Toyota: Χειροκίνητο κιβώτιο με λειτουργία coasting

Toyota: Χειροκίνητο κιβώτιο με λειτουργία coasting

Η Toyota κατοχύρωσε ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου χειροκίνητων κιβωτίων που επιτρέπει την ενσωμάτωση λειτουργίας coasting σε αυτά.

Ευτυχώς, για όσους αγαπάμε την οδήγηση, τα χειροκίνητα κιβώτια δεν έχουν πεθάνει. Η προσπάθεια για βέλτιστη οικονομία όμως, ίσως τα κάνει λίγο πιο… αυτόματα.

Στην αίτηση κατοχύρωσης ευρεσιτεχνίας που κατέθεσε η Toyota στο US Patent & Trademark Office τον περασμένο Ιανουάριο, περιγράφεται ένα σύστημα που φέρνει και στα χειροκίνητα κιβώτια το coasting. Αν αναρωτιέστε τι είναι αυτό, να θυμίσουμε πως είναι μια λειτουργία που συναντάμε στα πιο σύγχρονα αυτόματα κιβώτια. Όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, χωρίς όμως στη συνέχεια να πατήσει φρένο, άρα ο εγκέφαλος κρίνει ότι η κεκτημένη ταχύτητα πρέπει να διατηρηθεί, η μετάδοση απεμπλέκεται από το μοτέρ, οι στροφές πέφτουν στο ρελαντί, και το αυτοκίνητο «ρολάρει» ελεύθερο, μέχρι ο οδηγός να ξαναπατήσει γκάζι ή φρένο.

Η Toyota λοιπόν φαίνεται πως έχει βρει τρόπο να ενσωματώσει αυτή τη λειτουργία και σε ένα χειροκίνητο κιβώτιο. Ουσιαστικά, έχει εξελίξει ένα σύστημα που αναλαμβάνει να απεμπλέξει το κιβώτιο από το μοτέρ, χωρίς ο οδηγός να πατάει ο ίδιος το πεντάλ του συμπλέκτη, επιτρέποντας τις στροφές του μοτέρ να πέσουν στο ρελαντί ενώ το αυτοκίνητο ρολάρει. Ο κίνδυνος σε αυτή την περίπτωση βέβαια, είναι ο οδηγός να πάρει την πρωτοβουλία να μετακινήσει τον επιλογέα στη θέση της νεκράς, αρχικά, και στη συνέχεια να επιλέξει λάθος σχέση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η μοναδική Porsche 991 GT3 RS με χειροκίνητο κιβώτιο [video]

Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να προκαλέσει υπερστροφία του κινητήρα, με καταστροφικές συνέπειες, αν ο οδηγός επιλέξει πολύ μικρότερη σχέση από αυτή που χρειάζεται για τη δεδομένη ταχύτητα κίνησης. Οπότε, η Toyota έχει φροντίσει να υπάρχουν ηλεκτρικά ελεγχόμενοι πείροι που «κλειδώνουν» κάποιες σχέσεις, αποτρέποντας ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Αντίστοιχα, ο μηχανισμός αυτός θα σώζει και όποιον για παράδειγμα φτάνει σε μια διασταύρωση με τόσο χαμηλή ταχύτητα που πλέον χρειάζεται 1η, αλλά κατά λάθος επιλέγει 3η.



Με το παραπάνω σύστημα , η Toyota θα καταφέρει να μειώσει τις εκπομπές CO2 μερικών αυτοκινήτων της με χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά το ερώτημα είναι, αξίζει; Στις ΗΠΑ, όπου και κατατέθηκαν τα σχέδια, τα αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο αποτελούν μόλις το 3% της αγοράς. Στον υπόλοιπο κόσμο το μερίδιό τους είναι μεγαλύτερο, αλλά τα αυτόματα συνεχώς κερδίζουν έδαφος. Και βέβαια, στον επερχόμενο εξηλεκτρισμό της γκάμας των περισσότερων κατασκευαστών, τα χειροκίνητα κιβώτια δεν έχουν καμία θέση.

[Πηγή: US Patent & Trademark Office μέσω Motor1]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube