McLaren: «Ετοιμαζόμαστε για ένα ηλεκτρικό μοντέλο»
Βρισκόμαστε ακόμα αρκετά χρόνια μακριά από το λανσάρισμα της πρώτης ηλεκτρικής McLaren, όμως η βρετανική φίρμα ήδη κάνει τέτοιες δοκιμές.
Το ότι κάποια στιγμή και οι κατασκευαστές supercars θα αναγκαστούν να παρουσιάσουν ηλεκτρικά μοντέλα ίσως είναι ανβαπόφευκτο. Η McLaren επιβεβαίωσε επίσημα ότι ήδη δοκιμάζει ένα ηλεκτρικό «μουλάρι».
«Έχουμε ένα πλήρως ηλεκτρικό πρωτότυπο εξέλιξης, και ένας από τους λόγους είναι για να βρούμε το πώς θα προσφέρουμε οδηγική ευχαρίστηση σε έναν εξηλεκτρισμένο κόσμο. Αλλά είναι μακρύ το ταξίδι μέχρι το λανσάρισμα ενός τέτοιου μοντέλου, ως τελικό προϊόν, στην γκάμα μας». Αυτά δήλωσε στο Autocar ο Dan Parry-Williams, τεχνικός διευθυντής της McLaren.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα εξακολουθεί να είναι η τεχνολογία των μπαταριών. «Η ενέργεια που θα χρειαζόταν ένα ηλεκτρικό supercar για να γυρίζει μισή ώρα στην πίστα, είναι αντίστοιχη με αυτή που χαρίζει κανονική αυτονομία 500 μιλίων (800 km). Και στο τέλος της βόλτας η μπαταρία θα ήταν εντελώς άδεια. Χρειάζεται πραγματικά απίστευτη ποσότητα ενέργειας για υψηλές επιδόσεις στην πίστα. Και μετά, είναι το θέμα της επαναφόρτισης».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οδηγούμε τη McLaren 570S στις ειδικές του Ράλι Μόντε Κάρλο [video]
Η τεχνολογία των μπαταριών βελτιώνεται, όμως δεν είναι σαφές ποιον δρόμο θα ακολουθήσει. Γίνονται μεγάλες επενδύσεις για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των μπαταριών, έτσι ώστε να αυξηθεί η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όμως για την επίτευξη των προσδοκώμενων επιδόσεων σε ένα ηλεκτρικό supercar χρειάζονται μπαταρίες με υψηλότερη ισχύ.
Το πότε θα λανσαριστεί το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της McLaren είναι άγνωστο. Προς το παρόν, αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι το 2022 η γκάμα της βρετανικής φίρμας θα αποτελείται σε ποσοστό 50% από υβριδικά μοντέλα. Σύμφωνα με τον Dan Parry-Williams: «Μπορείς να διαχειριστείς το άδειασμα της μπαταρίας σε ένα niche μοντέλο. Το να πρέπει να κάνεις για παράδειγμα έναν χαλαρό γύρο για να ξαναφορτιστεί η μπαταρία, μου ακούγεται ΟΚ. Σε ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο, χωρίς ενσωματωμένη γεννήτρια ρεύματος, δεν έχει αυτή την πολυτέλεια».
[Πηγή: Autocar]