Koenigsegg: 1.600άρης κινητήρας με 400 PS!

Koenigsegg: 1.600άρης κινητήρας με 400 PS!

Ο ιδιοκτήτης και CEO της Koenigsegg επιμένει πως το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης μπορεί να είναι λαμπρό και για να το υποστηρίξει εξελίσσει έναν 1.6 turbo με 400 PS!

Η Koenigsegg είναι αυτή τη στιγμή ένας από τους πρωτοπόρους κατασκευαστές στην αναζήτηση νέων τεχνικών που θα κάνουν πιο αποδοτικούς τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που κατέχει το ρεκόρ απόδοσης ιπποδύναμης/λίτρο.

Ο Christian Koenigsegg, ιδρυτής και CEO της Koenigsegg AB πιστεύει πως αυτός και η ομάδα μηχανικών του μπορούν να εξελίξουν περαιτέρω τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, σε βαθμό που δεν μπορούν οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες δεν θέλουν να πάρουν το ρίσκο που μπορεί να προκύψει από την εξέλιξη και την παραγωγή νέων τεχνολογιών.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Koenigsegg και οι μηχανικοί του έχουν αναλάβει μια μηχανολογική «άσκηση» προκειμένου να αποδείξουν την δυνατότητα εφαρμογής της τεχνολογίας τους σε καθημερινά οχήματα. «Αυτή τη στιγμή εργαζόμαστε με έναν 1.600άρη κινητήρα, ο οποίος θα αποδίδει 400 ή και περισσότερους ίππους. Οι ίδιες μηχανολογικές αρχές που εφαρμόσαμε στους κινητήρες των Agera και Regera μπορούν να ισχύσουν και για μοτέρ μικρότερου κυβισμού.

Προς το παρόν δεν υπάρχουν σχέδια να τοποθετηθεί αυτός ο κινητήρας σε αυτοκίνητο παραγωγής, καθώς πρόκειται περισσότερο για απόδειξη αυτής της δυνατότητας. Οι περισσότερες απώλειες σε μηχανές εσωτερικής καύσης προκύπτουν από τη μεγάλη διάχυση της θερμότητας. Γι αυτό το λόγο οι κινητήρες μεγάλου κυβισμού έχουν το πλεονέκτημα εξαιτίας της μεγάλης επιφάνειας των κυλίνδρων τους. Ο Koenigsegg ισχυρίζεται ότι το πρόβλημα λύνεται εν μέρη αυξάνοντας τη διάμετρο και επεμβαίνοντας στη διαδρομή των κυλίνδρων.

Επίσης χρησιμοποιούν σφυρήλατα πιστόνια και μπιέλες, καθώς και υψηλότερης ποιότητας βαλβίδες. Όλα αυτά βέβαια είναι πολύ ακριβά εξαρτήματα, αν και με τη μαζική παραγωγή τους πέφτει ανάλογα και το κόστος. Αυτή τη στιγμή η Koenigsegg κατέχει το ρεκόρ ειδικής ιπποδύναμης (ίπποι/λίτρο) και ισχυρίζεται πως όταν στον κινητήρα που εξελίσσουν προσθέσουν και την τεχνολογία Freevalve η αποδοτικότητά του θα αυξηθεί ακόμα 3-4%, τεράστιο ποσοστό για τέτοιου είδους κινητήρες. «Με τέτοιου είδους εφαρμοσμένη τεχνολογία μπορεί να επιτευχθεί το πολυπόθητο downsizing, χωρίς να επηρεάζεται η ιπποδύναμη».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Koenigsegg: Κινητήρας χωρίς εκκεντροφόρους [video]

Όταν ο Koenigsegg ρωτήθηκε για τον ανταγωνισμό που προσφάτως χρησιμοποιεί ηλεκτρικές τουρμπίνες (όπως το Audi SQ7) απαντά: «Είναι μια ενδιαφέρουσα τεχνολογία από πολλές απόψεις, αλλά λίγο άκομψη, αρκετά ακριβή και βαριά, για να επιτύχει το ίδιο αποτέλεσμα στο οποίο μπορούμε να φτάσουμε με απλούστερο τρόπο. Ο ηλεκτρονικός συμπιεστής του αέρα εισαγωγής αυξάνει την ανάστροφη πίεση (backpressure) του κινητήρα, κάτι που δεν θέλουμε. Αντιθέτως εμείς πασχίζουμε να διατηρήσουμε ή και να αυξήσουμε ένα θετικό λόγο μεταξύ της πίεσης της εισαγωγής και της ανάστροφης πίεσης της εξάτμισης και να διοχετεύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερη θερμότητα από την ανάφλεξη στην τουρμπίνα.

Πολλοί σκληροπυρηνικοί δεν είναι και καθόλου χαρούμενοι από τον αργό θάνατο των ατμοσφαιρικών κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ο Christian Koenigsegg αντιλαμβάνεται τη συναισθηματική πλευρά, αλλά σημειώνει ότι εξαιτίας των ολοένα και πιο αυστηρών περιορισμών στις εκπομπές καυσαερίων οι κινητήρες των super cars -και των σπορ αυτοκινήτων εν γένει- με τα επιθυμητά επίπεδα ιπποδύναμης, χωρίς τη χρήση τουρμπίνων, θα γίνουν είδος προς εξαφάνιση. Παρόλα αυτά, με τις νέες τεχνολογίες που θα συνεχίσουν να εξελίσσουν εταιρείες όπως η Koenigsegg, το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης μπορεί να είναι λαμπρό και σίγουρα πολύ ενδιαφέρον.

[πηγή carbuzz]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube