Audi: Ιδού το νέο οικονομικό quattro

Audi: Ιδού το νέο οικονομικό quattro

Αλλαγή γενιάς για το δημοφιλές σύστημα τετρακίνησης, με ειδική πρόβλεψη για μειωμένες απώλειες

Η Audi ξεκινά μια νέα σελίδα στην ιστορία του quattro. Η νέα γενιά θα συνδυάζει τα γνωστά πλεονεκτήματα της ενεργητικής ασφάλειας και της συγκεκριμένης οδικής συμπεριφοράς, με τη λογική και τα οφέλη της τεχνολογίας ultra. Αυτό σημαίνει περαιτέρω μείωση των απωλειών της μετάδοσης, ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και περιορισμό των εκπομπών καυσαερίων. Το νέο σύστημα είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να είναι συμβατό με την πλειοψηφία των μοντέλων που έχουν τον κινητήρα τοποθετημένο στο διαμήκη άξονα, ενώ η πρώτη εφαρμογή θα γίνει στο A4 allroad quattro μέσα στο 2016. 
 
Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά περί τίνος πρόκειται. Με κύριο στόχο τη μέγιστη μείωση των απωλειών στην τετρακίνηση και εξοικονόμηση έως και 0,3 lt/100km καυσίμου, η μόνη λύση είναι η αποσύνδεση κάποιων μερών της μετάδοσης. Το νέο quattro είναι προγραμματισμένο να προβλέπει τις συνθήκες που θα αντιμετωπίσει, λαμβάνοντας ατέλειωτα δεδομένα από όλους τους αισθητήρες του αυτοκινήτου. Όμως έτσι για παράδειγμα γνωρίζει ότι στην καθημερινή οδήγηση, χωρίς εξαιρετικά χαμηλή πρόσφυση, μια ολίσθηση των τροχών είναι σπάνια. Η τετρακίνηση παραμένει απενεργοποιημένη όσο δε χρειάζεται, είναι όμως ακαριαία διαθέσιμη. Η επιτυχία του νέο συστήματος quattro βασίζεται ακριβώς στην ταχύτητα εμπλοκής των πίσω τροχών, όταν αυτό χρειαστεί. Οι υπολογισμοί επαναλαμβάνονται ασταμάτητα, 100 φορές το δευτερόλεπτο, και η ικανότητα πρόβλεψης του συστήματος είναι σχεδόν απόλυτη. Ακόμα και επιταχύνοντας έντονα σε μία καμπή, μπορεί να γνωρίζει πότε θα ξεκινήσει η απώλεια πρόσφυσης. Η ανάγκη να επέμβει διορθωτικά, είναι μόνο σε περιπτώσεις απότομης αλλαγής του συντελεστή τριβής του οδοστρώματος. 


 
Το πως μεταφράζονται τα παραπάνω σε μηχανικά μέρη είναι μια άλλη υπόθεση. Όλη η ιδέα της αποσύνδεσης, γίνεται εφικτή μέσω της απομόνωσης δύο συμπλεκτών. Ο πρώτος είναι πολύδισκος, είναι τοποθετημένος στην έξοδο του κιβωτίου και υπό πλήρες φορτίο ρυθμίζει την αναλογία εμπρός-πίσω. Ανάλογα το μοντέλο θα έχει από 5 έως 7 δίσκους τριβής, με τη δύναμη που τους πιέζει να καθορίζει το ποσοστό μετάδοσης σε κάθε άξονα. Ο δεύτερος είναι εγκατεστημένος στο πίσω διαφορικό, και συγκεκριμένα στην έξοδο προς τον πίσω δεξιά τροχό, χωρίζοντας το ημιαξόνιο σε δύο τμήματα. Με την απομόνωση και των δυο συμπλεκτων, στην ουσία σταματά η περιστροφή του κεντρικού άξονα και οι απώλειες περιορίζονται στις εσωτερικές τριβές του πίσω διαφορικού. Το συνολικό βάρος του quattro είναι 4 κιλά ελαφρύτερο από το τρέχον σύστημα, γεγονός που μειώνει ακόμα περισσότερο τη χαμένη ενέργεια. 
 
Το νέο quattro είναι συμβατό τόσο με τα χειροκίνητα, όσο και με τα αυτόματα κιβώτια S tronic. Η νέα τεχνολογία είναι έτοιμη να μπει στην παραγωγή και μέσα στον επόμενο έτος θα την δούμε να εξοπλίζει και άλλα μοντέλα εκτός από το A4 allroad quattro.  
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube