Opel: Νέοι κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων
Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, η Opel βρίσκεται σε διαδικασία ανανέωσης όλων σχεδόν των κινητήρων της
Η γερμανική φίρμα ετοιμάζει τρεις νέες οικογένειες κινητήρων (μία μικρών βενζινοκινητήρων, μία μεσαίων βενζινοκινητήρων και μία μεσαίων πετρελαιοκινητήρων) που αποτελείται από 13 μονάδες.
Οι νέοι αυτοί κινητήρες θα έχουν κάνει την εμφάνισή τους μέχρι το 2016, στο πλαίσιο του προγράμματος Drive 2022, και θα αντικαταστήσουν το 80% των κινητήριων μονάδων της Opel. Κύριος στόχος όλων αυτών των μοτέρ είναι, σύμφωνα με την GM, η υψηλή απόδοση, η χαμηλή κατανάλωση και η υψηλή ποιότητα λειτουργίας.
Η παραγωγή έχει ξεκινήσει με τον 1.6 SIDI Turbo και πραγματοποιείται στο ανανεωμένο εργοστάσιο κινητήρων της Opel στην Ουγγαρία. Μάλιστα, μέχρι το τέλος του έτους θα μετακομίσει εκεί και η παραγωγή του 1.6 CDTi, ενώ θα ξεκινήσει και η παραγωγή των νέων μικρών βενζινοκινητήρων.
Ο 1.6 SIDI (Spark Ignition Direct Injection) Turbo που έκανε την πρώτη του εμφάνιση με το Cascada, θα είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ισχύος: H Eco Turbo που αποδίδει 170 ίππους και 28,5 kgm ροπής είναι προσανατολισμένη στη χαμηλή κατανάλωση , την υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές και στην ελαστικότητα, και η έκδοση Performance Turbo που αποδίδει 200 ίππους και 30,6 kgm ροπής και που δίνει έμφαση στην υψηλή απόδοση, διαθέτοντας ειδική ισχύ 125 PS/lt. Επιπλέον, οι δύο αυτές εκδόσεις του 1.6 SIDI Turbo έχουν διαφορά και στα πιστόνια.
Για τον 1.6 CDTI των 136 ίππων και των 32,6 kgm ροπής που εφοδιάζει ήδη το Zafira Tourer έχουμε αναφερθεί και παλαιότερα, αλλά αξίζει να σας υπενθυμίσουμε ότι είναι ο πρώτος πλήρως αλουμινένιος πετρελαιοκινητήρας της Opel και θα αντικαταστήσει τον 1.7 CDTI και τις αδύναμες εκδόσεις του 2.0 CDTI, όπου αυτοί τοποθετούνται. Ταυτόχρονα, είναι και ο πρώτος κινητήρας της Opel που πληροί τις μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6. Ακόμα, η χρήση αλουμινίου στον κινητήρα έχει μειώσει το βάρος κατά 20 kg, ενώ διαθέτει και σύστημα επεξεργασίας των καυσαερίων BlueInjection.
Παράλληλα όμως με την παρουσίαση των νέων κινητήρων, η Opel λανσάρει και μια νέα γενιά κιβωτίων ταχυτήτων: Ένα χειροκίνητο 5 σχέσεων, δύο 6 σχέσεων και ένα 5άρι αυτόματο. Τα χειροκίνητα σασμάν έχουν δεχθεί τροποποιήσεις σε αρκετούς τομείς για καλύτερη λειτουργία και πιο θετικό κούμπωμα, ενώ ξεκίνησαν να τοποθετούνται ήδη σε όλα τα μοντέλα με ροπή πάνω από 13,3 kgm.
Τα μοντέλα μέχρι τη μικρομεσαία κατηγορία και με ροπή μέχρι 24 kgm θα εφοδιάζονται με ένα νέο χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, που θα ξεχωρίζει και για τις μικρές διαστάσεις και το χαμηλό βάρος του (37 kg).
Το 5άρι αυτόματο που θα εφοδιάσει το Adam και το Corsa μπορεί να διαχειριστεί μέχρι 19,4 kgm ροπής και διαθέτει δυνατότητα σειριακής λειτουργίας, launch control και συνδυάζεται με σύστημα stop/start. Όσον αφορά το 6άρι αυτόματο που εφοδιάζει τα μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας, θα δεχθεί μια σειρά βελτιώσεων μέχρι την παρουσίαση του νέου αυτόματου κιβωτίου που θα διαθέτει 8 σχέσεις, ενώ στα σκαριά βρίσκεται και η κατασκευή ενός ημιαυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.