Προς πώληση μια σπάνια Jaguar XJR-15
Τώρα είναι η ευκαιρία να αποκτήσεις μια από τις 27 Jaguar XJR-15 δρόμου, αν βέβαια σου περισσεύουν περίπου €460.000.
Ανάμεσα στα πασίγνωστα supercars που θαυμάζουμε από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 όπως τη Ferrari F40, τη Lamborghini Diablo, την Porsche 959 και τη McLaren F1, υπάρχουν και κάποια πολύ πιο σπάνια.
Ένα από αυτά είναι η Jaguar ΧJR-15. Πιο σπάνια και πολύ πιο άγνωστη στο ευρύ κοινό σε σχέση με τη μεταγενέστερη Jaguar XJ220. Στόχος της Jaguar ήταν να φτιάξει ένα αγωνιστικό για ένα ενιαίο πρωτάθλημα για εύπορους πελάτες της, τους gentleman racers. Για τη δημιουργία της XJR-15, ζήτησε τη βοήθεια της Tom Walkinshaw Racing, ή TWR. Πρόκειται για την αγωνιστική ομάδα που στα τέλη της δεκαετίας του ’80 είχε κατακτήσει νίκες στις 24 ώρες του Le Mans και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Πρωτοτύπων επί τρία συναπτά έτη με αγωνιστικά της Jaguar. Η πείρα που είχε αποκτήσει εκεί, μαζί με πολλά μηχανικά μέρη, χρησιμοποιήθηκαν στην XJR-15.
Ο κινητήρας της Jaguar XJR-15 είναι ένας 6λιτρος V12 από τα αγωνιστικά του Group C, τοποθετημένος στο κέντρο, σε πιο ήπια εκδοχή με 450 PS. Το 6άρι κιβώτιο της TWR προορίζεται κι αυτό για αγωνιστική χρήση, έχει ίσια γρανάζια, και στέλνει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Το μονοκόκ πλαίσιο αλλά και το αμάξωμα είναι φτιαγμένα από ανθρακονήματα και κέβλαρ, οπότε το συνολικό βάρος δεν ξεπερνά τα 1.050 kg. Οι επιδόσεις που ανακοίνωνε η εταιρία ήταν 0-100 km/h σε 3,9’’ και τελική ταχύτητα που περιοριζόταν στα 307 km/h λόγω του γραναζώματος του κιβωτίου.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τα δέκα πιο… ξεχασμένα supercars των 90’s
Το ενιαίο πρωτάθλημα της Jaguar με XJR-15 που πραγματοποιήθηκε το 1991 περιλάμβανε τρεις αγώνες, στο Monaco, στο Silverstone και στο Spa, ως υποστηρικτικούς στους αντίστοιχους αγώνες της Formula 1. Συμμετοχή είχαν δηλώσει 16 ιδιοκτήτες του αυτοκινήτου, αν και οι περισσότεροι είχαν αναθέσει σε επαγγελματίες οδηγούς αγώνων την οδήγηση του αυτοκινήτου τους. Ο νικητής καθενός από τους δύο πρώτους αγώνες κέρδισε από μια Jaguar XJR-15, ενώ ο νικητής του τρίτου και τελευταίου πήρε ως έπαθλο $1.000.000. Που είναι… περίπου το ίδιο πράγμα, αφού η τιμή της XJR-15 ήταν ελάχιστα χαμηλότερη από αυτό το ποσό.
Συνολικά κατασκευάστηκαν 53 Jaguar XJR-15. Λόγω των χαρακτηριστικών της, η XJR-15 μπορούσε να ταξινομηθεί ως αυτοκίνητο δρόμου στο Ην. Βασίλειο, όμως δεν έλαβε ποτέ έγκριση τύπου για να μπορεί να κυκλοφορήσει και αλλού. Ούτως ή άλλως, οι περισσότερες από αυτές προστέθηκαν σε ιδιωτικές συλλογές, με τους ιδιοκτήτες τους να μην ενδιαφέρονται καν να τις οδηγήσουν στον δρόμο. Πιστεύεται ότι τελικά μόνο 27 Jaguar XJR-15 φόρεσαν πινακίδες, και πολύ σπάνια διατίθεται κάποια από αυτές προς πώληση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Σε δημοπρασία συλλογή 430 αυτοκινήτων (!)
Σήμερα, είναι μια τέτοια περίπτωση. Το οδόμετρο της Jaguar XJR-15 με αριθμό πλαισίου 026 που εμφανίστηκε σε αγγελία στο Classic Driver δείχνει μόλις 1.400 μίλια (2.250 km). Έχει δεχθεί μικρές επεμβάσεις που διευκολύνουν τη χρήση της ως πολιτικό αυτοκίνητο, όπως την τοποθέτηση μεντεσέδων για εύκολο άνοιγμα του καπό, το οποίο κανονικά αφαιρείται ολόκληρο. Παρότι η τιμή της είναι αυξημένη σε σχέση με το τι πετύχαινε μέχρι σήμερα ένα τέτοιο μοντέλο σε δημοπρασίες, και πάλι είναι πολύ χαμηλότερη από την αρχική της: κοστίζει μόλις £400.000 (€463.000).
[Πηγή: Classic Driver]