Volkswagen: Νέος 1.000άρης κινητήρας τούρμπο φυσικού αερίου
Η Volkswagen αποκάλυψε τον κινητήρα 1.0 TGI, ένα νέο μοτέρ τούρμπο που καίει φυσικό αέριο, χτες στο 38ο Vienna Motor Symposium.
Μέχρι πρότινος, ο κινητήρας 1.4 TGI ήταν ο μικρότερος κινητήρας τούρμπο με φυσικό αέριο για τις τέσσερις μάρκες του Volkswagen Group και για την πλατφόρμα MQB. Αλλα πλέον υπάρχει μικρότερο τέτοιο μοτέρ: Το 1.0 TGI.
Το νέο μοτέρ αποκαλύφθηκε χτες στο 38ο Vienna Motor Symposium, στην Αυστρία, και δεν πρόκειται για ένα κινητήρα που απευθύνεται μόνο στις αναπτυσσόμενες αγορές. Και βέβαια, η VW μπορεί να ισχυρίζεται και να πιστεύει ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν σύντομα βιώσιμα, αλλά είναι πασίδηλο ότι σχεδιάζει τη μετάβαση στη βιώσιμη κινητικότητα να την περάσει μέσα από το φυσικό αέριο –CNG.
To σημείο-κλειδί για να κάνεις ένα τέτοιο κινητήρα όσο πιο «καθαρό» γίνεται είναι να φέρεις τον καταλυτικό μετατροπέα όσο το δυνατόν πιο γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας. Ο αισθητήρας «λ» διαθέτει ένα ηλεκτρικό σύστημα θέρμανσης που τον καθιστά λειτουργικό μέσα σε δέκα δευτερόλεπτα από μια κρύα εκκίνηση, ακόμη κι αν τα αέρια και το σύστημα της εξάτμισης εξακολουθούν να περιέχουν κάποιες ποσότητες συμπυκνώματος. Αλλά τι είναι αυτό που κάνει το φυσικό αέριο τόσο διαφορετικό από τη βενζίνη ή το ντίζελ;
«Λόγω της χημικής σύνθεσής του, το φυσικό αέριο ως καύσιμο μειώνει ήδη τις εκπομπές CO2 εάν προέρχεται από ορυκτές πηγές. Αν ωστόσο παράγεται με βιώσιμο τρόπο, για παράδειγμα ως βιομεθάνιο από γεωργικά απόβλητα, στη συνέχεια εξετάζοντάς το από την παραγωγή στην κατανάλωση διευκολύνει μια μορφή κινητικότητας που παράγει λιγότερα CO2. Χρησιμοποιούμε τον όρο e-gas για να περιγράψουμε το συνθετικά παραγόμενο CNG που παρασκευάζεται από νερό και CO2 από περίσσεια ενέργειας που προέρχεται ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Το e-gas είναι ιδανικό για να κάνεις την ανανεώσιμη ενέργεια χρησιμοποιήσιμη στον τομέα των μεταφορών και για να την αποθηκεύσεις. Είναι σε πρακτική ορολογία ένας συνεργάτης στη μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας», είπε ο δρ. Wolfgang Demmelbauer-Ebner, επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης των βενζινοκινητήρων της Volkswagen.
Τώρα που έχουμε βγάλει από την εξίσωση τα βαρετά πράγματα, ας δούμε τι είδους συμβιβασμό θα κάνετε. Η αρχιτεκτονική του μοτέρ είναι, φυσικά, η ίδια με αυτή του 1.0 TSI, αυτή ενός 3κύλινδρου κινητήρα, ελαφρά υποτετράγωνου (74,5 x 76,5 mm), με ένα μικρό τούρμπο. Αλλά χρειάζεστε διαφορετικά «εντόσθια» για να αντιμετωπίσετε τις συγκεκριμένες ανάγκες λίπανσης των κινητήρων CNG. Ευτυχώς όμως, δεν υπάρχει μεγάλη απόκλιση προς τα κάτω όσον αφορά την ισχύ, καθώς αυτή είναι στους 90 PS. Να θυμίσουμε ότι το εύρος του βενζινοκίνητου TSI είναι από 85 έως 115 PS, ανάλογα με το μοντέλο και τη μάρκα στα οποίο τοποθετείται. Όπως και να έχει όμως, ο μικρός TGI είναι ένας κινητήρας νέων προδιαγραφών για τα μοντέλα των μικρών κατηγοριών του Volkswagen Group. Οπότε αναμένουμε να το δούμε σύντομα στα μίνι και σουπερμίνι των VW, SEAT, Skoda και Audi.
[Πηγή Volkswagen]