Τα 10 ακριβότερα του Amelia Island
Στις δημοπρασίες του φετινού Concours d’ Elegance πουλήθηκαν κλασικά αυτοκίνητα συνολικής αξίας $134 εκατομμυρίων. Ιδού τα 10 ακριβότερα.
Φέτος στην κορυφαία συνάθροιση κλασικών αυτοκινήτων του Amelia Island, οι οίκοι δημοπρασιών Gooding & Co., RM Sotheby's, και Bonhams έκαναν συνολικές πωλήσεις 134 εκατομμυρίων, έναντι 114,9 εκατομμυρίων δολαρίων πέρσι.
Η μέση τιμή ανά αυτοκίνητο ανέβηκε φέτος στα $437.834, από $324.466 που ήταν πέρσι (δεν φαίνεται να επηρεάζονται οι συλλέκτες από την κρίση…).
Ιδού λοιπόν τα 10 πιο ακριβά από τα κλασικά αυτοκίνητα που άλλαξαν ιδιοκτήτη, και οι τιμές στις οποίες πουλήθηκαν:
1
$17.160.000 — 1961 Ferrari 250 GT California SWB Spider
Αυτή είναι μία από τις 37 μόνο California Spider με το κοντό μεταξόνιο και προβολείς με καλύμματα. Είχε περάσει από τρία μόνο χέρια και έβγαινε σε δημοπρασία για πρώτη φορά - από την Gooding & Co.
2
$9.735.000 — 1937 Bugatti Type 57 SC Sports Tourer
Η Sports Tourer δημοπρατήθηκε από την Bonhams. Έχει 8κύλινδρο σε σειρά κινητήρα με κομπρέσορα που αποδίδει 200 ίππους και μόνο δύο κατασκευάστηκαν με αυτές εξαρχής τις προδιαγραφές. Η 57 σήμανε και την αρχή της εποχής του Jean Bugatti, γιου του Ettore, που όμως σκοτώθηκε σε ατύχημα το 1939.
3
$5.335.000 — 1955 Porsche 550 Spyder
Μία από τις 46 Porsche της συλλογής του γνωστού κωμικού ηθοποιού Jerry Seinfeld, η πανάλαφρη αγωνιστική 550 Spyder είναι ίδια με το αυτοκίνητο με το οποίο σκοτώθηκε ο James Dean. Είναι σε γνήσια κατάσταση, χωρίς να έχει ανακαινιστεί, και πουλήθηκε από την Gooding & Co.
4
$4.400.000 — 1962 Ferrari 400 Superamerica Coupe
Tο πανίσχυρο για την εποχή του κουπέ, με τον 4λιτρο V12 των 340 ίππων, που δημοπρατήθηκε από τη Sotheby’s, έχει κατασκευαστεί σε μόλις 18 κομμάτια με τις συγκεκριμένες προδιαγραφές. Ανακατασκευάστηκε με όλα τα σωστά κομμάτια και εξαρτήματα, και έχει βαφτεί στο γνήσιο “Blu Chiaro Metallizzato” από το χρωματολόγιο του Pininfarina.
5
$3.300.000 — 1966 Ford GT40 Mk I Coupe
Η τέσσερις στη σειρά φορές νικήτρια στο Le Mans, Ford GT 40, κατασκευάστηκε σε μόνο 31 αντίτυπα με προδιαγραφές για χρήση δρόμου. Η συγκεκριμένη, που πουλήθηκε από την Gooding & Co., έχει το γνήσιο χρώμα “Azure Blue”, χωρίς τις αγωνιστικές γραμμές, και χρησιμοποιήθηκε από τη Ford για διαφημιστικούς σκοπούς.
6
$3.000.000 — 1973 Porsche 917/30 Can-Am Spyder
Άλλη μια Porsche από τη συλλογή του Jerry Seinfeld, που δημοπρατήθηκε από την Gooding & Co. H 917/30 είναι το πιο δυνατό αυτοκίνητο που έχει φτιάξει ποτέ η Porsche, με 1.580 PS από τον 12κύλινδρο boxer biturbo των 5,4 λίτρων (με ρυθμίσεις κατατακτήριων δοκιμών). Μόνο 6 τέτοια αγωνιστικά κατασκευάστηκαν και μονοπώλησαν το πρωτάθλημα Can-Am το 1973 (όλα τα άλλα είχαν κινητήρα Chevrolet V8).
7
$2.970.000 — 1937 Mercedes-Benz 540K Cabriolet A
Η πιο φημισμένη Mercedes της δεκαετίας του 1930 έχει 8κύλινδρο σε σειρά κινητήρα 5,4 λίτρων, που με τη βοήθεια μηχανικού υπερσυμπιεστή Roots απέδιδε 180 ίππους. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, που πουλήθηκε από την Bonhams, έχει διθέσιο αμάξωμα cabriolet και έχει ανακατασκευαστεί με τις προδιαγραφές και τα χρώματα της εποχής.
8
$2.860.000 — 1959 Porsche 718 RSK Roadster
Η Gooding & Co. δημοπράτησε και αυτή την Porsche από τη συλλογή του Jerry Seinfeld. Μόνο 34 Porsche Typ 718 RSK Spyder κατασκευάστηκαν και παρότι είχαν 4κύλινδρο κινητήρα boxer μόλις 1.500 κυβικών και 144 PS, πήραν νίκη γενικής στο Targa Florio, 3η θέση στο Le Mans και άλλες μεγάλες διακρίσεις, αφού ζύγιζαν μόλις 570 kg. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι πλήρως ανακατασκευασμένο.
9
$2.750.000 — 1967 Ferrari 275 GTB/4 Coupe
Το διθέσιο σπορ κουπέ είχε κινητήρα V12 3,3 λίτρων με 300 ίππους και έκανε το 0-100 km/h σε 5,5” – κορυφαία επίδοση για την εποχή. Ήταν η πρώτη Ferrari με το κιβώτιο πίσω και ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση. Στην έκδοση GTB/4, ο σχεδιασμένος από τον Colombo V12 είχε 4 εκκεντροφόρους επικεφαλής. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, που δημοπρατήθηκε από την Bonhams, είναι σε γνήσια κατάσταση με όλα τα σωστά εξαρτήματα και πιστοποιητικά.
10
$2.640.000 — 1931 Duesenberg Model J Murphy Convertible Coupe
Το μοντέλο αυτό ήταν η κορωνίδα της Duesenberg και είχε σχεδιαστεί για να είναι «το καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο», χτυπώντας τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό. Είχε 8κύλινδρο σε σειρά κινητήρα 6,9 λίτρων που απέδιδε 265 ίππους και κινούσε τους πίσω τροχούς μέσω ενός ασυγχρόνιστου χειροκίνητου κιβωτίου 3 σχέσεων. Το συγκεκριμένο έχει ανοιχτό αμάξωμα του Murphy και πουλήθηκε από την Gooding & Co.