Αποκλειστικό! Μαυραγάνης: Αυτές είναι οι ρυθμίσεις για τα Ιστορικά Αυτοκίνητα
Συνέντευξη με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών - «Έχω υπογράψει, απομένει μόνον η υπογραφή του υπουργού»
Θοδωρής Τσίκας |
Στην τελική φάση βρίσκεται το θέμα με τα Ιστορικά Αυτοκίνητα, θέμα που ξεκίνησε με μια ΚΥΑ (κοινή υπουργική απόφαση) των κυρίων Σπίρτζη και Τσακαλώτου στις 16/10/17 και με την οποία απαγόρευαν επί της ουσίας την κυκλοφορία των Ιστορικών Οχημάτων στη χώρα μας.
Σήμερα, σε συνάντηση που είχε το DRIVE με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Μαυραγάνη, η είδηση που βγήκε είναι πως είμαστε πολύ κοντά στη ρύθμιση του τρόπου κυκλοφορίας των Ιστορικών Αυτοκινήτων. Και μάλιστα, όπως μας διαβεβαίωσε, ο κ. Μαυραγάνης, ο ίδιος έχει βάλει την υπογραφή του στη σχετική ρύθμιση και απομένει αυτή του αρμοδίου υπουργού για να κλείσει το θέμα.
Οι όποιες αποφάσεις πάρθηκαν ύστερα από διαβουλεύσεις με τις αρμόδιες ομοσπονδίες και λέσχες και, όπως τόνισε ο υφυπουργός, «μιλάμε για την καλύτερη δυνατή και πιο δίκαιη λύση που θα μπορούσε να βρεθεί».
Επιγραμματικά οι βασικότερες ρυθμίσεις που όπως είπαμε έχουν ήδη υπογραφεί έχουν ως εξής:
- Επιτρέπεται η κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων με ίδιες δυνάμεις (όχι τρέιλερ) δύο ήμερες πριν και μια ημέρα ύστερα από κάθε αγώνα, εκδήλωση κ.τ.λ. Η κυκλοφορία επιτρέπεται ασχέτως νομού ή επικράτειας ακόμη, αρκεί το αυτοκίνητο να φέρει βεβαίωση της ομοσπονδίας ή του διοργανωτή ότι κινείται για να πάρει μέρος στο συγκεκριμένο αγώνα ή εκδήλωση.
- Επιτρέπεται η κυκλοφορία των Ιστορικών Αυτοκινήτων την πρώτη Τετάρτη και το τρίτο Σάββατο κάθε μήνα με σκοπό την επίσκεψη σε συνεργείο για συντήρηση/επισκευή. Αν το αυτοκίνητο μείνει στο συνεργείο πάντω από μια μέρα, τότε κατ' εξαίρεση επιτρέπεται οποιαδήποτε μέρα να επιστρέψει στη βάση του, αρκεί να συνοδεύεται απο το τιμολόγιο του συνεργείου, ακόμη και αν αυτό είναι μηδενικό.
- Επιτρέπεται μια Κυριακή το μήνα η κίνηση του Ιστορικού Αυτοκινήτου, χωρίς να υπάρχει κάποια εκδήλωση, για λόγους συντήρησης. Μοναδικος περιορισμός είναι ότι σε αυτήν την περίπτωση δεν μπορεί το αυτοκίνητο να βγει από τα όρια του νομού στον οποίο ανήκει.
- Για να πιστοποιηθεί σε ποιο νομό ανήκει το αυτοκίνητο, ο κάθε ιδιοκτήτης θα υποχρεούται να δηλώσει μια έδρα (κατοικία, γραφείο, κ.τ.λ.) χωρίς να είναι υποχρεωμένος να δηλώσει την ύπαρξη χώρου στάθμευσης. Απλώς μια διευθυνση.
- Οι πινακίδες των Ιστορικών Οχημάτων (η πιστοποίηση δηλαδή αν κάποιο όχημα μπορεί ή όχι να ανήκει στη συγκεκριμένη κατηγορία), θα δίνονται από το φορέα εκείνο ο οποίος έχει την αναγνώριση της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ιστορικού Αυτοκινήτου (FIVA) στην χώρα μας. Αν η FIVA χρίσει περισσότερους του ενός εκπροσώπους, τότε και αυτοί θα έχουν το ανάλογο δικαίωμα να εκχωρούν πινακίδες.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Μαυραγάνης, οι ρυθμίσεις οι οποίες υιοθετήθηκαν μπορεί να μην ήταν αυτές που ίσως θα ήθελαν οι ιδιοκτήτες Ιστορικών Αυτοκινήτων στο 100% των προτάσεών τους, όμως κρατούν μια ισορροπία και σε κάθε περίπτωση βάζουν τάξη στην ασυδοσία που επικρατούσε. Η τελευταία ήταν απόρροια συμπεριφορών κάποιων λίγων κατόχων ιστορικών οχημάτων -τόνισε ο υφυπουργός- που είχαν προκαλέσει σωρεία παραπόνων.
Κλείνοντας τη συζήτησή μας, ο κ. Μαυραγάνης τόνισε -κάνοντας μια «ευγενική αυτοκριτική»- πως η αρχική προσέγγιση του υπουργείου δεν ηταν τόσο προσαρμοσμένη στις ανάγκες του Ιστορικού Αυτοκινήτου. «Είχα μια διαφορετική προσέγγιση και κατάφερα να περάσω αρκετά πράγματα προς την κατεύθυνση της διευκόλυνσης του Ιστορικού Αυτοκινήτου, αλλά παράλληλα και προς την κατεύθυνση του ελέγχου. έτσι ώστε να μην γίνεται κατάχρηση των όποιων προνομίων έχουν αυτά τα αυτοκίνητα έναντι κάποιων άλλων συμβατικών, ίσως και ίδιας ηλικίας».