιμήσουμε ότι η αυτόματη είναι 1” με 1,5” πιο αργή. Λόγω των απωλειών του μετατροπέα ροπής, του επιπλέον βάρους αλλά και της μακρύτερης κλιμάκωσης ώστε να καλυφθεί το κοινό της μίας λιγότερης σχέσης.
Η κολώνα του τιμονιού ρυθμίζεται μόνο σε απόσταση. Παρόλα αυτά θα βρεις εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης. Αρχοντικά, όπως επιβάλλει ο χαρακτήρας GT.
Δείτε ακόμη Δοκιμάζουμε την BMW M235i [video]
Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson μπροστά και ημιυστερούντες βραχίονες πίσω. Η λειτουργία των ηλεκτροϋδραυλικά ελεγχόμενων αμορτισέρ και η ακαμψία του αμαξώματος είναι σε κορυφαίο επίπεδο, πολύ μπροστά από την εποχή. Συνεπώς και η άνεση. Καταπίνει τις ανωμαλίες με εμφατικό τρόπο, τις ισοπεδώνει στην ουσία χωρίς ανατάξεις ή θόρυβο στην καμπίνα. Εξαιρετική είναι και η ηχομόνωση, που όμως αφήνει ένα ελαφρύ μηχανικό ψίθυρο να φτάνει ευχάριστα στα αυτιά του οδηγού, σιγοντάροντας την κίνηση του δεξιού ποδιού. Το αυτόματο σασμάν δίνει έμφαση στην άνεση. Τα δύο προγράμματα οδήγησης, Economy και Sport, αλλάζουν αισθητά το προφίλ λειτουργίας του, χωρίς καμία από τις δύο επιλογές να είναι ακραία. Πατινάρει αρκετά ώστε η εκκίνηση να είναι ομαλή και αλλάζει γλυκά τις ταχύτητες, αλλά αργεί να κατεβάσει στα φρένα και βρίσκεσαι συχνά ξεκρέμαστος, στη μέση της στροφής, την ώρα που θες να επιταχύνεις.
Αυτή καθαυτή η απόκριση του κινητήρα στο γκάζι, αν απομονώσεις την λειτουργία του σασμάν, είναι άμεση. Και η ευστροφία του πειστική για τα νούμερα που ανακοινώνει το εργοστάσιο. Παρά τις μακριές σχέσεις, το τράβηγμα είναι δυνατό. Και μεγάλης διάρκειας, ακριβώς λόγω της κλιμάκωσης. Με τελική ταχύτητα σχεδόν 230 km/h, η 635 CSi είναι η βασίλισσα του αυτοκινητόδρομου.
Δείτε ακόμη Δοκιμάζουμε την BMW M3 [video]
Σε πιο στενά κομμάτια, αρχίζει να δείχνει μεγάλη και βαριά. Παρότι η ανάρτηση ελέγχει σωστά το βάρος και η κλίση είναι μικρή, το αυτοκίνητο μοιάζει να ασφυκτιά. Το σύστημα διεύθυνσης με επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια είναι ελαφρύ στην καθημερινή χρήση, γρήγορο, με μόλις 3,0 στροφές από τέρμα σε τέρμα, αλλά απονευρωμένο. Η επικοινωνία με τους εμπρός τροχούς είναι αποκομμένη. Το όριο είναι δυσδιάκριτο, με αποτέλεσμα είτε να πηγαίνεις αργά, είτε να υπερβάλλεις. Η υποστροφή είναι η τυπική πρώτη αντίδραση, και η ισορροπία λεπτή. Λόγω της αργής απόκρισης του μετατροπέα ροπής δεν μπορείς εύκολα να ρυθμίσεις την ουρά με το γκάζι. Θα μείνεις με κλειστό τιμόνι και όταν τελικά θα έρθει η δύναμη, κατόπιν εορτής σε σχέση με την κορυφή, η υπερστροφή ενδέχεται να προκύψει αιφνιδιαστικά εκεί που θα έχεις πλέον ξεμείνει και από χώρο.
Η BMW 635 CSi σε αριθμούς
ΑΜΑΞΩΜΑ
Τύπος Κουπέ, δύο πόρτες, τέσσερις θέσεις
Κατασκευή Αυτοφερόμενο, ατσάλινο
Ανάρτηση εμπρός Γόνατα McPherson, ηλεκτροϋδραυλικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος
Ανάρτηση πίσω Υστερούντες βραχίονες, ηλεκτροϋδραυλικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος
Διαστάσεις 4.815 x 1.725 x 1.365 mm
Μεταξόνιο 2.625 mm
Μετατρόχιο εμπρός/πίσω 1.430/1.460 mm
Πορτμπαγκάζ 413 lt
Λάστιχα 205/70 R14”
Βάρος 1.480 kg
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Θέση Εμπρός, κατά μήκος
Κατασκευή Μπλοκ από χυτοσίδηρο, κεφαλή από κράμα αλουμινίου
Χωρητικότητα 3.430 cc
Κύλινδροι 6 σε σειρά
Διάμετρος x διαδρομή 92 x 86 mm
Σχέση συμπίεσης 9,0:1
Βαλβίδες 12, 1ΕΕΚ
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων Bosch Motronic 1.3
Ισχύς 218 PS @ 5.700 rpm
Ροπή 30,9 kgm @ 4.000 rpm
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 4 σχέσεων
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ- ΦΡΕΝΑ
Φρένα εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω Δίσκοι
Τιμόνι Κρεμαγέρα, 3,0 στροφές, κύκλος στροφής 11,7 m
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 8,1”
0-160 km/h 20,1”
Τελική ταχύτητα 227 km/h
ΤΙΜΗ**
Τιμή $41.700.000
*Οι επιδόσεις αφορούν στην έκδοση με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο
**Στην Αμερική το 1985, πηγή Road & Track, ισοτιμία 1$:148 δρχ M.O. έτους