Renault-Nissan: Νέο σύστημα μονάδων πλαισίου CMF
To νέο σύστημα σασί CMF των Renault-Nissan θα υποστηρίξει 14 νέα μοντέλα μέχρι το 2020.
Η συμμαχία των Renault-Nissan ανακοίνωσε την Common Module Family (CMF) ή επί το ελληνικότερο Κοινή Οικογένεια Μονάδων που θα δεχτεί τα μηχανικά μέρη 14 νέων μοντέλων μέχρι το 2020 -11 Renault και τρία Nissan.
Η CMF δεν αποτελεί μια κοινή πλατφόρμα, όπως για παράδειγμα η MQB της VW. Αντίθετα είναι ένα σύνολο από κοινές συμβατές ολοκληρωμένες μονάδες όπως μηχανοστάσια, καμπίνες, εμπρός υποπλαίσια , πίσω υποπλαίσια και ηλεκτρικά αρχιτεκτονήματα, τα οποία μπορούν να τα μοιραστούν όχι μόνο αυτοκίνητα του αυτού μεγέθους, αλλά επίσης και αυτοκίνητα διαφορετικών κατηγοριών.
Προς επίρρωση των παραπάνω, τα πρώτα Nissan που θα χρησιμοποιήσουν το σύστημα CMF αργότερα αυτό το καλοκαίρι θα είναι το Qashqai και το X-Trail (Rogue για την αγορά των ΗΠΑ), ενώ για τη Renault τα μοντέλα θα είναι οι αντικαταστάτες των Espace, Scenic και Laguna, όλα μέσα στο 2014.
Οι Renault-Nissan δηλώνουν ότι η ιδέα του συστήματος CMF είναι να αυξήσει τις κοινές μονάδες σε διαφορετικές πλατφόρμες, αλλά και να διευρύνει τη χρήση τυποποιημένων εξαρτημάτων, αυξάνοντας τελικά τα αυτοκίνητα ανά πλατφόρμα.
Ο γαλλοϊαπωνική συμμαχία δηλώνει επίσης ότι μέχρι το 2010, 1,6 εκατ. αυτοκίνητα το χρόνο θα κάνουν χρήση των μονάδων CMF, κάτι που θα βοηθήσει να περισταλεί το κόστος των εξαρτημάτων από 20% έως 30%, και το μηχανολογικό κόστος από 30% έως 40%. Στη θεωρία, αυτό συνεπάγεται και μείωση της τιμής αγοράς, κάτι που βέβαια μένει να δούμε αν και σε τι ποσοστό θα μετακυλιστεί στον καταναλωτή.
Οι Renault-Nissan εκτιμούν ότι το σύστημα CMF θα μειώσει ακόμη περισσότερο το κόστος παραγωγής απ’ ό,τι το έκανε η παγκόσμια πλατφόρμα κατηγορίας Β που υποστηρίζει τα Micra και Clio. Και αυτό διότι τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν το σύστημα CMF θα πωλούνται σε περισσότερες αγορές σε όλον τον κόσμο, πετυχαίνοντας έτσι μεγαλύτερη οικονομία κλίμακας.
Επιπλέον τα αυτοκίνητα που θα κτίζονται με το σύστημα CMF θα κατασκευάζονται επίσης με τη μέθοδο υπό την ονομασία Alliance Integrated Manufacturing System (AIMS). Μέσω αυτή τυποποιείται η παραγωγή ενός αυτοκινήτου σε όλα τα εργοστάσια που το παράγουν, μειώνοντας έτσι ακόμα περισσότερο το κόστος κατασκευής.
[Πηγή Renault]