H Aston Martin DB4 GT στην παραγωγή ακριβώς από εκεί που σταμάτησε το 1963
Η Aston Martin θα αναβιώσει την DB4 GT, το θρυλικό σπορ μοντέλο των 3,7 λίτρων με τους έξι κυλίνδρους σε σειρά, με το όποιο ο Stirling Moss νίκησε στο Silverstone το 1959
Η DB4 GT έμεινε στην παραγωγή από το 1959 μέχρι και το 1963 και ήταν το γρηγορότερο βρετανικό αυτοκίνητο παραγωγής. Συνολικά κατασκευάστηκαν μόλις 75 κομμάτια. Σήμερα η αξία όσων υπάρχουν ακόμα αγγίζει τα 4,5 εκατομμύρια ευρώ έκαστο.
Η Aston Martin ανακοίνωσε λοιπόν ότι θα κατασκευάσει στο χέρι 25 νέες DB4 GT οι οποίες θα συνεχίσουν τον αριθμό πλαισίου του αρχικού μοντέλου εκεί ακριβώς που σταμάτησε. Οι νέες εκδόσεις μάλιστα θα είναι βασισμένες στην ακόμα πιο σπάνια, ελφρύτερη έκδοση της αρχικής DB4 GT. Η Aston Martin είχε κατασκευάσει μόλις οκτώ τέτοιες. Θα κοστίζουν 1,8 εκατομμύρια ευρώ έκαστη και όσοι τυχεροί (και πλούσιοι βεβαίως) θα μπορούν να παραγγείλουν μία απευθείας στο εργοστάσιο, με τη δέσμευση ότι θα τους παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2017.
Υπάρχει όμως μία λεπτομέρεια: θα είναι νόμιμες μόνο για χρήση μέσα σε πίστα. Ωστόσο ο κάθε ιδιοκτήτης θα παραλάβει μαζί με το αυτοκίνητο και μια κάρτα μέλους που θα ισχύει για δύο χρόνια και θα τους επιτρέπει να ακολουθούν ένα ειδικό πρόγραμμα οδήγησης σε διάφορες πίστες σε όλο τον κόσμο, από το Abu Dhabi και την Ασία, μέχρι την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Σε αυτό θα υπάρχουν επαγγελματίες οδηγοί αλλά και οδηγοί αγώνων που έχουν λάβει μέρος και νικήσει στο Le Mans, προκειμένου να μυήσουν τους ιδοκτήτες των DB4 GT σε ειδικές τεχνικές οδήγησης.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Τελική 400+ km/h για το Aston Martin–Red Bull 001 [video]
Η Aston Martin θέλει με αυτό τον τρόπο να κλιμακώσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού, ειδικά μετά την παρουσίαση της νέας DB11, η οποία είναι το πιο προχωρημένο τεχνολογικά και εμφανισιακά αλλά και το πιο γρήγορο και ικανό μοντέλο που έχει κατασκευάσει ποτέ η βρετανική εταιρεία.
«Είναι χαρακτηριστικό της κληρονομιάς αλλά και των ικανοτήτων της Aston Martin το γεγονός ότι μέσα στην ίδια χρονιά που θα λανσάρουμε την DB11 και ταυτόχρονα ξεκινάμε μια μεγάλη περιπέτεια με την συνέχιση της DB4 GT και όλες τις εκδηλώσεις που θα την πλαισιώσουν» είπε ο CEO της βρετανικής εταιρείας Andy Palmer σε δήλωση που έκανε την περασμένη Παρασκευή (9/12). Η DB4 GT θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο που θα κατασκευαστεί στις ιστορικές εγκαταστάσεις της Aston Martin στο Newport Pagnell από τότε που σταμάτησε εκεί η παραγωγή της Vanquish S, το 2007. Σήμερα όλα τα σύγχρονα μοντέλα της Aston Martin κατασκευάζονται στο Gaydon.
Όσοι αποφασίσουν να κάνουν το μεγάλο βήμα και αγοράσουν μία από τις νέες DB4 GT, θα διαπιστώσουν ότι αποτελούν έναν συνδυασμό παράδοσης και νέας τεχνολογίας. Εμφανισιακά θα είναι ακριβώς όπως οι γνήσιες, αλλά θα είναι κατασκευασμένες με σύγχρονες τεχνικές που εξασφαλίζουν καλύτερη οδική συμπεριφορά, πολύ καλύτερα φρένα, παθητική ασφάλεια αλλά και πολύ καλύτερες επιδόσεις. Πάντως λεπτομέρειες στο εσωτερικό, όπως το χαρακτηριστικό ξύλινο τιμόνι της Aston Martin, θα παραμείνουν αναλλοίωτες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Aston Martin DB6 1965-1971
Τα νέα μοντέλα θα κινούνται από έναν 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα, με απόδοση 345 PS και δύο μπουζί ανά κύλινδρο. Αυτή ήταν και η διάταξη των αρχικών συνόλων, προκειμένου να αποδώσουν τον μέγιστη ισχύ με την καλύτερη δυνατή αποδοτικότητα. Η κίνηση πηγαίνει στους πίσω τροχούς, μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου τεσσάρων σχέσεων και θα υπάρχει μπλοκέ διαφορικό, όπως ακριβώς και στα γνήσια μοντέλα. Ωστόσο θα είναι λίγο πιο κοντά, ελαφρύτερα και με καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή από τα αρχικά. Το αμάξωμα θα είναι αλουμινένιο και βέβαια θα πρόκειται για αυστηρά διθέσια. Η επιτάχυνση αναμένεται να είναι περισσότερο από εντυπωσιακή, δεδομένου ότι το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου μόλις που θα ξεπερνά τα 1.200 κιλά.
Η Aston Martin δεν έχει ακόμα ανακοινώσει πόσες νέες DB4 GT έχουν πουληθεί. Αρκείται να δηλώσει ότι «η ζήτηση είναι εξαιρετικά μεγάλη».