Μια Dodge Charger Daytona 1969 σε έναν αχυρώνα

Μια Dodge Charger Daytona 1969 σε έναν αχυρώνα

Μια σπάνια Dodge Charger Daytona από τις 503 που κατασκευάστηκαν συνολικά και ήταν παρατημένη σε έναν αχυρώνα για χρόνια δημοπρατείται τον άλλο μήνα.

Η αυθεντική Dodge Charger Daytona δεν απετέλεσε ποτέ μεγάλο χιτ, αλλά σήμερα μια τέτοια μπορεί πιάσει εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια.

Βέβαια το να πληρώσεις 6ψήφιο νούμερο για το αυτοκίνητο που βλέπετε πέφτει κομμάτι βαρύ. Αυτή λοιπόν η Charger Daytona θα μπει κάτω από το σφυρί του δημοπράτη στις Δημοπρασίες Mecum, στο Kissimmee της Florida, με τους εκτιμητές να λένε ότι θα πιάσει $150.000-$180.000.Και να είστε σίγουροι ότι θα βρεθούν πολλοί που θα προσπαθήσουν να πλειοδοτήσουν.

Εδώ να σημειώσουμε για τους αμύητους περί τα αμερικανικά αυτοκίνητα ότι η Charger Daytona είχε περίοδο κατασκευής ένα μόνο έτος. Και το κομμάτι που βλέπετε αντιστοιχεί σε ένα από τα 503 ορίτζιναλ που κατασκευάστηκαν το 1969. Το χρώμα του είναι το αυθεντικό, αλλά σαφώς ξεθωριασμένο, καθώς η μαμά-απόχρωση ήταν βυσσινί με άσπρες ρίγες.

Κάτω από το καπό της υπέροχης Charger Daytona φωλιάζει ένας Dodge 440 Magnum V8 που συνδυαζόταν με αυτόματο 3άρι σασμάν TorqueFlite. Το μοτέρ, που στην πραγματικότητα ήταν 439,7 cu in (7.206 cc), ήταν της σειράς RB (Raised Engine), δηλαδή «ψηλό» με 95 mm διαδρομή εμβόλου και με διάφορες διαμέτρους –στη συγκεκριμένη περίπτωση 110 mm. Ο κινητήρας αυτός το 1969 απέδιδε 381 PS. Για τους συλλέκτες να πούμε ότι ανάμεσα στα 503 αυτοκίνητα, τα 70 από αυτά φόρεσαν 426 HEMI V8 που στη στριτάδικη detuned έκδοσή του, μιας και πρόκειται για αγωνιστικό μοτέρ, απέδιδε μέγιστη ισχύ 430 PS -μην το μπερδέψετε με το 426 RB. Για την ιστορία ένα 426 ΗΕΜΙ V8 φορούσε ο «General Lee» των Ντιούκς.

Κάποια από τα σπέσιαλ στοιχεία του αυτοκινήτου που βρέθηκε στον αχυρώνα είναι τα καθίσματα με το προσκέφαλο, ο εργοστασιακός χρωμέ λεβιές και το ανέγγιχτο καντράν με στροφόμετρο συνδυαστικά με ρολόι (!) αριστερά και κοντέρ στα δεξιά, όπως στη φωτό που ακολουθεί.



Ωστόσο, όπως βλέπετε, ο χρόνος και ο χώρος παραμονής δεν στάθηκαν στοργικά απέναντι σε αυτή την Charger Daytona. Αν κρίνουμε από τις εικόνες, πολλά από τα κομμάτια της χρήζουν αντικατάστασης, και η αποκατάστασή της θα στοιχίζει χοντρά λεφτά.

Σύμφωνα με το ιστορικό του αυτοκινήτου, αγοράστηκε από ένα δικαστικό λειτουργό για τη γυναίκα του. Της οποίας προφανώς δεν της άρεσε οπότε και η Charger Daytona πουλήθηκε το 1971, με το νέο ιδιοκτήτη της να την έχει στην κατοχή του μέχρι πρόσφατα. Το οδόμετρο δείχνει ότι το αυτοκίνητο έχει κάνει μόλις 20.533 μίλια.

Οι Δημοπρασίες Mecum, που θα διαρκέσουν στο Kissimmee από τις 14 έως τις 24 Ιανουαρίου, θα δημοπρατήσουν εκτός από αυτήν, μια Plymouth Superbird του 1970 (αντικαταστάτρια της Charger Daytona), μια Chevrolet Corvette L88 του 1968, μια Ferrari 275 GTB/4 Berlinetta του 1967 και μια Porsche 962, νικήτρια των 24 Ωρών της Daytona το 1989.

Homologation special (η ιστορία της Dodge Daytona)
Ύστερα από την αποτυχία της Dodge Charger 500 του 1969 στις οβάλ πίστες του πρωταθλήματος NASCAR, η Chrysler δημιούργησε την ειδική έκδοση Daytona του μοντέλου, με πρόσθετο αεροδυναμικό ρύγχος και πίσω πτέρυγα. Ο στόχος ήταν ένας: νίκες σε αγώνες NASCAR. Πράγματι, η Charger Daytona κέρδισε τον πρώτο αγώνα που πήρε μέρος, τα 500 μίλια της Talladega, το 1969. Το 1970, ο Buddy Baker με ένα τέτοιο αυτοκίνητο ήταν ο πρώτος που έσπασε ποτέ το φράγμα των 200 μιλίων/ώρα (320 km/h) μέση ταχύτητα σε γύρο αγώνα, στην ίδια πίστα. Η Dodge Charger Daytona κερδισε δύο αγώνες NASCAR το 1969 και άλλους τέσσερις το 1970.



[Πηγή Φωτογραφιών Mecum Auctions]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube