Δοκιμή: Alfa Romeo GTV6
Ντίβα με καριέρα στον κινηματογράφο, ταµπεραµέντο και προσωπικότητα. Με άλλα λόγια, περιπέτεια, μυστήριο και γοητεία περίσσευµα.
Σε µια από τις τελευταίες σκηνές της 13ης ταινίας JamesBond (τον οποίο υποδύονταν ο Roger Moore) µε τίτλο Octopussy, παραγωγής 1983, µια γυναίκα φλυαρεί στον τηλεφωνικό θάλαµο από τον οποίο ο 007 θέλει να ειδοποιήσει για την επικείµενη έκρηξη βόµβας σε αµερικανική βάση.
Εκείνος της κλέβει την GTV6 που είχε παρκάρει πίσω από το θάλαµο και κατευθύνεται προς το στρατόπεδο για να απενεργοποιήσει τη βόµβα. Ακολουθεί µια από τις ωραιότερες σκηνές καταδίωξης µε αυτοκίνητα στη σειρά ταινιών JamesBond. Με την Alfetta να ντριφτάρει εντυπωσιακά σε ρυθµό που υποχρεώνει σε τετακέ τις 5άρες BMW που την καταδιώκουν, προς τέρψη των απανταχού Alfisti.
Οι χαρακτηριστικοί διπλοί στρογγυλοί προβολείς εµπρός και τα µεγάλα πίσω φώτα συνδυάζονται με μια κλασική κουπέ φόρµα που ασκεί έντονη γοητεία µε ξεκάθαρα ροµαντική διάθεση. Πήρε µορφή στις αρχές της δεκαετίας του ’70, για να αποκαλυφθούεί στο κοινό το ’74. Η μεγάλη επιφάνεια των πλευρικών κρυστάλλων της προσθέτουν λίγο ύψος, αλλά στην πραγµατικότητα είναι αρκετά χαμηλή. Το φουσκωµένο καπό προδίδει την ύπαρξη του V6.
Αντίθετα µε τις µικρότερες εκδόσεις των πρώτων χρόνων (’76 - ’80) στις οποίες µόνο το στροφόµετρο ήταν πίσω από το τιµόνι και ο υπόλοιπος πίνακας οργάνων στην κεντρική κονσόλα, στην GTV6 του ’84 η διάταξη έχει εξορθολογιστεί και όλα πλέον βρίσκονται µπροστά στα µάτια του οδηγού. Θεωρώ σπατάλη χώρου το τεράστιο αναλογικό ρολόι, στο ίδιο µέγεθος µε το ταχύµετρο και το στροφόµετρο. Δεξιά, στα µικρότερα όργανα, εκτός από τη θερµοκρασία νερού και τη στάθµη καυσίµου, υπάρχει και ένδειξη θερµοκρασίας λαδιού, απαραίτητη σε κάθε σπορ κατασκευή που σέβεται τον εαυτό της. Η σχεδίαση του ταµπλό είναι απλοϊκή. Εντελώς επίπεδο και τετραγωνισµένο, µε λίγα κουµπιά και χειριστήρια, οπότε εκ των πραγµάτων η εργονοµία είναι καλή. Ή τέλος πάντων συνηθίζεις γρήγορα να βρίσκεις αυτό που θέλεις. Ο εξοπλισμός είναι ικανοποιητικός, για τα με΄τρα της εποχής. Αλλά είναι κυρίως οι κρυφές χάρες που κάνουν αυτή την Alfa ξεχωριστή, όπως τα «µαµά» εµπρός φρένα της Brembo και το µπλοκέ διαφορικό.
O V6 είναι εξολοκλήρου κατασκευασµένος από κράµα αλουµινίου, υπερτετράγωνος (διάµετρος 88 x διαδροµή 68,3 mm), µε έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο σε κάθε πλευρά κυλίνδρων, ο οποίος οδηγείται από οδοντωτό ελαστικό ιµάντα. Η σχέση συµπίεσης είναι 9,0:1 και η τροφοδοσία γίνεται με ψεκασµό πολλαπλών σηµείων Bosch L-Jetronic. Η απόδοση φτάνει τους 158 ίππους στις 5.600 rpm και η ροπή τα 21,8 kgm στις 4.000 rpm. Το χειροκίνητο 5άρι της Alfa είναι σε διάταξη transaxle, στον πίσω άξονα µαζί µε το διαφορικό. Για καλύτερη κατανοµή βάρους. Σύμφωνα με το εργοστάσιο η Alfetta κάνει 0-100 km/h σε 8,8” και 23,4” για τα 160 km/h.
Η κολώνα του τιµονιού ρυθµίζεται µόνο στο ύψος. Παρόλα αυτά θα βρεις εύκολα μια θέση. Η οδήγηση της Alfetta είναι µια μάλλον πρωτόγονη εµπειρία. Το χαμηλό βάρος και η σφιχτή κλιµάκωση του κιβωτίου ισοφαρίζουν τις δίνουν πειστική επιτάχυνση. Βυθίζεις το γκάζι και η µούρη σηκώνεται λίγο πιέζοντας την ουρά. Οι πίσω τροχοί κρύβονται µέσα στα φτερά, οι βελόνες στα VEGLIA BORLETTI χορεύουν ζωηρά ενώ από την καρδιά του V πηγάζει η µελωδία της ευτυχίας. Ο συµπλέκτης είναι δύστροπος και το σασµάν θέλει ειδική µεταχείριση για να µην το ταλαιπωρείς και να µη χάνεις τις αλλαγές µέσα στις… δαιδαλώδεις διαδροµές του λεβιέ.
