BMW 2002 turbo 1973-1975
Πρωτοπόρος! Το πρώτο ευρωπαϊκό μοντέλο παραγωγής με τούρμπο, είχε πολλή δύναμη αλλά και επικίνδυνη συμπεριφορά.
Όσοι νομίζουν πως η 335i είναι η πρώτη βενζινοκίνητη BMW με τούρμπο, ας μάθουν ότι η βαυαρική φίρμα ήταν πρωτοπόρος στην εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας, πριν από τις Porsche και SAAB.
Η 2002 turbo παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης το 1973 και βασιζόταν στη 2002tii. Ένας στροβιλοσυμπιεστής της ΚΚΚ έδινε υπερπίεση 0,55 bar, αυξάνοντας την ισχύ στους 170 ίππους και τη ροπή στα 24,5 kgm. Όλη όμως αυτή η ροπή ερχόταν μονομιάς στις 4.000 rpm, δημιουργώντας απότομη υπερστροφή, επικίνδυνη για το μέσο οδηγό.
Επιπλέον, η εμφάνιση της 2002 turbo ήταν πολύ κραυγαλέα, με τις βιδωτές προεκτάσεις των φτερών, το πίσω σπόιλερ, τις γραμμές στα χρώματα της BMW Motorsport και κυρίως το τεράστιο εμπρός σπόιλερ με την επιγραφή «2002 turbo» γραμμένη ανάποδα για να διαβάζεται στους καθρέφτες! Αυτό θεωρήθηκε προκλητικό από τον Τύπο και το ΔΣ της εταιρείας έδωσε εντολή να καταργηθεί.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την BMW 2002tii
Γενικά, η 2002 turbo των 6,9” στα 0-100 και των 210 km/h τελικής ταχύτητας έδειχνε εκτός εποχής. Χώρια που έπεσε μέσα στην περίοδο της πετρελαϊκής κρίσης και τελικά η BMW κατασκεύασε μόνο 1.672 κομμάτια. Νούμερο που την καθιστά τόσο σπάνια, έτσι ώστε η τιμή της να φτάνει σε κατάσταση «Concours» σήμερα τα 100 χιλιάρικα!
Η 2002 turbo με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός 1.990 cc
Ισχύς 170 PS
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Παραγωγή 1.672 αυτοκίνητα (1973-1975)
Τιμή σήμερα €93.000 (κατάσταση Concours)