Πέντε πράγματα που δεν γνωρίζεις για τη Ferrari F40
Μια «ακτινογραφία» της Ferrari F40 από τον πιο διάσημο ίσως καλλιτέχνη σε αυτό τον τομέα, τον David Kimble, είναι η αφορμή για να μάθουμε πέντε μυστικά της.
Το όνομα David Kimble μπορεί να μη σας λέει τίποτα. Ή μπορεί να γνωρίζετε ότι τα περισσότερα ημιδιάφανα σκίτσα αυτοκινήτων που έχετε δει, γνωστά ως cutaway ή x-ray, είναι δικές του δημιουργίες.
Στην περίπτωση της Ferrari F40, ο Kimble είχε χρησιμοποιήσει το 1988 ως μοντέλο για το έργο του το πρωτότυπο που είχε παρουσιαστεί το 1987 στο Tokyo Motor Show, το οποίο τότε είχε περάσει στην κατοχή της Ferrari Β. Αμερικής. Κι αυτό γιατί ο εκδοτικός οίκος που του είχε αναθέσει αυτή τη δουλειά δεν μπορούσε να περιμένει μέχρι τη στιγμή που η Ferrari θα δεχόταν να τον υποδεχτεί στο εργοστάσιο, για να αποτυπώσει σε χαρτί μια κανονική Ferrari F40 παραγωγής.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η καλύτερη αγγελία για μια Ferrari F40 [video]
Οπότε, παρότι με την πρώτη ματιά το αυτοκίνητο μοιάζει με οποιαδήποτε άλλη Ferrari F40, έχει κάποιες διαφορές. Αυτές, αλλά και μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία που ισχύουν για κάθε F40, πρέπει να γνωρίζει οποιοσδήποτε θεωρεί τον εαυτό του φανατικό φίλο του συγκεκριμένου μοντέλου και της ιταλικής φίρμας. Σημειώστε λοιπόν:
1. Ανοίγματα στο κάλυμμα του κινητήρα
Στην πρωτότυπη F40, το διάφανο πλαστικό κάλυμμα έχει δύο κατακόρυφες σειρές με 10 ανοίγματα σε καθεμιά. Στο μοντέλο παραγωγής τελικά υιοθετήθηκαν δύο σειρές από πέντε ανοίγματα, συν ένα ακόμα στο κάτω μέρος του καλύμματος.
2. Γρίλιες πίσω μέρους
Χρειάζεται αρκετή παρατηρητικότητα για να διαπιστώσεις ότι το πρωτότυπο διαθέτει πίσω από τους πίσω τροχούς πέντε κατακόρυφους αεραγωγούς για την απαγωγή θερμού αέρα από το μηχανοστάσιο. Στην F40 παραγωγής, αυτοί μειώθηκαν σε τέσσερις.
3. Οκτάγωνα μπουλόνια
Σε όλες τις F40, τα τεράστια παξιμάδια που στηρίζουν τους τροχούς έχουν σχήμα οκτάγωνου, σε αντίθεση με το πιο ευρέως διαδεδομένο εξάγωνο. Οπότε, όπως είναι φυσικό χρειάζονται και το αντίστοιχο, ειδικό μπουλονόκλειδο. Θυμηθείτε επίσης ότι η σωστή ροπή σύσφιξης είναι 65 kgm.
4. Αναλώσιμα ρεζερβουάρ
Για λόγους μείωσης του βάρους, τα δύο ρεζερβουάρ της F40 είναι φτιαγμένα από πλαστικό. Δυστυχώς, για να είναι σίγουρο ότι δεν θα εμφανίζουν διαρροές, χρειάζονται αλλαγή κάθε 7 χρόνια. Από αυτή την υποχρέωση γλιτώνουν οι F40 της αμερικανικής αγοράς, αφού η εκεί έγκριση τύπου απαιτούσε την αντικατάσταση των ρεζερβουάρ με αλουμινένια.
5. Ανοίγματα στις πόρτες
Η εσωτερική, ανθρακονημάτινη επένδυση στις πόρτες της F40, στα πρώτα μοντέλα μπορούσε να διαθέτει μια κατακόρυφη σειρά από οριζόντια ανοίγματα στο εμπρός μέρος της. Λίγοι ιδιοκτήτες επέλεξαν αυτή τη διαμόρφωση, οπότε παραμένουν σπάνιο θέαμα σήμερα.
[Πηγή: Motor1]