Η ανάρτηση αποτελείται από εγκάρσιους και λοξούς βραχίονες µε διαµήκεις ράβδους στρέψης μπροστά, ενώ πίσω διαθέτει άξονα DeDion, λοξούς βραχίονες, σύνδεσµοWatt και ελικειδή ελατήρια. Οι δύο αντιστρεπτικές είναι τα ευκόλως εννοούµενα που παραλείπονται. Οι εµπρός τροχοί είναι πλήρως ανεξάρτητοι. Οι πίσω είναι συνδεδεµένοι µεταξύ τους µε τέτοιο τρόπο ώστε πάντα να διατηρούνται σε εντελώς κάθετη θέση σε σχέση µε το δρόµο, όποια κι αν είναι η κλίση του αµαξώµατος. Φαίνεται εύκολα, παρατηρώντας το αυτοκίνητο απ’ έξω.
Στις αργές στροφές θα βγάλει κι αυτή λίγα µούτρα. Νιώθεις ότι έχει υπερβολική πρόσφυση πίσω, αφού δεν «ελαφρώνει» ο εσωτερικός τροχός. Και είναι η ουρά που σπρώχνει προς την υποστροφή. Μπορείς µε το γκάζι να κουρδίσεις το µπλοκέ και να αξιοποιήσεις την ουρά για να αλλάξεις τις ισορροπίες από νωρίς. Σε πατηµένακοµµάτια, µε 3η και 4η στο κιβώτιο, είναι η ξεκάθαρη επικοινωνία µε το δρόµο που κρατά το πόδι κοντά στη µοκέτα και την καρδιά στη θέση της. Νιώθεις πού είναι το όριο και ξέρεις τι θα κάνει όταν το ξεπεράσεις. Είναι καλά ζυγισµένη, προφανώς, αφού πάνω από τους εµπρός τροχούς υπάρχει ένα ελαφρύ και κοντό αλουµινένιο µπλοκ και όχι ένας… µαντεµένιος σιδηρόδροµος όπως στις BMW της εποχής.
Το τιµόνι δεν διαθέτει υποβοήθηση. Είναι όµως µεστό σε πληροφόρηση. Καταλαβαίνεις ακριβώς πού κοιτάζουν και πόση πίεση µπορούν να διαχειριστούν τα λάστιχα. Μπορείς να µπεις µε περισσότερη φόρα στη στροφή και να εµπιστευθείς το µπροστινό σύστηµα ότι θα ακολουθήσει µε ακρίβεια την γραµµή που έχεις φανταστεί. Με 3,7 στροφές από τέρµα σε τέρµα είναι μάλλον αργό και χρειάζονται µεγαλύτερες κινήσεις των χεριών για να ορίσεις την τροχιά ή να διορθώσεις. Αλλά δεν ενοχλεί, γιατί και οι αντιδράσεις του πλαισίου είναι ήπιες.
Με την Giulia η Alfa επιστρέφει στις ρίζες της, στην παράδοση, στις αξίες που την έκαναν θρύλο. Ένα από τα μοντέλα που έχτισαν αυτό τον θρύλο είναι χωρίς αναμφίβολα η Alfetta GTV6.
Η Alfa Romeo Alfetta GTV6 2.5 σε αριθμούς
ΑΜΑΞΩΜΑ
Τύπος Κουπέ, δύο πόρτες, τέσσερις θέσεις
Κατασκευή Αυτοφερόµενο, ατσάλινο
Ανάρτηση εµπρός Εγκάρσιοι και λοξοί βραχίονες, διαµήκεις ράβδοι στρέψης, αντιστρεπτική ράβδος
Ανάρτηση πίσω Άξονας DeDion, λοξοί βραχίονες, σύνδεσµοςWatt, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος
Διαστάσεις 4.260 x 1.664 x 1.330 mm
Μεταξόνιο 2.400 mm
Μετατρόχιο εµπρός/πίσω 1.366/1.373 mm
Πορτµπαγκάζ 280 lt
Λάστιχα 195/60 R15”
Βάρος 1.210 kg
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Θέση Εµπρός, κατά µήκος
Κατασκευή Μπλοκ και κεφαλή από κράµααλουµινίου
Χωρητικότητα 2.492 cc
Κύλινδροι V6, 60 µοιρών
Διάµετρος x διαδροµή 88 x 68,3 mm
Σχέση συµπίεσης 9,0:1
Βαλβίδες 12, 1ΕΕΚ σε κάθε πλευρά του V
Τροφοδοσία Ψεκασµός πολλαπλών σηµείων Bosch L-Jetronic
Ισχύς 158 PS @ 5.600 rpm
Ροπή 21,7 kgm @ 4.000 rpm
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Χειροκίνητο 5 σχέσεων
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ- ΦΡΕΝΑ
Φρένα εµπρός Αεριζόµενοι δίσκοι
Φρένα πίσω Δίσκοι, αναρτώµενοι στις εξόδους του διαφορικού
Τιµόνι Κρεµαγέρα, 3,3 στροφές, κύκλος στροφής 10 m
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,8”
0-160 km/h 23,4”
Τελική ταχύτητα 213 km/h